Роль торговельних бар’єрів між Україною та ЄС для національних підприємств машинобудування.

Автор(и)

  • Алла Василівна Череп Запорізький національний університет, Україна
  • Дмитро Олегович Кайнара Запорізький національний університет, м. Запоріжжя, Україна

DOI:

https://doi.org/10.31498/2225-6725.31.2016.104547

Ключові слова:

торговельні бар’єри, зовнішньоекономічна діяльність підприємств, євроінтеграція, культурні бар’єри, привабливість ринку, конкурентоздатність продукції.

Анотація

У статті розглянуті проблеми виходу підприємства на міжнародний ринок та було досліджено роль торговельних бар’єрів у даному процесі. Було визначено, що значну роль у зовнішньоекономічній діяльності підприємств грають культурні бар’єри. Авторами на основі методів гравітаційної моделі та коефіцієнту експортної переваги, було розроблено методи оцінки привабливості ринку та конкурентоздатності продукції. Проведено аналіз торговельних бар’єрів, привабливості ринку та перспектив ТОВ «ЕЛІЗ», варто визначити, що найбільш перспективним ринком, з точки зору конкурентоздатності та привабливості ринку є ринок Литви, Латвії, Угорщини, та Естонії. При цьому, в перспективі, за умови успішного розвитку, підприємство матиме гарні перспективи на ринку Німеччини. Що ж  стосується найбільш привабливих ринках, Румунії та Польщі, то ТОВ «ЕЛІЗ» на них є неконкурентоздатним. В рамках проведеного дослідження, авторами було визначено роль торговельних бар’єрів, у діяльності підприємства, зокрема окрема увага була приділена культурним бар’єрам. Крім того, на основі гравітаційної моделі та індексу конкурентної переваги, було розроблена модель, що дозволяє оцінити привабливість ринку та конкурентоздатність продукції із урахуванням торговельних бар’єрів.

Посилання

  1. Кайнара Д. О. Проблемы и перспективы либерализации международной торговли между Украиной и ЕС для украинского машиностроения. / Д. О. Кайнара // Wschodnioeuropejskie Czasopismo Naukowe (East European Scientific Journal): ekonomia. – 2016. – №8.
  2. Van Bergeijk P. A. The Gravity Model in International Trade. Advances and Applications / P. A. Van Bergeijk, S. Brakman. – United Kingdom Cambridge: Cambridge University Press, 2010. – 353 с.
  3. The hofstede centre [ Електронний ресурс] – Режим доступу до ресурсу: https://www.geert-hofstede.com/.
  4. Кайнара Д. О.Перспективи товарів машинобудівних підприємств Запорізької області на європейському ринку / Д. О. Кайнара // Ефективна економіка. - 2016. - №5. - Режим доступу до журналу: http://www.economy.nayka.com.ua
  5. Державна служба статистики України [Електронний ресурс] – Режим доступу до ресурсу: http://www.ukrstat.gov.ua/.
  6. Головне управління статистики у Запорізькій області [ Електронний ресурс] – Режим доступу до ресурсу: http://www.zp.ukrstat.gov.ua/.
  7. UN Comtrade Database [ Електронний ресурс] – Режим доступу до ресурсу: http://comtrade.un.org/data/.
  8. Index of Economic Freedom [Електронний ресурс] – Режим доступу до ресурсу: http://www.heritage.org/index/.
  9. Drnevich, Paul, "The Role of Cultural Distance in International Negotiations" (2003). Purdue CIBER Working Papers. Paper 25. http://docs.lib.purdue.edu/ciberwp/25
  10. Приходько І. В. Політико-економічні бар'єри на шляху інтеграції України до ЄС : дис. канд. ек. наук : 08.00.02 / Приходько І. В. – Львів, 2015. – 261 с.
  11. Оценка экономических эффектов отмены нетарифных барьеров в ЕАЭС. – ЦИИ ЕАБР, 2015. – 72 с.

##submission.downloads##

Опубліковано

2016-05-26

Як цитувати

Череп, А. В., & Кайнара, Д. О. (2016). Роль торговельних бар’єрів між Україною та ЄС для національних підприємств машинобудування. Вісник Приазовського Державного Технічного Університету. Серія: Економічні науки, 1(31), 35–45. https://doi.org/10.31498/2225-6725.31.2016.104547

Номер

Розділ

Статті