Маркетинговий підхід до формування іміджу регіону: сучасні інструменти та актуальні завдання.
DOI:
https://doi.org/10.31498/2225-6407.17.2018.159706Ключові слова:
регіональний менеджмент, територіальний маркетинг, маркетинговий підхід, імідж регіону, інструментарій маркетингу.Анотація
В статті обґрунтовано маркетинговий підхід до процесів формування іміджу регіону в сучасних умовах розвитку регіонального менеджменту. Визначені завдання сучасних концепцій маркетингу території. Доведено, що територіальний маркетинг виступає фактором соціально-економічного розвитку, підвищення інвестиційної активності і формування сприятливого іміджу території. Автор відмічає, що дослідження іміджу території в контексті маркетингового підходу передбачає аналіз її розвитку з позиції територіальної індивідуальності, що демонструє відмінності однієї території від іншої. В статті запропоновано сучасний інструментарій територіального маркетингу, який являє собою набір можливих засобів, що застосовуються для досягнення цілей соціально-економічного розвитку регіону. Обґрунтовано, що одним із стратегічно перспективних інструментів територіального маркетингу, пов’язаних із залученням інвесторів та туристів на основі створення і поширення позитивного образу території, є маркетинг іміджу. Автор акцентує увагу на тому, що в сучасних умовах розвитку регіонального менеджменту в Україні важливим є імплементація світового досвіду, що дозволяє зробити висновок про доцільність усвідомлення територією власного ресурсного потенціалу, унікальних особливостей, конкурентних переваг, що визначають місце в системі суспільного розподілу праці. На основі систематизації світового досвіду запропоновано сучасні концепції територіального маркетингу з точки зору розвитку регіонального управління: координаційна концепція, концепція партнерства, інтеграційна концепція. Визначена доцільність формалізації переваг маркетингу територій не тільки на рівні місцевих адміністрацій та системи самоврядування, а й в середовищі бізнес-спільноти, населення з метою залучення громадськості в процес вироблення і прийняття рішень щодо перспектив розвитку території.
Посилання
1. Василькова Е. О. Розвиток теорії іміджу територій як активного інструменту регіонального менеджменту. Бізнесінформ. 2014. № 12. С. 463-468
2. Велещук С. С. Територіальний брендинг як інструмент соціально-економічного розвитку регіону. Сталий розвиток економіки. 2015. № 3. С.146-152
3. Лащенко О. Теоретичні основи діяльності органів місцевого самоврядування з формування іміджу муніципальних утворень. Державне управління та місцеве самоврядування. 2015. № 1 (24). С. 291-303.
4. Нагорняк Т. Л. Бренди країн світу. Імідж українських регіонів у контексті розбудови бренда «Україна». Стратегічні пріоритети. 2008. № 4(9). С. 220-228.
5. Сергійко В. Ф. Значення формування привабливого іміджу території для збереження природної та історико-культурної спадщини. Науковий вісник Ін-ту міжнарод. відносин Нац. авіаційного ун-ту. 2010. № 6. Вип. 2. Сер.: Економіка, право, політологія, туризм. С. 126-130.
6. Радченко В.П. Зарубежная практика развития территориального маркетинга. Экономика и управление. 2011. №. 2. С. 56-59.
7. Bryson I. Applying private sector planning in the public sector. Strategic planning: threats and opportunities for planners / I. Bryson, W. Roering. Washington, DS: Planning Press, 1988. P. 15.
8. Hoefsloot A.M. Successful examples of participatory region planning at the meso-level / A.M. Hoefsloot, L.M. Berg. 131 p.
References:
1. Vasilkova, E.O. (2014). Development of the theory of the image of territories as an active tool of regional management [Rozvytok teorii imidzhu terytorii yak aktyvnoho instrumentu rehionalnoho menedzhmentu]. Biznesinform, № 12. P. 463-468.
2. Veleschuk, S.S. (2015). Territorial branding as an instrument of socio-economic development of the region [Terytorialnyi brendynh yak instrument sotsialno-ekonomichnoho rozvytku rehionu]. Sustainable development of the economy, № 3. P.146-152.
3. Laschenko, O. (2015). Theoretical foundations of the activities of local self-government bodies in shaping the image of municipalities [Teoretychni osnovy diialnosti orhaniv mistsevoho samovriaduvannia z formuvannia imidzhu munitsypalnykh utvoren]. Public administration and local government, № 1 (24). P. 291-303.
4. Nagornyak, T.L. (2008). Brands of the world. The image of Ukrainian regions in the context of the brand «Ukraine» [Brendy krain svitu. Imidzh ukrainskykh rehioniv u konteksti rozbudovy brenda «Ukraina»]. Strategic priorities, № 4 (9). P. 220-228.
5. Sergiyko, V.F. (2010). The value of forming an attractive image of the territory for the preservation of the natural and historical and cultural heritage [Znachennia formuvannia pryvablyvoho imidzhu terytorii dlia zberezhennia pryrodnoi ta istoryko-kulturnoi spadshchyny]. Scientific herald of the International. National Relations aviation un-th., № 6, Вип. 2, Economics, law, political science, tourism. P. 126-130.
6. Radchenko, V.P. (2011). Foreign practice of territorial marketing development [Zarubezhnaya praktika razvitiya territorialnogo marketinga]. Economics and Management, № 2, P. 56-59.
7. Bryson, I., Roering, W. (1988). Applying private sector planning in the public sector. Strategic planning: threats and opportunities for planners. Washington, DS: Planning Press. P. 15.
8. Hoefsloot, A.M., Berg, L.M. Successful examples of participatory region planning at the meso-level. 131 p.