Методологія та напрями реалізації мотивації соціальної відповідальності бізнесу.
DOI:
https://doi.org/10.31498/2225-6725.33.2017.134402Ключові слова:
соціальна відповідальність бізнесу, національні проекти, мотивація соціальної відповідальності, мотиваційний механізм, розвиток персоналу, охорона праці, охорона природи, відповідність цінностей, бюджетне заміщення, раціональна споживча поведінка, комерційна і соціальна доцільність, гарантії інтересАнотація
Концепція соціальної відповідальності бізнесу розроблялася в країнах з ринковою економікою протягом усього XX століття, і цивілізований бізнес ініціативно визнав соціальні цінності поряд з економічними, а суспільство не відкинуло ідеї комерційного прибутку. В ході реалізації національних проектів актуальною залишається проблема фінансового забезпечення зобов'язань держави та збільшення інвестиційних вкладень бізнесу у розвиток соціальної, регіональної інфраструктури. Масштаби соціальної відповідальності послідовно зростають по мірі зростання ресурсних можливостей. Компанії, що здійснюють соціальні інвестиції, свідомо і виважено вкладають свої ресурси у розвиток суспільства, чекаючи взамін не тільки відповідного суспільного визнання, але і довгострокову вигоду для свого бізнесу. Конкретна соціальна проблема стає важливою, якщо сформувалася потреба і/або приватний інтерес (вигода) вчинити яку-небудь дію (бізнес-процес) соціального характеру. Саме ця умова актуалізує розробку концептуальних засад формування та розвитку механізму мотивації потреби соціальної відповідальності. У статті визначено пріоритетні напрями соціальної відповідальності бізнесу з урахуванням реалізованих національних проектів. Розглянуто найважливіші умови і сформульовані принципи мотивації бізнесу до ініціативної і високовитратної соціальної діяльності, що дозволяє підтримувати баланс інтересів бізнесу, держави і суспільства. Обговорено зміст принципу загального зв'язку і відповідність цінностей, принципу заміщення, принципу поєднання комерційної та соціальної доцільності.
Посилання
- 1. Захарченко В. И., Костромин С. А. Формирование корпоративной социальной ответственности / ИТР (г. Москва), 2003. - №4. – с. 23-25.
- 2. Davis R. The Meaning and scope of social responsibility. In: Contemporary management. - Issues and viewpoints. -Englewood clifts, 1974, p. 630.
- 3. Валентейн С., Нестеров Л. Развитие общества в теории социальных альтернатив. - М.: Наука, 2013. -197 с.
- 4. Туркин С. В. Социальные инвестиции в бизнесе. - М.: 2014, -147 с.
- 5. Чирикова А., Шишикин С. Власть и бизнес на поле социальной политики: региональная проекция. // Общество и экономика. -2006. - № 1.- С. 105 - 116.
- 6. Рукина И. Реализация национальных проектов предполагает мониторинг их эффективности. // Общество и экономика. – 2006. - № 6. - С. 37 - 42.
- 7. Колесникова Л. Предпринимательство: от «максимизации прибыли» к синергии социально экономических систем. // Вопросы экономики. – 2001. -№ 10. - С. 40-54.
- 8. Гринберг Р. Экономическая эффективность предпринимательства и социальная ответственность фирмы. // Общество и экономика. – 2006. - № 6. - С. 9-15.
- 9. Попов В., Крайнюченко И. Эволюция человечества и экономика. // Общество и экономика. – 2006. - № 6. - С. 182 -191.
- 10. Садков В., Греков И. Об эффективности общественного развития (вопросы методологии страновых измерений). // Общество и экономика. – 2006. - № 4. – С. 163-178.
- 11. Домбровски М. Роль государства в постиндустриальной экономике. // Общество и экономика. – 2006. - № 5. – С. 116 -121.
- 12. 3улькарнай И. Государство как фирма по предоставлению общественных услуг. // Общество и экономика. – 2006. - №5. - С. 105-116.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2019 Віталій Борисович Мішура
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Редакція збірника не несе відповідальності за авторство статей, які друкуються на його сторінках. Суперечки та проблеми в сфері авторського права, що виникають у зв'язку з матеріалами, що публікуються на сторінках збірника наукових праць, вирішуються шляхом прямих переговорів між авторами або третіми особами та авторами. Редакція збірника не втручається в конфлікт інтересів і не несе відповідальності за дії авторів. Якщо суперечка або проблеми в сфері авторського права не можуть бути врегульовані мирним шляхом, автори вирішують їх відповідно до законодавства в судовому порядку.
Редакція збірника перевіряє всі статті на дотримання академічної доброчесності за допомогою технічних застосунків.