СТРАТЕГІЧНИЙ ПІДХІД ДО УПРАВЛІННЯ КОРПОРАТИВНОЮ СОЦІАЛЬНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ ПІДПРИЄМСТВА
DOI:
https://doi.org/10.31498/2225-6407.10.2014.35409Ключові слова:
корпоративна соціальна відповідальність, стратегічне управління, стратегічний аналіз, системаАнотація
У представленій статті досліджено необхідність використання стратегічного підходу до управління корпоративною соціальною відповідальністю підприємства, що дозволяє примножувати позитивний ефект від впровадження заходів соціально відповідальної діяльності суб’єктів. Проведений аналіз показав наявність низки проблем в управлінні стратегією корпоративної соціальної відповідальності на підприємствах, важливим кроком до вирішення яких є побудова та розгортання комплексних стратегій корпоративної соціальної відповідальності як невід’ємної частини системи стратегічного управління підприємством. Базою стратегічного підходу до управління корпоративною соціальною відповідальністю є проведення стратегічного аналізу. У статті запропоновано удосконалений методичний підхід до стратегічного аналізу підприємства з урахуванням фактору його соціальної відповідальності, що забезпечує ряд переваг для корпоративних суб’єктів, у тому числі посилення зв’язку між контуром управління корпоративною соціальною відповідальністю підприємства та іншими сферами в системі стратегічного управління. Першим елементом запропонованого методичного підходу є проведення SWOT-аналізу реалізації фактору корпоративної соціальної відповідальності у системі стратегічного управління підприємством. Проведений аналіз результатів існуючої практики реалізації корпоративної соціальної відповідальності на прикладі вітчизняних металургійних підприємств показав наявність значної кількості слабких сторін та загроз у системі стратегічного управління, які в основному можна звести до низької інвестиційної бази фінансування заходів соціальної та екологічної спрямованості та слабкого застосування екологічного менеджменту як елементу стратегічного управлінняПосилання
Савеленок Е.А. Этика менеджмента: что такое «хорошо» // XII Международная конференция по Истории управленческой мысли и бизнеса "Социальная ответственность бизнеса и этика менеджмента". - МГУ им. М.В. Ломоносова - 28 - 30 июня 2011 г. Текст доклада опубликован: Материалы конференции // под редакцией В.И. Маршева. - М.: МАКС Пресс, 2011. - с. 174-186.
Veleva V. Managing Corporate Citizenship: A New Tool for Companies. // Corp. Soc. Responsib. Environ. Mgmt. 17, 40–51 (2010).
Благов Е.Ю. Концепция корпоративной социальной ответственности и стратегическое управление / Е.Ю. Благов // Российский журнал менеджмента. – 2004. - №3. – С. 17-34.
Посібник із КСВ. Базова інформація з корпоративної соціальної відповідальності / Кол. автор.: Лазоренко О., Колишко Р., та ін. – К.: Видавництво «Енергія», 2008 – 96 с.