МАРКЕТИНГОВЕ УПРАВЛІННЯ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНІСТЮ ПІДПРИЄМСТВ СІЛЬСЬКОГОСПОДАРСЬКОГО МАШИНОБУДУВАННЯ

Автор(и)

  • В. В. Гончар ДВНЗ «Приазовський державний технічний університет», м. Маріуполь, Україна

DOI:

https://doi.org/10.31498/2225-6407.12.2015.76055

Ключові слова:

конкурентоспроможність, маркетингові чинники конкурентоспроможності, етапи маркетингу, методи оцінки конкурентоспроможності, виробники сільськогосподарської техніки.

Анотація

В статті досліджено етапи маркетингу. Доведено необхідність маркетингового управління конкурентоспроможністю, що передбачає зосередження зусиль в даному напрямі ще на етапі розробки нової продукції. Виокремлено маркетингові чинники впливу на конкурентоспроможність підприємства сільськогосподарського машинобудування, врахування впливу яких дозволять виробникам адаптуватися до швидкозмінних умов господарювання, мінімізувати негативний вплив наслідків фінансової кризи та створити можливість в подальшому для отримання додаткових конкурентних переваг та більш вигідних позицій на ринку. Доведено необхідність проведення оцінки конкурентоспроможності на кожному з етапів маркетингу та надано рекомендації щодо застосування методів оцінки конкурентоспроможності в залежності від етапу. Найвищій рівень конкурентоспроможності серед виробників сільськогосподарської техніки на ринку України має ПАТ «Червона зірка». Аналіз довів про можливість конкурувати вітчизняних виробників на ринку сільськогосподарської техніки. Одним із напрямів має бути впровадження маркетингового управління конкурентоспроможністю. При розробці програми розвитку, призначеної для поступового нарощування конкурентоспроможності за рахунок усунення негативних сторін та вирішення складних соціально-економічних проблем, слід дотримуватися принципів маркетингового управління, зокрема, принципу вивчення особливостей та закономірностей розвитку ринку, моніторинг та формування єдиної інформаційної бази, принципу пристосування до рухливих умов зовнішнього середовища та принципу максимального впливу на внутрішній ринок.

Біографія автора

В. В. Гончар, ДВНЗ «Приазовський державний технічний університет», м. Маріуполь

д.е.н, доцент

Посилання

Офіційний сайт Міністерства економічного розвитку і торгівлі України [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.me.gov.ua/Documents/List?lang=uk-UA&id=40a27e1b-8234-43d3-a37f-c4c752729fca&tag=FinansovaZvitnistPidprimstv

Пономаренко В. С. Механізм прийняття управлінських рішень на підприємстві: процесний підхід: наукове видання / В. С. Пономаренко, С. В. Мінухін, О. М. Беседовський. – Х.: Вид-во ХНЕУ, 2005. – 240 с

Портрет Майкл Э. Конкуренция / Майкл Э. Портер; исправленное издание: пер. с англ. О.Л. Пелявского. А.П. Уриханяна, Е.Л. Усенко, И.А. Шишкиной. – М.: Издательский дом «Вильямс», 2005. – 608 с.

Шершнъова З. Є. Стратегічне управління: Підручник / З. Є. Шершньова. – [2-ге вид., перероб. і доп.]. – К. КНЕУ, 2004. – 699 с.

##submission.downloads##

Опубліковано

2015-12-03