Дослідження напрямків спеціалізації морських портів України.
DOI:
https://doi.org/10.31498/2225-6725.31.2016.104849Ключові слова:
морські порти, спеціалізація портів, питома вага вантажів, обсяги перевалки, інвестиційні проекти.Анотація
У статті підкреслено, що для ефективності морських перевезень величезне значення має рівень розвитку транспортно-логістичної інфраструктури. Ключовим інфраструктурним об'єктом у цьому випадку виступає морський порт. У сучасних умовах морський порт являє собою багатофункціональний об'єкт, що забезпечує можливість здійснення в тому числі й інтермодальних перевезень. Забезпечення конкурентоспроможності держави, прогнозування майбутніх напрямків її розвитку неможливе без підвищення ефективності роботи морегосподарського комплексу. Доведено, що українські порти в усі часи були і залишаються привабливими для потенційних інвесторів. Це пов’язано з великим транзитним потенціалом України, адже через територію нашої країни проходять головні транспортні коридори, в тому числі і морські. Ще однією причиною привабливості українських портів для інвесторів є їхня спеціалізація. Обгрунтовано необхідність розгляду спеціалізації найбільших портів України для залучення потенційних інвесторів. Проаналізовано вантажообіг континентальних морських торговельних портів України за 2012-2015рр. Наведено питомі ваги видів вантажів у вантажообігу найбільших портів України. Розглянуто спеціалізацію найбільших портів України й наведені перспективи їх майбутнього розвитку. Виділені види вантажів, що визначають їх спеціалізацію: вугілля, руда, олія, чорні метали, зерно та контейнери. Підкреслено, що ключовими в українських портах є зернові вантажі, а також насипні та наливні. Доведено, що залучення як державних, так і іноземних інвесторів дозволить розкрити потенціал та розвинути порти, зробивши їх сучасними підприємствами здатними вигравати в конкурентній боротьбі з іноземними портами Азово-Чорноморського басейну.Посилання
- Ильницкий К. Все порты и терминалы Черноморо-Азовского бассейна / К. Ильницкий // Порты Украины. - 2013. -№3. - С. 54-55.
- Чекаловец В. Морские торговые порты Украины в рыночных условиях [Электронный ресурс]. /В. Чекаловец., С. Крыжановский // Порты Украины. - 2005. - №6. - Режим доступа: http://www.blackseatraas.com/article.php? articleID=169
- Щербаков Д. Украинские порты: анагомия рекорда [Электронный ресурс]. / Д. Щербаков // Информационный портал « Транспортный бизнес». - Режим доступа: http://tbu.com.ua/articles/ukrainskie_porty_anatomiia_rekorda.html.
- Щербаков Д. Порты Украины: жажда роста [Электронный ресурс] / Д. Щербаков // Информационный норгал « Транспортный бизнес». - Режим доступа: http://www.tbu.com.ua/articles/porty_ukrainy_jajda_rosta.html.
- Михайлова В. Спад, увы, продолжается [Электронный ресурс] / В. Михайлова // Порты Украины. - 2010. - №6. - Режим доступа: http://www.blackseatrans.com/article.php?articlelD=2323
- Примачев Н.Т. Методы измерения эффективности морского транспортного комплекса / Н. Г. Примачев. - Одесса: ОНМА, 2009. - 258 с.
- Адміністрація морських портів України [ Електронний ресурс] - режим доступу:www.uspa.gov.ua
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2019 Марина Василівна Макаренко, Андрій Загітович Шайхатдінов
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Редакція збірника не несе відповідальності за авторство статей, які друкуються на його сторінках. Суперечки та проблеми в сфері авторського права, що виникають у зв'язку з матеріалами, що публікуються на сторінках збірника наукових праць, вирішуються шляхом прямих переговорів між авторами або третіми особами та авторами. Редакція збірника не втручається в конфлікт інтересів і не несе відповідальності за дії авторів. Якщо суперечка або проблеми в сфері авторського права не можуть бути врегульовані мирним шляхом, автори вирішують їх відповідно до законодавства в судовому порядку.
Редакція збірника перевіряє всі статті на дотримання академічної доброчесності за допомогою технічних застосунків.