Про журнал
Збірник «Вісник ПДТУ» Серія: Економічні науки
ISSN: 2225 - 6725
Засновник: ДВНЗ "Приазовський державний технічний університет" http://www.pstu.edu
Рік засновання: 1995
У збірнику розміщено статті, в яких узагальнені результати наукових досліджень працівників вищих навчальних закладів України, академічних і галузевих наукових організацій, провідних підприємств провідних галузей промисловості країни, співробітників міжнародних, державних і регіональних організацій, органів влади, що займаються питаннями розвитку теоретичних і практичних аспектів економіки та інтелектуальної власності. Збірник призначений для науковців, фахівців, які вивчають і досліджують економічні процеси, викладачів, аспірантів, студентів.
Збірник зареєстровано як засіб друкованих медіа. Рішення № 1821 Національної ради України з телебачення та рідіомовлення від 21.12.2023 (Протокол № 31)
Адреса:
пр. Дмитра Яворницького, 19,
корпус 12, кабінет 314
ДВНЗ «ПДТУ»
м.Дніпро
49005
E-mail: vestnik.pstu@gmail.com
Телефони для довідок:
098258 94 47 Капранова Лариса Григорівна, заступник головного редактора
https://scholar.google.com.ua/citations?hl=uk&user=tb46RAoAAAAJ&view_op=list_works&authuser=7
https://portal.issn.org/resource/ISSN/2225-6725#
Анонси
ЩОДО ВИМОГ ПРО ВИЗНАЧЕННЯ ХАРАКТЕРУ СТАТТІ
ФОРМУВАННЯ ВИПУСКУ № 35, 2018
Наказ МОН України
Поточний номер
У збірнику розміщено статті, в яких узагальнені результати наукових досліджень працівників вищих навчальних закладів України, академічних і галузевих наукових організацій, провідних підприємств провідних галузей промисловості країни, співробітників міжнародних, державних і регіональних організацій, органів влади, що займаються питаннями розвитку теоретичних і практичних аспектів економіки та інтелектуальної власності. Збірник призначений для науковців, фахівців, які вивчають і досліджують економічні процеси, викладачів, аспірантів, студентів.
Збірник зареєстровано як засіб друкованих медіа. Рішення № 1821 Національної ради України з телебачення та рідіомовлення від 21.12.2023 (Протокол № 31)
Статті
-
НАПРЯМИ ТА ЗАВДАННЯ ДЕРЖАВНОЇ ПОЛІТИКИ ЩОДО БЕЗПЕКИ ІНВЕСТИЦІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
Метою статті є визначення напрямів та завдань державної політики України у сфері забезпечення безпеки інвестиційної діяльності в сучасних умовах. Об’єктом дослідження є інвестиційна діяльність в Україні. В результаті дослідження проаналізовано законодавчу та нормативно-правову базу щодо регулювання інвестиційної діяльності України, а також визначено роль цих документів у забезпеченні безпеки інвестиційної діяльності та покращенні інвестиційного клімату. Наведено основні напрями та завдання державної політики в галузі безпеки інвестиційної діяльності на поточному етапі розвитку. Зазначено, що держава повинна активно співпрацювати з приватним сектором, надаючи підтримку у вигляді фінансових інструментів, створенні сприятливих законодавчих умов та інфраструктури. Суб’єктам господарювання необхідно долучатись до інвестування у розвиток «зелених» технологій та активно співпрацювати з державними структурами для досягнення спільних цілей. Визначено, що розвиток «зелених» кластерів та інноваційних парків не лише сприятиме підвищенню рівня безпеки в інвестиційній сфері, але й створить сприятливі умови для сталого економічного зростання та соціального розвитку. Це дозволить ефективно використовувати потенціал держави та приватного сектору для забезпечення стабільності та безпеки в інвестиційній діяльності в епоху цифровізації бізнес-процесів. Сформовано основні напрями, що сприятимуть забезпеченню безпеки інвестиційної діяльності в країні, а також стимулювання економічного зростання та розвитку.
-
ВИКОРИСТАННЯ МЕТОДУ СОЦІАЛЬНОГО АНАЛІЗУ (АНАЛІЗУ РИНКОВИХ НАСТРОЇВ) ДЛЯ ПРОГНОЗУВАННЯ РИНКІВ КРИПТОВАЛЮТ
У статті розглянуто основні існуючі концепції методу соціального аналізу, досліджено основні інструменти та індикатори аналізу ринкових настроїв, що використовуються для прогнозування ринків криптовалют. Оцінено ефективність використання інструментів соціального аналізу для прогнозування курсу Біткоіна (на прикладі інструменту Google Trends) за період з 2016 по 2024 рік. Проаналізовано ефективність використання індикаторів соціального аналізу (на прикладі індикатора Індекс страху та жадібності) для прогнозування курсу Біткоіна за період з 2018 по 2024 рік. Методологічною основою дослідження є методи аналізу, спостереження, порівняння та графічного зображення. За результатами проведеного дослідження було підтверджено доцільність використання інструменту Google Trends для короткострокового прогнозування курсу Біткоіна, шляхом порівняння графіку обсягів пошуку в Google за терміном “Біткоін” та графіку ціни основної криптовалюти (BTC) до долара США. Також оцінено доцільність використання Індексу страху і жадібності для короткострокового прогнозування курсу криптовалют (на прикладі прогнозування курсу Біткоіна) на “бичачому” та “ведмежому” ринках, шляхом порівняння значення Індексу страху і жадібності в точках зміни тренду на графіку Біткоіна, та визначено найбільш оптимальну фазу криптовалютних ринків для застосування даного індикатору в прогнозуванні. При виконанні даної наукової статті використовувалися такі методи дослідження як аналіз, спостереження та порівняння.
