Інноваційний проект розвитку портової логістичної інфраструктури українського експорту.

Автор(и)

  • Тамара Григорівна Логутова ДВНЗ «Приазовський державний технічний університет», м. Маріуполь, Україна https://orcid.org/0000-0001-5664-2908
  • Наталя Аркадіївна Солідор ДВНЗ «Приазовський державний технічний університет», м. Маріуполь, Україна https://orcid.org/0000-0002-3861-7933

DOI:

https://doi.org/10.31498/2225-6407.15.2017.134801

Ключові слова:

логістична інфраструктура, порти, експорт, зернові культури, експортний потенціал, інноваційний проект, агрокластер.

Анотація

В статті досліджені тенденції експорту зерна й організація логістичних систем і потоків, які забезпечують функціонування ринків продовольчих товарів та їх транспортування. Виявлено, що для успішного розвитку сільськогосподарського сектора та розкриття його потенціалу в Україні існують всі необхідні складові, проте вагомим стримуючим фактором переходу українського аграрного сектора на новий рівень розвитку виступає нестача фінансування, яка обумовлена нестабільною та суперечливою політичною діяльністю держави. Найбільш слабкою ланкою логістики експорту зерна в Україні є неефективне використання інфраструктури зберігання і перевалювання зерна. Найголовнішими проблемами розвитку інфраструктурного забезпечення експорту зернових в Україні є надзвичайно високий ступінь зношеності морських портів та залізничної інфраструктури і, відповідно, відсутність можливості повноцінного функціонування транспортної галузі, відсутність дієвого реформування «Укрзалізниці», автодорожнього та річкового господарства. В роботі визначені шляхи розвитку логістичної інфраструктури українського експорту: залучення інвестицій у залізничні товарні перевезення, створення сучасних зерноперевалювальних комплексів і розвиток альтернативного транспорту – автомобільного, річкового тощо. В роботі розроблені пропозиції щодо удосконалення логістичної структури українського експорту шляхом впровадження інноваційного проекту створення припортового агрокластеру, що, в свою чергу, сприятиме збільшенню інтенсивності вантажних робіт; підвищенню пропускної спроможності причалів; безперебійній експлуатації причалів; зменшенню кількості часу, необхідного для обробки залізничних вагонів/автотранспорту, зменшенню втрат вантажів, забезпеченню високої продуктивності; збільшенню перевантажувальних потужностей і обсягу вантажообігу насипних вантажів на всіх складах; поліпшенню обслуговування клієнтів за рахунок збільшення швидкості обробки суден, і, як наслідок, зростання вантажообігу порту; підвищення фінансових показників роботи порту за рахунок залучення нових вантажопотоків; отриманню прибутку і підвищенню платіжного сальдо порту зокрема та дозволить підвищити якість перевалювання зернової продукції України в цілому.

Біографії авторів

Тамара Григорівна Логутова, ДВНЗ «Приазовський державний технічний університет», м. Маріуполь

д.е.н., професор

Наталя Аркадіївна Солідор, ДВНЗ «Приазовський державний технічний університет», м. Маріуполь

к.т.н., доцент

Посилання

1. Офіційний сайт Міністерства аграрної політики та продовольства України [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://minagro.gov.ua/.

2. Grain: World Markets and Trade / Approved by the World Agricultural Outlook Board – USDA // Office of Global Analysis, February 2017. – 56 p. [Електронний ресурс]. – Режим доступу : https://apps.fas.usda.gov/psdonline/circulars/grain.pdf/.

3. Духницький Б. В. Торгівля України зерновими та олійними культурами / Б. В. Духницький, Т. В. Сіліфонов // Сортовивчення та охорона прав на сорти рослин. – 2016. - № 3. – С. 85-90.

4. Державна служба статистики України [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://ukrstat.gov.ua.

5. Maslak A. Development of grain market in Ukraine / A. Maslak, I. Kutscenko // Baltic Journal of Economic Studies. – 2015. – Vol. 1. – No. 2. – P. 77-82.

6. Анализ зерновой логистики Украины и предложения по ее модернизации / ИА «АПК-Информ» - «Украинская зерновая ассоциация», 2013. – 88 с. [Электронный ресурс]. – Режим доступа : http://apk-inform.com.

7. Бохан С. В. Украине логистика агрогрузов – самое слабое звено / С. Бохан // Транспорт. – 2016. - № 10 (931). – С. 52-54.

##submission.downloads##

Опубліковано

2017-05-17

Номер

Розділ

Статті