Місце маркетингового потенціалу в системі фінансово-інвестиційного потенціалу підприємств.
DOI:
https://doi.org/10.31498/2225-6407.15.2017.135151Ключові слова:
маркетинг, маркетинговий потенціал, фінансово-інвестиційний потенціал, конкурентоспроможність, економічний потенціал, система, взаємозв’язок, ресурсне забезпечення.Анотація
Запропоновано поняття маркетингового потенціалу. Визначено чинники впливу на маркетинговий потенціал. Сформовано систему взаємозв'язків маркетингового та фінансово-інвестиційного потенціалів та систему формування конкурентоспроможного економічного потенціалу. Виділено співвідношення взаємозв’язків маркетингового потенціалу з фінансово-інвестиційним потенціалом. Виокремлено проблеми визначення місця маркетингового потенціалу в системі фінансово-інвестиційного потенціалу. Зроблено висновок, що саме маркетинговий потенціал підприємства сприяє підвищенню іміджу (репутації) і отриманню суб’єктом господарювання додаткових конкурентних переваг, що дають змогу зміцнити його позиції на ринку, розширити сегмент (частку) ринку та покращити ставлення споживачів до продукції підприємства. Маркетинговий потенціал є невід’ємною частиною економічного потенціалу підприємства, що відповідає за забезпечення постійної конкурентоспроможності товару підприємства на ринку. Від його рівня розвитку залежить ефективність використання виробничого, фінансового, інформаційного та інших потенціалів підприємства. Таким чином, при формуванні маркетингового потенціалу необхідно враховувати його місце в загальному потенціалі підприємства, а також взаємозалежність і взаємозв’язок з іншими видами потенціалів.
Посилання
1. Безрукова Т.Л. Управление конкурентоспособностью предпринимательской организации : монография / Т.Л. Безрукова, Е. И. Сапронов, С. С. Морковина. – М. : КноРус, 2008. – 163 с.
2. Мажинський Р.В. Маркетинговий потенціал підприємства / Р.В. Мажинський // Торгівля і ринок України. Тематичний збірник наукових праць з проблем торгівлі і громадського харчування. – Випуск 13. – Том ІІ. – Донецьк : ДонДУЕТ, 2003. – С. 197.
3. Єранкін О.О. Маркетинг в АПК України в умовах глобалізації : монографія / О.О. Єранкін. – К. : КНЕУ, 2009. – 419 с.
4. Кучер В.В. Маркетинговий потенціал в системі управління аграрними підприємствами [Електронний ресурс] / В.В. Кучер, О.В. Кучер. – 2011. – Режим доступу : http://archive.nbuv.gov.ua/portal/natural/Vkhdtusg/2011_112/65.pdf
5. Попов Е. В. Рыночный потенциал предприятия : монография / Е. В. Попов. – М. : Экономика, 2002. – 559 с.
6. Рожко Н. Формування маркетингового потенціалу підприємства в умовах сучасного ринку / Н. Рожко, О. Бурліцька // Галицький економічний вісник. – 2010. – № 2(27). – С. 60–63.
7. Мороз Л.А. Стратегічний аналіз маркетингового потенціалу підприємства / Л.А. Мороз, Т.В Лебідь. – Л. : Вид-во Національного університету «Львівська політехніка», 2009. – С. 45– 50.
8. Мерзликина Г.С. Оценка экономической состоятельности предприятия / Г.С. Мерзликина, Л.С. Шаховская – СПб. : Вид-во Санкт-Петербургского гос. ун-та, 1996. – 160 с.
9. Божко В.М. Маркетинговий потенціал: сутність, складові та взаємозв’язок з економічним потенціалом / В.М. Божко // Економіка та управління персоналом, економічний форум. – 2012. – 43 с.
10. Аронова В.В. Чинники розвитку маркетингової діяльності на підприємстві / В.В. Аронова // Маркетинг: теорія і пратика: збірник наукових праць, 2008. – №14. – С. 32–35.
11. Заруба В.Я., Потрашкова Л.В. Дескриптивная модель потенциала предприятия // Сучасні проблеми моделювання соціально-економічних систем: Тези доповідей ІІІ міжнародної науково-практичної конференції 7 – 9 квітня 2011 р. – Х.: ФОП Александрова; ВД «ІНЖЕК», 2011. – С. 165 – 168.
12. Маматова Л.Ш. Роль финансового потенциала в совокупном потенциале предприятия / Р. А. Толпежников., Л. Ш. Маматова // Економічний простір: Зб. наук. пр. – Дніпропетровськ: ПДАБА, 2012. – №68. – С. 263-272.
13. Маматова Л.Ш. Источники обеспечения финансово-инвестиционного потенциала промышленного предприятия / Р. А. Толпежников, Л. Ш. Маматова // Проблемы и перспективы развития сотрудничества между странами Юго-Восточной Европы в рамках Черноморского экономического сотрудничества и ГУАМ: Сб. науч. тр. – Винница: ДонНУ, 2014. – С. 230-235.
14. Маматова Л.Ш. Підходи до системи забезпечення фінансово-інвестиційного потенціалу промислових підприємств в умовах ризику / Л. Ш. Маматова // Проблеми та перспективи розвитку науки на початку третього тисячоліття у країнах Європи та Азії: ХІХ Міжн. наук. – практ. інтернет-конф. (Переяслав-Хмельницький, 30-31 жовтня 2015 р.). – Переяслав-Хмельницький, 2015р., С. 37-39.