Маркетинговий підхід до формування іміджу регіону: сучасні інструменти та актуальні завдання.

Автор(и)

  • Світлана Василівна Коляденко Вінницький національний аграрний університет, Україна https://orcid.org/0000-0001-7670-6905

DOI:

https://doi.org/10.31498/2225-6407.17.2018.159706

Ключові слова:

регіональний менеджмент, територіальний маркетинг, маркетинговий підхід, імідж регіону, інструментарій маркетингу.

Анотація

В статті обґрунтовано маркетинговий підхід до процесів формування іміджу регіону в сучасних умовах розвитку регіонального менеджменту. Визначені завдання сучасних концепцій маркетингу території. Доведено, що територіальний маркетинг виступає фактором соціально-економічного розвитку, підвищення інвестиційної активності і формування сприятливого іміджу території. Автор відмічає, що дослідження іміджу території в контексті маркетингового підходу передбачає аналіз її розвитку з позиції територіальної індивідуальності, що демонструє відмінності однієї території від іншої. В статті запропоновано сучасний інструментарій територіального маркетингу, який являє собою набір можливих засобів, що застосовуються для досягнення цілей соціально-економічного розвитку регіону. Обґрунтовано, що одним із стратегічно перспективних інструментів територіального маркетингу, пов’язаних із залученням інвесторів та туристів на основі створення і поширення позитивного образу території, є маркетинг іміджу. Автор акцентує увагу на тому, що в сучасних умовах розвитку регіонального менеджменту в Україні важливим є імплементація світового досвіду, що дозволяє зробити висновок про доцільність усвідомлення територією власного ресурсного потенціалу, унікальних особливостей, конкурентних переваг, що визначають місце в системі суспільного розподілу праці. На основі систематизації світового досвіду запропоновано сучасні концепції територіального маркетингу з точки зору розвитку регіонального управління: координаційна концепція, концепція партнерства, інтеграційна концепція. Визначена доцільність формалізації переваг маркетингу територій не тільки на рівні місцевих адміністрацій та системи самоврядування, а й в середовищі бізнес-спільноти, населення з метою залучення громадськості в процес вироблення і прийняття рішень щодо перспектив розвитку території.

Біографія автора

Світлана Василівна Коляденко, Вінницький національний аграрний університет

доктор економічних наук, професор, завідувач кафедри економічної кібернетики

Посилання

1. Василькова Е. О. Розвиток теорії іміджу територій як активного інструменту регіонального менеджменту. Бізнесінформ. 2014. № 12. С. 463-468

2. Велещук С. С. Територіальний брендинг як інструмент соціально-економічного розвитку регіону. Сталий розвиток економіки. 2015. № 3. С.146-152

3. Лащенко О. Теоретичні основи діяльності органів місцевого самоврядування з формування іміджу муніципальних утворень. Державне управління та місцеве самоврядування. 2015. № 1 (24). С. 291-303.

4. Нагорняк Т. Л. Бренди країн світу. Імідж українських регіонів у контексті розбудови бренда «Україна». Стратегічні пріоритети. 2008. № 4(9). С. 220-228.

5. Сергійко В. Ф. Значення формування привабливого іміджу території для збереження природної та історико-культурної спадщини. Науковий вісник Ін-ту міжнарод. відносин Нац. авіаційного ун-ту. 2010. № 6. Вип. 2. Сер.: Економіка, право, політологія, туризм. С. 126-130.

6. Радченко В.П. Зарубежная практика развития территориального маркетинга. Экономика и управление. 2011. №. 2. С. 56-59.

7. Bryson I. Applying private sector planning in the public sector. Strategic planning: threats and opportunities for planners / I. Bryson, W. Roering. Washington, DS: Planning Press, 1988. P. 15.

8. Hoefsloot A.M. Successful examples of participatory region planning at the meso-level / A.M. Hoefsloot, L.M. Berg. 131 p.

References:

1. Vasilkova, E.O. (2014). Development of the theory of the image of territories as an active tool of regional management [Rozvytok teorii imidzhu terytorii yak aktyvnoho instrumentu rehionalnoho menedzhmentu]. Biznesinform, 12. P. 463-468.

2. Veleschuk, S.S. (2015). Territorial branding as an instrument of socio-economic development of the region [Terytorialnyi brendynh yak instrument sotsialno-ekonomichnoho rozvytku rehionu]. Sustainable development of the economy, № 3. P.146-152.

3. Laschenko, O. (2015). Theoretical foundations of the activities of local self-government bodies in shaping the image of municipalities [Teoretychni osnovy diialnosti orhaniv mistsevoho samovriaduvannia z formuvannia imidzhu munitsypalnykh utvoren]. Public administration and local government, № 1 (24). P. 291-303.

4. Nagornyak, T.L. (2008). Brands of the world. The image of Ukrainian regions in the context of the brand «Ukraine» [Brendy krain svitu. Imidzh ukrainskykh rehioniv u konteksti rozbudovy brenda «Ukraina»]. Strategic priorities, № 4 (9). P. 220-228.

5. Sergiyko, V.F. (2010). The value of forming an attractive image of the territory for the preservation of the natural and historical and cultural heritage [Znachennia formuvannia pryvablyvoho imidzhu terytorii dlia zberezhennia pryrodnoi ta istoryko-kulturnoi spadshchyny]. Scientific herald of the International. National Relations aviation un-th., № 6, Вип. 2, Economics, law, political science, tourism. P. 126-130.

6. Radchenko, V.P. (2011). Foreign practice of territorial marketing development [Zarubezhnaya praktika razvitiya territorialnogo marketinga]. Economics and Management, № 2, P. 56-59.

7. Bryson, I., Roering, W. (1988). Applying private sector planning in the public sector. Strategic planning: threats and opportunities for planners. Washington, DS: Planning Press. P. 15.

8. Hoefsloot, A.M., Berg, L.M. Successful examples of participatory region planning at the meso-level. 131 p.

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-05-31

Номер

Розділ

Статті