МЕТОДИЧНІ ПІДХОДИ ДО ОЦІНКИ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ ПОТЕНЦІАЛУ СУБ’ЄКТА ГОСПОДАРЮВАННЯ
DOI:
https://doi.org/10.31498/2225-6407.1.2013.18973Keywords:
конкурентоспроможність, потенціал, потенціал підприємства, конкурентоспроможність потенціалу підприємстваAbstract
Гончарук П.А. Методичні підходи до оцінки конкурентоспроможності потенціалу суб’єкта господарювання.
Розкрито сутність економічних категорій конкурентоспроможність, потенціал, конкурентоспроможність потенціалу. На основі розгляду наявних методичних підходів до управління обґрунтовано, що ефективний менеджмент в умовах трансформаційної економіки є неможливим без здійснення постійного моніторингу ситуації яка склалася на цільовому для суб’єкта господарювання сегменті ринку, а також прогнозування можливих дій конкурентів та оцінки власної конкурентної позиції промислового підприємства. Досліджено місце конкуренції в конкурентоздатності, які мають місце у сучасній економічній системі. Однією з головних причин низької конкурентоспроможності вітчизняних підприємств є недостатня здатність в них боротись за розширення свого сегменту як на внутрішньому та і на зовнішньому ринках. Тому сьогодні є вкрай важливим оцінка та дослідження рівня конкурентоспроможності, а також отримання відповідного досвіду українськими товаровиробниками. Збереження, а також впровадження сучасних підходів для підвищення конкурентоспроможності суб’єкта господарювання в майбутньому досягається за допомогою формування необхідної стратегії розвитку. В умовах сьогодення не має тих суб’єктів господарювання на яких би не вплинула ринкова конкуренція. Високий рівень конкурентоспроможності суб’єкта господарювання та закріплення його успіху пов’язано з дієвою здатністю досягти намічених цілей, які забезпечать успішне функціонування на ринку. Трудомісткість та складність конкурентоспроможності суб’єкта господарювання вимагають чіткого розуміння та застосування системи показників для її оцінки. Доцільним є використання досвіду не тільки вітчизняних, але й зарубіжних вчених. В роботі проаналізовано сучасні методи оцінки конкурентоспроможності за різними ознаками. Відзначено їх переваги та певні недоліки.
Гончарук П.А. Методические подходы к оценке конкурентоспособности потенциала предприятия.
Раскрыта сущность экономических категорий конкурентоспособность, потенциал, конкурентоспособность потенциала. На основе рассмотрения имеющихся методических подходов к управлению обосновано, что эффективный менеджмент в условиях трансформационной экономики невозможен без осуществления постоянного мониторинга ситуации, которая сложилась на целевом для предприятия сегменте рынка, а также без прогнозирования возможных действий конкурентов и оценки собственной конкурентной позиции промышленного предприятия. Исследовано место конкуренции в конкурентоспособности, которые имеют место в современной экономической системе. Одной из главных причин низкой конкурентоспособности отечественных предприятий является недостаточная способность бороться за расширение своего сегмента, как на внутреннем, так и на внешнем рынках. Поэтому сегодня крайне важна оценка и исследования уровня конкурентоспособности, а также получение соответствующего опыта украинскими товаропроизводителями. Сохранение, а также внедрение современных подходов для повышения конкурентоспособности предприятия в будущем достигается посредством формирования необходимой стратегии развития. В современных условиях нет субъектов хозяйствования, на которых бы не повлияла рыночная конкуренция. Высокий уровень конкурентоспособности предприятия и закрепления его успеха связаны с действенной способностью достичь намеченных целей, которые обеспечат успешное функционирование на рынке. Трудоемкость и сложность конкурентоспособности предприятия требуют четкого понимания и применения системы показателей для ее оценки. Целесообразно использование опыт не только отечественных, но и зарубежных ученых. В работе проанализированы современные методы оценки конкурентоспособности по разным признакам, а также отмечены их преимущества и определенные недостатки.
Goncharuk P. Methodological approaches to the assessment of the competitiveness of the enterprise potential.
The essence of economic categories of competitiveness, potential competitive potential is revealed. Based on a review of existing technical approaches to the management justified that effective management in a transformation economy is impossible without constant monitoring of the situation prevailing in the target market segment for the company, and without prediction of possible actions of competitors and evaluation of their own competitive position. The place of competition in competitiveness, which takes place in the modern economic system, is explored. One of the main reasons for the low competitiveness of domestic enterprises is the lack of ability to fight for the extension of the segment, both in the domestic and foreign markets. Today, therefore, is critical evaluation and research competitiveness, as well as obtaining the relevant experience of the Ukrainian producers. Conservation as well as the introduction of modern approaches to improve the competitiveness of enterprises in the future is achieved through the formation of the necessary strategies. Under present conditions there is no economic entities, which were not affected by the market competition. The high level of competitiveness of the company and secure its success is due to the effective ability to achieve the objectives that will ensure the successful functioning of the market. The complexity and difficulty of enterprise competitiveness requires a clear understanding and application of the system of indicators to assess it. It is advisable to use the experience not only domestic but also foreign scientists. This paper analyzes the current methods for assessing competitiveness on different grounds, and marked their advantages and drawbacks