Концептуальні підходи до управління маркетинговими ризиками в інноваційній діяльності підприємств.

Автор(и)

  • Олександр Ігоревич Щукін Запорізький національний університет, Україна

DOI:

https://doi.org/10.31498/2225-6725.31.2016.104827

Ключові слова:

ризик, маркетинг, маркетинговий ризик, інновації, інноваційна діяльність

Анотація

У статті розглянуто та систематизовано методи оцінки маркетингових ризиків в інноваційній діяльності підприємств. Встановлено, що управління новими видами продукції, які орієнтовані не на попит продукції, а на попит ідеї інновації, який класифікується інноваційними намірами відповідно до таких ознак: обсяг; особливість; комплексність; ступінь важкості; значення; ризики. Успіх в управлінні підприємством забезпечується за умови гнучкого й адекватного пристосування до зовнішнього середовища, врахування та управління ризиками. У статті наведені категорії ризиків та маркетингових ризиків. Удосконалено понятійний апарат щодо сутності поняття «маркетингові ризики в інноваційній діяльності підприємств», що визначається як сукупність ризиків, що виникають на всіх етапах життєвого циклу інноваційної продукції, та відображає міру відхилення від цілей, міру невдачі, розмір збитків під впливом внутрішніх та зовнішніх факторів у ході здійснення маркетингової діяльності. Удосконалена класифікація маркетингових ризиків в інноваційній діяльності підприємств виділяє ризики помилкового вибору цільового сегменту, недостатньої сегментації ринку, помилкового вибору стратегії продажу, неефективної рекламної компанії, недостатнього фінансування інноваційної діяльності, невиконання господарських договорів, ризик, пов'язаний із забезпеченням прав власності на інноваційний проект. У статті наведено поетапний алгоритм якісного аналізу маркетингового ризику та поведінки його суб’єктів щодо прийняття ризику; схема процесу кількісного аналізу маркетингового ризику. Автором згруповано наступні методи управління маркетинговими ризиками у інноваційній діяльності підприємств: уникнення, локалізація, дисипація, компенсація, утримання, передача, зниження маркетингових ризиків.

Посилання

  1. Гранатуров В. М. Экономический риск: сущность, методы измерения, пути снижения / В. М. Гранатуров.– М. : Дело и Сервис, 2010.– 208 с.
  2. Вітлінський В.В. Аналіз, моделювання та управління економічним ризиком / В.В. Вітлінський, П.І.Верченко. — Київ : КНЕУ, 2000. — 292 с. 3. Друкер П.Ф. Бизнес и инновации / П.Ф. Друкер; пер. сангл. –М. : Вильямс, 2009. – 432 с.

##submission.downloads##

Опубліковано

2016-05-26

Як цитувати

Щукін, О. І. (2016). Концептуальні підходи до управління маркетинговими ризиками в інноваційній діяльності підприємств. Вісник Приазовського Державного Технічного Університету. Серія: Економічні науки, 1(31), 148–152. https://doi.org/10.31498/2225-6725.31.2016.104827

Номер

Розділ

Статті