ІННОВАЦІЙНИЙ РОЗВИТОК ПІДПРИЄМСТВ ОПТОВОЇ ТОРГІВЛІ

Автор(и)

  • Оксана Миколаївна Трубей Київський національний торгово-економічний університет, Україна

DOI:

https://doi.org/10.31498/2225-6407.10.2014.36406

Ключові слова:

оптова торгівля, інновації, техніко-технологічний розвиток, інформаційні технології, бізнес-моделі

Анотація

Стаття присвячена обґрунтуванню необхідності запровадження інструментів інноваційного розвитку підприємств оптової торгівлі. В перебігу дослідження здійснено аналіз сучасних параметрів та результативних показників діяльності підприємств, що працюють у сфері оптової торгівлі. Це дозволило виявити коло проблем у їх  функціонуванні, що пов’язані,  як з відсутністю дієвих економічних важелів регулювання сфери оптової торгівлі на рівні державного управління, так і з малоефективним менеджментом  на окремих підприємствах. Аналіз даних щодо обсягів фінансування на інноваційний розвиток по обстежених торговельних підприємствах України виявив низький рівень фінансового забезпечення інновацій на підприємствах оптової торгівлі. Попри випереджаючі темпи росту обсягів фінансування інноваційних проектів розвитку оптових підприємств, загальна сума фінансування  втричі менша ніж по підприємствах роздрібної торгівлі. Вивчення закордонної практики застосування інновацій в сфері оптової торгівлі та інноваційних проектів, що використовуються на підприємствах роздрібної торгівлі дозволило окреслити основні напрямки інноваційної діяльності оптових торговельних підприємств. Визначено, що підприємства цієї галузі потребують запровадження специфічних інноваційних перетворень, як технологічного так і нетехнологічного характеру. Ці перетворення можуть стосуватися, як товарної, маркетингової, технологічної чи інших стратегій  підприємства, так і вдосконалення діючих  або запровадження нових інноваційних бізнес-моделей розвитку. Доведено, що з урахуванням основного економічного змісту діяльності підприємств оптової торгівлі - посередництва між товаровиробниками і роздрібними торговцями, основні інноваційні зміни на цих підприємствах мають стосуватися їх техніко-технологічного розвитку та формування нових клієнтоорієнтованих  бізнес-моделей

Біографія автора

Оксана Миколаївна Трубей, Київський національний торгово-економічний університет

кандидат економічних наук, доцент кафедри економіки
та фінансів підприємства

Посилання

Юрченко Ю.Ю. Концептуальні напрямки розвитку підприємств оптової торгівлі / Ю.Ю. Юрченко // Економіка України.  2009.  № 12.  С. 77–82.

Наукова та інноваційна діяльність в Україні: статистичний збірник. / [відп. за вип. І.В. Калачова]. – К., 2012. – 305 с.

Діяльність суб’єктів господарювання. 2012 р. : статист. зб. – К. : Держкомстат України, 2013. – 841 с.

Продаж і запаси товарів (продукції) в оптовій торгівлі за 2012 р. : стат. зб. – К. : Державна служба статистики України, 2013. – 30 с.

Продаж і запаси товарів (продукції) в оптовій торгівлі за 2013 р. : стат. зб. – К. : Державна служба статистики України, 2014. – 29 с.

Заварзіна Т.В. (Жук Т.В.) Дослідження тенденцій обсягу фінансування інноваційного розвитку підприємств торгівлі України / Т.В. Заварзіна // Сталий розвиток економіки. – 2012. – № 6 (16). – С. 336–339.

Proposed Guidelines for Collecting and Interpreting Technological Innovation Data: Oslo Manual. – Paris: OECD, Eurostat, 2002. – 94c. ; The Proposed Standart Practice for Surveys of Research and Experimental Development, Frascati Manual. – Paris: OECD, 2002. –276р.

Голошубова Н.О. Оптова торгівля: організація та технологія : навч.посібник. / Н.О. Голошубова, В.М. Торопков. – К. : Київ. нац. торг.-екон. ун-т, 2005. – 256 с.

Маркидес К. Новая модель бизнеса: Стратегии безболезненных инноваций / Константинос Маркидес; Пер. с англ. – М.: Альпина Паблишерз : Издательство Юрайт, 2010. – 298 с.

##submission.downloads##

Опубліковано

2014-05-08