Вплив людського фактору на причині аварійності в системі роботи морського та річкового транспорту.

Автор(и)

  • Наталія Миколаївна Потапова Державний вищий навчальний заклад «Приазовський державний технічний університет, м. Маріуполь, Україна https://orcid.org/0000-0002-8929-6615
  • Владислав Вікторович Оніщенко Азовський морський інститут, м. Маріуполь, Україна

DOI:

https://doi.org/10.31498/2225-6725.34.2017.129229

Ключові слова:

людські ресурси, аварійність, морський транспорт, людський чинник, екстремальні ситуації, психологічне навантаження.

Анотація

У статті  підкреслено, що судновий екіпаж - це перш за все люди, які мають свої психоемоційні особливості і кожен з яких є неповторною індивідуальністю, можна говорити про необхідність ефективної організації взаємин у середині суднової команди, які впливають на якість та безаварійність функціонування судна. Дослідження показали, що найбільша кількість аварійних ситуацій спричиняється не технічними помилками, а помилками людини. Саме людському фактору останнім часом присвячується все більша кількість досліджень і наукових робіт, директив і резолюцій Міжнародної морської організації. Аналіз причин аварійності з точки зору прояву чинника «людський фактор», на морському транспорті містить інформаційно-аналітичні матеріали про стан безпеки руху на морському транспорті загального користування, на перевезення яким видано ліцензію, що належать до сфери управління Міністерства інфраструктури України.  За результатами проведеного аналізу, виявлені характерні системні помилки або недоліки, що призвели або сприяли виникненню аварійності морських перевезень, які необхідно враховувати під час планування заходів з попередження виникнення подібної аварійності морських перевезень з суднами у майбутньому. Аналізуючи стан аварійності  за період з 2010 по 2015 роки можна констатувати, що кількісний показник аварійності впевнено йде вниз, що свідчить про зростання як технічної надійності плавзасобів, так і покращення роботи екіпажів , крюїнгових та судноплавних компаній в цілому, тобто підвищення якості  “людського фактору”. Важливим механізмом підтримки нормального психічного стану є створення позитивної соціально-психологічної атмосфери. Кожен офіцер повинен пам’ятати, що перед ним, перш за все, людина, а вже потім працівник, підлеглий тощо.

Посилання

  1. 1. Безлуцька О. П. Менеджмент морських ресурсів: навчальний посібник / О. П. Безлуцька, А. П. Бень, М. О. Колегаєв та ін. – Херсон: Грінь Д.С., 2014. – 100 с.
  2. 2. Сайт Міжнародної морської організації. [Електронний ресурс] – ресурс доступу: http:// www.imo.org/en/About/Pages/Default.aspx
  3. 3. Топалов В. П. Уроки морських аварій: практичний посібник / В.Г. Торський. – Одеса: 2004. – 330 с.
  4. 4. Топалов В. П. Маркетинг и менеджмент в судоходстве (Основные понятия, элементы и принципы) : учеб. пособие / В. П. Топалов, В. Г. Торский. - Одесса : Астропринт, 2008. - 84 с.
  5. 5. Роменский А. В. Профессионально-коммуникативная компетентность моряка – один из факторов, обеспечивающих безаварийную работу судна / А. В. Роменский // Научные труды Азербайджанской государственной морской академии. – Баку, 2013. – Вып. 1. – С. 46-51.
  6. 6. Yousefi H., Seyedjavadin R. Crew Resource Management: The Role of Human Factors and Bridge Resource Management in Reducing Maritime Casualties [Електроннийресурс] Режимдоступу: www.transnav.eu/Article_Crew_Resource_Management:_Yousefi,23,376.ht.
  7. 7. Grech. Michelle. Human factors in the maritime domain / Michelle Grech, Tim Horberry, Thomas Koester. – London: PRESS, 2008. – 198 p.

##submission.downloads##

Опубліковано

2017-09-28

Як цитувати

Потапова, Н. М., & Оніщенко, В. В. (2017). Вплив людського фактору на причині аварійності в системі роботи морського та річкового транспорту. Вісник Приазовського Державного Технічного Університету. Серія: Економічні науки, (34), 252–258. https://doi.org/10.31498/2225-6725.34.2017.129229

Номер

Розділ

Статті