Проблеми мовного спілкування у вищій медичній освіті

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.26641/2307-5279.24.1.2020.199502

Ключові слова:

мовне спілкування, кліпове мислення, читання, культура

Анотація

Останнім часом зменшується мовна культура студентів, інтернів. Деякі студенти не можуть не тільки сформулювати відповіді, але й поставити запитання. Це пов’язане з низьким рівнем читання серед молоді. Живе спілкування перетворилося на електронне. Зараз формується кліпове (фрагментарне) сприйняття інформації. Кліпове мислення витісняє деонтологію з лікарської практики. Результати опитування для «Читання в Україні» проведені центром ім. О. Разумкова свідчать, що 31% жителів України ніколи не читають книг. Анонімне анкетування в середовищі лікарів-інтернів різних спеціальностей було проведено з метою визначення причин дефіциту мовної культури. Це явище пов’язане з прогресуванням кліпового мислення серед молоді. Читають книги не всі респонденти, вважаючи за краще інтернет-спілкування. Проведене анонімне анкетування студентів та інтернів свідчать, що студенти більше полюбляють читати книги (95% проти 75% у інтернів). Книголюбство у інтернів, що навчаються на бюджеті, на 17% вище ніж у інтернів, що навчаються за контрактом. Читання – це засіб, мета – це освіта. Зараз культуру мови заміняє раціоналізм.

Посилання

Мединська А.В., Коноваленко С.О. Особливості вербального спілкування медичного пра-цівника і хворого. Медсестринство. 2016. № 2. С.13–20.

Воронцов А.В. Чтение как социальная проблема. Вестник Герценовского университета. 2009. С. 24–33.

Єхалов В.В., Самойленко А.В., Романюта І.А., Бараннік С.І. Клінічне та «кліпове» мислення у лікарів-інтернів. Український журнал медицини, біології та спорту. 2018. Т. 3, № 1(10). С. 241–244.

Никоненко Ю.П. Клінічна психологія: навчальний посібник. К.: КНТ, 2016. 369 с.

Єхалов В.В., Клигуненко О.М., Муризіна О.Ю. Медична деонтологія очима лікаря за фахом «Загальна практика – сімейна медицина». Сімейна медицина. 2015. № 6. С. 33–35.

Галактионова Т.Г. Чтение как фактор культурной преемственности. Гуманитарные проблемы современной цивилизации: VI Международные Лихачевские научные чтения. СПб., 2006. С. 331–332.

Бараннік С.І., Єхалов В.В., Мізякіна К.В., Бараннік К.С. Еволюційні аспекти «кліпового мислення» у студентів-медиків та їх інтеграція у вищу медичну освіту. Мат. міжнародної наук. конф. «Соціально-гуманітарні дослідження та інноваційна освітня діяльність». Дніпро: СПД «Охотнік», 2019. С. 435–438.

Юрьева Л.Н., Шустерман Т.И., Кокашинский В.А. Исследование распространенности тревожно-депрессивных симптомов среди студентов-медиков III–IV курсов и влияния их на уровень качества жизни. Развитие экспортного потенциала высшего образования: содержание, опыт, перспективы. Материалы XI Междунар. учеб.-метод. конф. (Чебоксары, 2019). С. 340–344.

Рабінович Ю.А. Книга та літературні інтереси студентів. Харків, 2005. С. 129.

Льода Л.М. Формування культури читання в аспекті збереження матеріальних носіїв інформації. Інформаційний простір бібліотеки: польсько-український досвід: матеріали міжнародної науково-практичної конференції. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2017. С. 354–366.

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-03-26

Номер

Розділ

Вища освіта