Необхідність оцінки гудвілу, методи розрахунку і знецінення.

Автор(и)

  • Марина Сергіївна Кравченко ДВНЗ «ПДТУ», м. Маріуполь, Україна https://orcid.org/0000-0003-2185-178X
  • Ольга Дмитрівна Циганкова ДВНЗ «ПДТУ», м. Маріуполь, Україна

DOI:

https://doi.org/10.31498/2225-6725.34.2017.129166

Ключові слова:

гудвіл, оцінка гудвілу, метод оцінки, знецінення, підприємство, акціонер.

Анотація

У даній статті наведені основні думки фахівців з різних країн стосовно необхідності оцінки ділової репутації, а саме гудвілу, на підприємствах. На основі узагальнення зарубіжного досвіду оцінки було виділено кілька методів, що найбільш часто застосовуються при оцінці гудвілу, а саме: метод ринкової капіталізації; метод роялті; метод порівняльних мультиплікаторів; метод капіталізації грошового потоку; метод дисконтування грошових потоків. Виділені позитивні та негативні сторони кожного з наведених методів. Також в роботі наведені методи розрахунку гудвілу класичні, а також ті, що найбільш часто застосовуються в сучасному житті. А саме: виділено пропорційний та повний метод розрахунку, а також визначені відмінності цих двох методів, доведено, що повний метод розрахунку дає найбільш доречний результат. Окрім цих методів наведені методи розрахунку вартості гудвілу, що рекомендовані українськими експертами в сучасних умовах, а саме: метод порівняння продажів, метод витратності (майновий), прибутковий метод. В заключній частині статті наводяться ознаки і причини знецінення гудвілу. Зроблено основні висновки про те, що вибрати найкращий метод оцінки вартості гудвілу досить непросто, так як це залежить від цілей оцінки гудвілу і процесу, при якому цей гудвіл оцінюється. Тому і немає однієї універсальної формули для розрахунку гудвілу.

Посилання

  1. 1. The Invisible Business. Brand Finance plc. [Online] Date of access: 10.04.2008 www.brandfinance.com
  2. 2. Для чого оцінюють гудвіл [Електронний ресурс]. - https://fd.ru/articles/7327-kak-otsenit-gudvill
  3. 3. Як підготуватися до оцінки ділової репутації [Електронний ресурс]. - URL: http://fb.ru/article/190356/gudvill---chto-eto-takoe-opredelenie-stoimosti-gudvilla
  4. 4. Методи розрахунку гудвілу [Електронний ресурс]. - URL: http://vikidalka.ru/2-39074.html
  5. 5. Mueller D.C., Supina D. Goodwill Capital // Small Business Economics. – 2002. - № 19.
  6. 6. Becker B.C., Sperduto K., Riedy M.K. An Examination of Goodwill Valuation Methodologies // The Corporate Governance Advisor. - 2002. - 10 (4).
  7. 7. Scherer F.M., Harhoff D., Kukies J. Uncertainty and the Size Distribution of Rewards from Innovation // Journal of Evolutionary Economics. - 2000. - 10.
  8. 8. Оцінюємо гудвіл на практиці [Електронний ресурс]. - URL: http://orange-finance.ru/article/97-otsenivaem-gudvill-na-praktike
  9. 9. Гудвіл. Методи розрахунку і знецінення [Електронний ресурс]. - URL: http://jak.magey.com.ua/articles/gudvil-metodi-rozrahunku-i-znecinennja.html
  10. 10. Знецінення гудвілу [Електронний ресурс]. - URL: https://buhgalter911.com/uk/news/news-493599.html
  11. 11. Традиційний гудвіл і його методи розрахунку [Електронний ресурс]. - URL: https://www.ippnou.ru/article.php?idarticle=008171
  12. 12. Навіщо потрібно оцінювати гудвіл? [Електронний ресурс]. - URL: https://econ.wikireading.ru/47080

##submission.downloads##

Опубліковано

2017-09-28

Як цитувати

Кравченко, М. С., & Циганкова, О. Д. (2017). Необхідність оцінки гудвілу, методи розрахунку і знецінення. Вісник Приазовського Державного Технічного Університету. Серія: Економічні науки, (34), 223–229. https://doi.org/10.31498/2225-6725.34.2017.129166

Номер

Розділ

Статті