Корпоративне та стратегічне управління як фактор забезпечення сталого розвитку підприємства.

Автор(и)

  • Лейла Шаміліївна Маматова Державний вищий навчальний заклад «Приазовський державний технічний університет», м. Маріуполь, Україна https://orcid.org/0000-0002-2954-5405
  • Ганна Миколаївна Андрусенко Державний вищий навчальний заклад «Приазовський державний технічний університет», м. Маріуполь, Україна

DOI:

https://doi.org/10.31498/2225-6407.17.2018.159711

Ключові слова:

корпоративне управління, стратегічне управління, стратегія, розвиток, підприємство, сталий розвиток.

Анотація

У статті розглянуто сутність корпоративного та стратегічного управління для забезпечення сталого розвитку підприємства. Досліджено поняття корпоративного та стратегічного управління  підприємствами різними науковцями, та визначено відмінності в їх дослідженнях. Визначено основні рівні управління, а саме: загальнокорпоративний рівень (портфельні стратегії для розвитку загального напрямку діяльності підприємства), рівень бізнес одиниць (для управління окремими стратегічними бізнес-одиницями підприємства), функціональний рівень (взаємодія двох зазначених попередніх рівнів для формування загальних стратегій розвитку підприємства). Розглянуто критерії ефективності корпоративного управління на світовому рівні та можливість їх застосування у вітчизняному управлінні. Застосування світових методів управління вимагає, по-перше, наявність нематеріального активу підприємства компанії, що дозволить збільшити ринкову вартість та інвестиційну привабливість, та по-друге, наявність гарантії лояльності в управлінні та наявність механізму дистанційного контролю за роботою. Визначено, що класичний підхід до виділення стратегій в залежності від характеру розвитку підприємства включає групи стратегій із зростання, стабілізації, та захисту.

Біографії авторів

Лейла Шаміліївна Маматова, Державний вищий навчальний заклад «Приазовський державний технічний університет», м. Маріуполь

к. е. н., старший викладач кафедри економіки підприємств

Ганна Миколаївна Андрусенко, Державний вищий навчальний заклад «Приазовський державний технічний університет», м. Маріуполь

студентка групи І-17-ЕП-М

Посилання

1. Поважний О.С. Корпоративне управління : [підручник] / [О.С. Поважний, Н.С. Орлова, А.О. Харламова]. – К. : Кон- дор, 2013. – 244 с.

2. Рекомендації щодо реформи корпоративного управління в Україні : Звіт місії Світового банку в Україні. – К., 2008. – 59 c.

3. Суржик В.Г. Роль корпоративного управління в умовах трансформації економіки / В.Г. Суржик // Наук. вісн. Черніг. держ. ін-ту економіки і упр. Серія «Економіка». – 2011. – Вип. 2. – С. 139–144.

4. Палига Є. М. Корпоративне управління: навчальний посібник / Є. М. Палига. – Львів: НВЕД УАД, 2013. – 422 с.

5. Сhandler A. D. Strategy and Structure: Chapters in the History of the Industrial Enterprise, 1962. – 455 с.

6. Дойль П. Менеджмент: стратегия и тактика [Текст] / П. Дойль; пер. с англ. Ю. Н. Каптуревского. – СПб: Питер, 1999. – 559 с.

7. Карлофф Б. Деловая стратегия [Текст] / Б. Карлофф; пер. с англ., науч. ред. и авт. послесл. В. А. Приписнов. – М.:Экономика, 1991. – 239 с.

8. Аникеев С. Н. Методика разработки плана маркетинга [Текст] / С. Н. Аникеев. – М.: Фолиум, 1996. – 128 с.

9. Личко К. П. Прогнозирование и планирование аграрно-промышленного комплекса / К. П. Личко. – М.: Гардарики, 1999. – 264 с.

10. Градов А. П. Стратегия и тактика анти кризисного управления фирмой [Текст] / А. П. Градов, Б. И. Кузин. – М.: Специальная література. – 1996. – 510 с.

11. Кох Р. Стратегия: как создавать и использовать эффективную стратегию [Текст]: пер. с англ. / Р. Кох. – СПб.: Питер, 2004. – 2-е вид. – 320 с.

12. Портер М. Стратегія конкуренції: методика аналізу галузей і діяльності конкурентів [Текст] / М. Портер; пер. з англ. А. Олійник та Р. Сільський. – К.: Основи, 1997. – 390 с.

13. Томпсон А. А. Стратегический менеджмент. Искусство разработки и реализации стратегии: Учебник для вузов / А. А. Томпсон, А. Дж. Стрикленд; пер. с англ. под ред. Л. Г.Зайцева, М. И. Соколовой. – М.: Банки и биржи, ЮНИТИ, 1998. – 576 с.

14. Фролова Т. Корпоративні стратегії глобального інвестиційного бізнесу [Електронний ресурс] / Т. Фролова // Міжнародна економічна політика. – 2012. – Вип. 1-2. – С. 125-155. – Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/j-pdf/Mep_2012_1-2_7.pdf.

15. Саєнко М. Г. Стратегія підприємства: Підручник / М. Г. Саєнко. – Тернопіль: «Економічна думка». – 2006. – 390 с.

16. Довгань Л. Є. Стратегічне управління. Навч. посібник / Л. Є. Довгань, Ю. В. Каракай. – К: Видавництво «Центр учбової літератури», 2009. – 440 с.

