Обгрунтування системного підходу до позиціонування торговельної марки.

Автор(и)

  • Діана Сергіївна Файвішенко Київський національний торговельно-економічний університет, Київ, Україна https://orcid.org/0000-0001-7880-9801

DOI:

https://doi.org/10.31498/2225-6407.16.2017.136572

Ключові слова:

аналітичні прогнози, бренд, система позиціонування, системний підхід, продовольчий комплекс, торговельна марка.

Анотація

Визначено поняття “системний підхід”, обґрунтовано можливості та перспективи застосування системного підходу до позиціонування торговельної марки. Наведено внесок у загальну теорію систем науковця Ю. Урманцева, який виділив поняття "об'єкт-система". Представлено системні аспекти та розкрито принципи системного підходу, завдяки яким є можливості перспективного застосування цього підходу на практиці. На основі одного з аспектів, а саме системно-функціонального, розкрито ключові функції позиціонування. Доведено, що використання системного підходу  може бути правомірним з точки зору позиціонування торговельної марки. Досліджено формування системи позиціонування, виділено основні етапи реалізації системного процесу, визначено поняття системного ефекту. Наведено сучасні приклади використання функції нагадування вже відомими торговельними марками, такими як «BоnAqva» і «Borjomi». Зроблено висновок, що системний підхід створює фундаментальну методологічну основу для наукового пізнання і обґрунтування системи позиціонування, дозволяє розкрити її цілісність, структуризацію, функціональність, діалектику взаємозв'язку із зовнішнім середовищем, механізм взаємодії внутрішньосистемних елементів, сформулювати вимоги щодо цілей і критеріїв оцінки ефективності позиціонування. Системний ефект досягається в результаті об'єднання різних частин в єдине ціле в рамках відповідної системи.

Біографія автора

Діана Сергіївна Файвішенко, Київський національний торговельно-економічний університет, Київ

кандидат економічних наук, доцент кафедри маркетингу та реклами

Посилання

1. Шагиахметов М. Р. Основы системного мировоззрения. Системно-онтологическое обоснование / М. Р. Шагиахметов. – М.: КМК, 2009. – 263 с.

2. Блауберг И. В. Философский принцип системности и системный подход / И. В. Блауберг, В. Н. Садовский, Э. Г. Юдин // Вопросы философии, 1978. - № 8. – с. 39-52.

3. Ракитов А. И. Философские проблемы науки: системный подход / А. Ракитов. – Москва: Мысль, 1977. – 270 с.

4. Садовский В. Н. Системный подход и общая теория систем: статус, основные проблемы и перспективы развития / В. Н. Садовский // Системные исследования. Ежегодник 1979. – Москва: Наука, 1980. – с. 29-54

5. Келлер К. Л. Стратегический бренд-менеджмент: создание, оценка и управление марочным капиталом. / К. Л. Келлер; [2-е изд.] пер. с англ. – М.: Издательский дом "Вильямc", 2007. – 704 с.: ил. - ISBN: 5-8459-0682-2.

6. Кендюхов О.В. Ефективне управління інтелектуальним капіталом: Монографія / О. В. Кендюхов / НАН України. Інститут економіки промисловості. – Донецьк: ДонУЕП, 2008. – 363 с. ISBN 978-966-346-583 - 8.

7. Агошкова Е. Б. Эволюция понятия системы / Е. Б. Агошкова, Б. В. Ахлибининский // Вопросы философии, 1998. - № 7. – с. 170-179.

8. Урманцев Ю. А. Общая теория систем: состояние, приложение и перспективы развития / Ю. А. Урманцев // Система. Симметрия. Гармония. – М., 1988. - с. 38-124.

9. Месарович М. Общая теория систем: математические основы / М. Месарович, Я. Такахара. – Москва, Издательство "Мир", 1978. – 308 с.

10. Штеренберг М. И. Проблема Берталанфи и определение жизни / М. И. Штеренберг // Вопросы философии, 1996. - № 2. – с. 51-66.

