Напрямки удосконалення системи нефінансової підтримки малих та середніх підприємств-експортерів.

Автор(и)

  • Оксана Володимирівна Кам'янецька Київський національний торговельно-економічний університет, м. Київ., Україна

DOI:

https://doi.org/10.31498/2225-6725.31.2016.104583

Ключові слова:

експорт, державна підтримка, просування експорту, малі та середні підприємства-експортери, регіональна інфраструктура, комерційна дипломатія, торговельні представництва, торгово-промислова палата.

Анотація

В статті зазначено, що важливим напрямком експортного розвитку в України має стати розвиток нефінансових заходів та інструментів підтримки українських експортерів. До тепер потенціал їх застосування не використаний, обмежений та не скоординований. Зазначено, що важливим концептуальним підходом вдосконалення системи механізмів підтримки українського експорту є підхід на мікрорівні. Як правило, більшість сформульованих програм розглядають процес експортного розвитку на макрорівні і не враховують особливості цього процесу на мікрорівні (на рівні фірм).Визначено, що основними складовими стимулювання експорту для малих та середніх підприємств в Україні є: формування ефективної системи інформаційної підтримки на усіх стадіях здійснення зовнішньоторговельної операції, розвиток регіональної інфраструктури, розвиток експортної конкуренції через сприяння розвитку торгівлі, торгова (економічна) дипломатія (визначає умови доступу на внутрішній ринок іноземних товарів і послуг, а також забезпечує доступ власних товарів і послуг на зовнішні ринки), ефективна діяльність торгових представництв в іноземних державах, діяльність Торгово-промислових палат тощо.Як висновок, в Україні відсутня єдина система підтримки експортних бізнес-операцій малого та середнього бізнесу. Вирішення цього питання потребує дотримання визначеної стратегії та пріоритетів розвитку країни, формування дієвих та комплексних механізмів із підтримки малих та середніх підприємств-експортерів в Україні, діяльність яких матиме системний та узгоджений характер.

Посилання

  1. Римарева Л.М., Лукач А.В., Путь Н.М. Державна підтримка експортної діяльності в зарубіжних країнах та в Україні http://www.niss.gov.ua/articles/1187/http://eeas.europa.eu/delegations/ukraine/press_corner/all_ news/news/2013/2013_05_27_1_uk.htm
  2. Abraham F., Dewit G. 2000. Export promotion via official export insurance/ Open economies review http://www.springerlink.com/content/m7662553l166m 154/fulltext.pdf
  3. Школяр Н.А. Корректировка системы управления организационным развитием малого предприятия // Политематический сетевой электронный научный журнал Кубанского государственного аграрного университета. – 2012. – № 81. – с. 760-770.
  4. Белинська Ю. Державна підтримка експорту: міжнародний досвід та уроки для України // Стртегічні пріоритети ( StrategicPriorities), 3 (8). Retrieved from http://old.niss.gov.ua/book/StrPryor/8/16.pdf (in Ukr.).
  5. Rose A. The foreign service and foreign trade: embassies as export promotion. World Economy, 2007, 30 (1). 22-38 pp.
  6. ЧернінаО.В. Система державної експортної підтримки в зарубіжних країнах та їх адаптація до реалій української економіки / ЧернінаО.В. // Зовнішняторгівля: економіка, фінанси, право. - №3. - 2010. - С. 55 - 60.
  7. Lederman D., Olarreaga M., Payton L. Export promotion agencies: Do they work // Journal of Development Economics. - 2010. - № 91.- 257-265 pp.
  8. Woolcock, S. and Bayne N., The New Economic Diplomacy: Decision-Making and Negotiating in International Economic Relations (G8 & Global Governance Series), Second Edition, Ashgate, UK. – 2007. 135-149 рр.

##submission.downloads##

Опубліковано

2016-05-26

Як цитувати

Кам’янецька, О. В. (2016). Напрямки удосконалення системи нефінансової підтримки малих та середніх підприємств-експортерів. Вісник Приазовського Державного Технічного Університету. Серія: Економічні науки, 1(31), 85–91. https://doi.org/10.31498/2225-6725.31.2016.104583

Номер

Розділ

Статті