17. Rue L. W., Holland P. G. Strategic Management: Concepts and Experiences. – New York: McGraw-Hill, 1989. – 116 р.

18. Маленков Ю. А. О классификациях стратегий компаний [Електронний ресурс] / Ю. А. Маленков // Эмитент. Существенные факты, события, действия. – №42 (173). – 2006. – Режим доступу: http://www.cfin.ru/management/strategy/concepts/classification.shtml.

19. Cartright R. Strategies for Hypergrowth. – Capstone Publishing, Oxford, 2002. – 122 р.

References:

1. Povazhnij O.S. (2013), "Corporate Governance", ["Korporativne upravlіnnja"], [tutorial], O.S. Povazhnij, N.S. Orlova, A.O. Kharlamov, K., Condor, 244 p.

2. "Recommendations on Corporate Governance Reform in Ukraine: Report of the World Bank Mission to Ukraine", ["Rekomendacії shhodo reformi korporativnogo upravlіnnja v Ukraїnі : Zvіt mіsії Svіtovogo banku v Ukraїnі"], K., 2008, 59 p.

3. Surzhik V.G. (2011), "The role of corporate governance in the transformation of the economy", ["Rol' korporativnogo upravlіnnja v umovah transformacії ekonomіki"], V.G. Surzhik, Scientific. Visn Chernihiv state other economies and practices. The series "Economics", Vip. 2, pp.139-144.

4. Paliga Ye.M. (2013), "Corporate Governance", ["Korporativne upravlіnnja: navchal'nij posіbnik"], Textbook, E.M. Paliga, Lviv, NEDED UAD, 422 p.

5. Chandler D. D. (1962), "Strategy and Structure: Chapters in the History of the Industrial Enterprise ", 455 p.

6. Doyle P. (1999), "Management: Strategy and tactics", ["Menedzhment: strategija i taktika"], [text], P. Doyle, translit from english Yu. N. Kapturyrovskogo, St. Petersburg, Peter, 559 p.

7. Carloff B. (1991), "Business Strategy", ["Delovaja strategija"], [text], B. Carloff, translit from English, scholarship Ed. and aut afterl, VA Pripersov, M., Economics, 239 p.

8. Anikeev S.N., (1996), "Methodology for developing a marketing plan", ["Metodika razrabotki plana marketinga"], [text], S.N. Anikeev, M., Folium, 128 p.

9. Lichko K.P, (1999), "Prediction and Planning of the Agrarian-Industrial Complex", ["Prognozirovanie i planirovanie agrarno-promyshlennogo kompleksa"], K.P. Lichko, M., Gardariki, 264 p.

10. Gradov A.P. (1996), "The strategy and tactics of anti crisis management firm", ["Strategija i taktika anti krizisnogo upravlenija firmoj"], [text], A.P. Gradov, B.I. Kuzin, M., Special literature, 510 p.

11. Koch R. (2004), "Strategy: How to Create and Use an Effective Strategy", ["Strategija: kak sozdavat' i ispol'zovat' jeffektivnuju strategiju"], [text], translit from english, R. Koch, St. Petersburg, Peter, 2nd edition, 320 p.

12. Porter M. (1997), "Competition Strategy: A Methodology for Analyzing Industries and Competitor Activities", ["Strategіja konkurencії: metodika analіzu galuzej і dіjal'nostі konkurentіv"], [text], M. Porter, translit from english A. Oliynyk and R. Village, K., Fundamentals, 390 p.

13. Thompson A.A. (1998), "Strategic Management. The Art of Developing and Implementing a Strategy: A Textbook for High Schools", ["Strategicheskij menedzhment. Iskusstvo razrabotki i realizacii strategii: Uchebnik dlja vuzov"], A.A. Thompson, A.J. Strickland, translit from english ed. L. G. Zaytseva, M. I. Sokolova, Moscow, Banks and exchanges, UNITI, 576 p.

14. Frolova T. (2012), "Corporate Strategy of Global Investment Business", ["Korporativnі strategії global'nogo іnvesticіjnogo bіznesu"], [electronic resource], T. Frolova, International Economic Policy, edition 1-2, pp. 125-155, available at: http://nbuv.gov.ua/j-pdf/Mep_2012_1-2_7.pdf.

15. Saenko M.G. (2006), "Strategy of the enterprise", ["Strategіja pіdpriєmstva: Pіdruchnik"], textbook, M.G. Sayenko, Ternopil, "Economic Thought", 390 pp.

16. Dovgan L.E. (2009), "Strategic management", ["Strategіchne upravlіnnja."], teaching manual, L. E. Dovgan, Y. V. Karakai, K., Publishing House "Center for Educational Literature", 440 p.

17. Rue L.W., Holland P. G. (1989), "Strategic Management: Concepts and Experiences", New York: McGraw-Hill, 116 p.

18. Malenkov Yu.A. (2006), "On classification of company strategies", ["O klassifikacijah strategij kompanij"], [electronic resource], Yu. A. Malenkov, Issuer. Essential facts, events, actions, No. 42 (173), available at: http://www.cfin.ru/management/strategy/concepts/classification.shtml.

19. Cartright R. (2002), "Strategies for Hypergrowth", Capstone Publishing, Oxford, 122 p.

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-05-31

Номер

Розділ

Статті