11. Воскобойников А. Э. Системные исследования: базовые понятия, принципы и методология / А. Э. Воскобойников // Информационный гуманитарный портал «Знание. Понимание. Умение». 2013. - № 6. (ноябрь — декабрь). [Электронный ресурс]. URL: http://www.zpu-journal.ru/e-zpu/2013/6/Voskoboinikov_Systems-Research/ (дата обращения: 10.08.2014).

12. Insufficient,” World Trademark Review, Dec 13, 2010. Chris McLeod, “Evidence of Acquired Distinctiveness in Certain Countries Held to Be Insufficient,” World Trademark Review, Dec 13, 2010. http://www.inta.org/trademarkadministration/Documents/InternationalTrademarkProtection-Bryer.pdf

13. Aaker D. Positioning your product. / D. Aaker, J. Shansby. – Business Horizons. May-June, 1982. p. 56-62. - ISBN 5-85173-059-5.

References (BSI):

1. Shagiahmetov M. P. Osnovi sistemnogo mirovozzreniya. Sistemno – ontologicheskoe obosnovanie / М. Р. – М.: КМК, 2009. – 263 p.

2. Blauberg I.V. Filosovskiy printcip sisnemnosti i sistemniy podhod / / Blauberg I.V, V. N. Sadovskiy, E. G. Udin // Voprosi filosofii, 1978. - № 8. – p. 39-52.

3. Rakitov A. Filosovskie problemi ekonomiki: sistemniy podhod / А. Rakitov A. – М: Мisl, 1977. – 270 p.

4. Sadovskiy V.V. Sistemniy podhod i obcshay teoriya sistem sistem: staus, osnovnie problemi i perspetivi razvitiya / V. N Sadovskiy // Sistemnie issledovaniya issledovaniya. Egegodniki 1979. – М: Nauka, 1980. – p. 29-54

5. Keller K.L. Strategicheskiy brend-menedgment: sozdanie, uhravlenie, octhenka upravlenie marochnim kapitalom Keller K.L.; [2-е szd.] per. s angl. – М.: Izdatekskiy dom "Vilyams", 2007. – 704 s.: il. - ISBN: 5-8459-0682-2.

6. Kenduhov O.V. Efektivne upravlinnya intelektualnim kapitalom: Monografiya / О. V. Kenduhov / NAN Ukraini. IEP. – Donetsк: ДоnNUEP, 2008. – 363 с. ISBN 978-966-346-583 - 8.

7. Agoshkova Е. B. Evoluciya ponyatiya sistemi / Е. B Agochkova, B. V. Ahlibinskiy // Voprosi filosofii, 1998. - № 7. – s. 170-179.

8. Urmancev U.A. Obcthaya teriya sistem: sostoyanie, prilogenie i persperctivi razvitiya / U.A. Urmancev // Sistema,Simmetriya. Garmoniya. – М., 1988. - s. 38-124.

9. Mesarovich M. Obcthaya teriya sistem: matematicheskie sistemi / М. Mesarovich, Я. Takaharа. – М, Izdatelstvo "Mir", 1978. – 308 s.

10. Shterenberg М. I. Problema Bertalanfi i opredelenie gizni / М. I. Shterrenberg // Voprosi filosofii, 1996. - № 2. – s. 51-66.

11. Voskoboynikov А. E. Sistemnie issledovaniya: bazovie ponyatiya, principi i metodologiya / А. E. Voskoboynikov // Informacionniy gumanitarniy portal «Znanie. Ponivanie. Umenie». 2013. - № 6. [Electronniy resurs ]. URL: http://www.zpu-journal.ru/e-zpu/2013/6/Voskoboinikov_Systems-Research/ (data: 10.08.2016).

12. Insufficient,” World Trademark Review, Dec 13, 2010. Chris McLeod, “Evidence of Acquired Distinctiveness in Certain Countries Held to Be Insufficient,” World Trademark Review, Dec 13, 2010. http://www.inta.org/trademarkadministration/Documents/InternationalTrademarkProtection-Bryer.pdf

13. Aaker D. Positioning your product. / D. Aaker, J. Shansby. – Business Horizons. May-June, 1982. p. 56-62. - ISBN 5-85173-059-5.

##submission.downloads##

Опубліковано

2017-11-30

Номер

Розділ

Статті