-
ВИКОРИСТАННЯ НЕЙРОМАРКЕТИНГУ ЯК СТРАТЕГІЧНИЙ ІНСТРУМЕНТ РОЗВИТКУ ПІДПРИЄМСТВА
У статті розглянуто нейромаркетингові дослідження як стратегічний засіб підвищення ефективності рекламної діяльності і підвищення розвитку підприємства. Нейромаркетинг пропонує нові способи вимірювання поведінки споживачів і розуміння того, як люди взаємодіють з різними продуктами, послугами та маркетинговими кампаніями. Застосування методів нейромаркетингу може значно збагатити взаємодію співробітників та організації, оптимізувати їх та впливати на такі значущі для підвищення ефективності соціальні установки співробітників, як лояльність, залучення, задоволеність, довіра. В статті розглянуті різні способи нейромаркетингу, як впливу на потенційного споживача, запропонована концепція залучення клієнтів до піжприємства.
-
АНАЛІЗ БІЗНЕС-ПРОЦЕСІВ ГАЗОПОСТАЧАЛЬНИХ КОМПАНІЙ УКРАЇНИ ТА НАПРЯМКІВ ЇХ ДИДЖИТАЛІЗАЦІЇ
Метою статті є аналіз сутності бізнес-процесів господарюючих суб’єктів на ринку природного газу та дослідження напрямків їх диджиталізації. Об’єктом дослідження є бізнес-процеси підприємницької діяльності на ринку природного газу. Предметом дослідження є напрямки диджиталізації цих бізнес-процесів. В статті вирішується важлива науково-практична проблема впровадження цифрових технологій у бізнес-процеси газової галузі України з метою підвищення ефективності та конкурентоспроможності компаній. У статті дано визначення бізнес-процесів газопостачальних компаній та запропоновано їх класифікацію. З урахуванням специфіки діяльності компаній, бізнес-процеси поділено на інтегровані (основні та управлінські) та базові (допоміжні). Визначено основні напрямки диджиталізації бізнес-процесів: електронний документообіг та цифрові платформи (торгові та інформаційні). Проаналізовано конкретні рішення з диджиталізації в цих напрямках. Виявлено, що найбільш диджиталізованими є процеси, пов’язані з закупівлею/продажем, постачанням, транспортуванням та зберіганням природного газу. Визначено перспективи для подальшого диджитал-оновлення управлінських та базових бізнес-процесів. Результати дослідження сприяють розвитку теоретичних засад та практичних аспектів диджиталізації бізнес-процесів газопостачальних компаній України, що забезпечує підвищення їх ефективності, конкурентоспроможності та розвитку газової галузі в цілому.
-
ЧИННИКИ, ЩО ВПЛИВАЮТЬ НА ІМІДЖ ВИЩИХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ
У статті досліджуються багатогранні фактори, що впливають на громадський імідж вищих навчальних закладів (ВНЗ), та оцінюються їхні наслідки для зацікавлених сторін, включаючи студентів, викладачів та політиків. Використовуючи методи логістичної регресії, дослідження об'єднує кількісні дані опитувань майбутніх та нинішніх студентів різних університетів із якісними даними. Аналіз визначає кілька ключових аспектів, які формують сприйняття ВНЗ, включаючи академічну якість, можливості працевлаштування випускників, можливості кампусу та соціальну відповідальність. Результати показують, що початкові очікування університету сильно корелюють з упевненістю у майбутній кар'єрі. При цьому впевненість у майбутній кар'єрі відіграє все більш значущу роль у формуванні іміджу вишу. У дослідженні також вивчається вплив цих уявлень на рішення про зарахування студентів, набір викладачів та можливості фінансування. Ґрунтуючись на цих висновках, у статті пропонується стратегічна основа для вузів, яка прагне покращити свій суспільний імідж у конкурентному освітньому середовищі. Ця структура наголошує на важливості цілісного підходу, який узгоджує академічну перевагу зі стратегіями соціальної та цифрової взаємодії. Результати цього дослідження доповнюють існуючу літературу з маркетингу вищої освіти та пропонують практичні наслідки для адміністраторів вишів, які прагнуть розібратися у складностях інституційного брендингу та управління репутацією.