V. Mishura. Methodology and areas of implementation of the motivation of social responsibility of business.
DOI:
https://doi.org/10.31498/2225-6725.33.2017.134402Keywords:
the social responsibility of business, national projects, motivation of social responsibility, motivation mechanism, staff development, labor protection, environment protection, compliance with values, budget substitution, sustainable consumer behavior, commercial and social feasibility, guarantee oAbstract
The concept of social responsibility developed in countries with established market economies during the XX century, and civilized business initiative recognized social values along with economic and society not rejected the idea of commercial profit. During the implementation of the national projects remains an important issue of financial provision for obligations of the state and increase of investment business in the development of social, regional infrastructure. The scale of social responsibility increased consistently with the growth of the resource capacity. Companies engaged in social investment, consciously and prudently invest their resources in the development of society, instead of expecting not only the return of public recognition, but also long-term benefits for your business. Specific social issue becomes important, if created the need and/or private interest (profit) to commit any action (business process) social nature. This condition actualizes the development of the conceptual foundations of the formation and development of motivation mechanism needs social responsibility. The article identifies priority directions of social responsibility of business, taking into account ongoing national projects. They are considered the most important conditions and worded principles to motivations of the business to initiative and high expanses (costs) activity, allowing support the balance an interest business, state and society. The discussed contents of the principles of general relationship and correspondences to valuables principle, of the change principle, the principle of the combination commercial and social practicability.
References
- 1. Захарченко В. И., Костромин С. А. Формирование корпоративной социальной ответственности / ИТР (г. Москва), 2003. - №4. – с. 23-25.
- 2. Davis R. The Meaning and scope of social responsibility. In: Contemporary management. - Issues and viewpoints. -Englewood clifts, 1974, p. 630.
- 3. Валентейн С., Нестеров Л. Развитие общества в теории социальных альтернатив. - М.: Наука, 2013. -197 с.
- 4. Туркин С. В. Социальные инвестиции в бизнесе. - М.: 2014, -147 с.
- 5. Чирикова А., Шишикин С. Власть и бизнес на поле социальной политики: региональная проекция. // Общество и экономика. -2006. - № 1.- С. 105 - 116.
- 6. Рукина И. Реализация национальных проектов предполагает мониторинг их эффективности. // Общество и экономика. – 2006. - № 6. - С. 37 - 42.
- 7. Колесникова Л. Предпринимательство: от «максимизации прибыли» к синергии социально экономических систем. // Вопросы экономики. – 2001. -№ 10. - С. 40-54.
- 8. Гринберг Р. Экономическая эффективность предпринимательства и социальная ответственность фирмы. // Общество и экономика. – 2006. - № 6. - С. 9-15.
- 9. Попов В., Крайнюченко И. Эволюция человечества и экономика. // Общество и экономика. – 2006. - № 6. - С. 182 -191.
- 10. Садков В., Греков И. Об эффективности общественного развития (вопросы методологии страновых измерений). // Общество и экономика. – 2006. - № 4. – С. 163-178.
- 11. Домбровски М. Роль государства в постиндустриальной экономике. // Общество и экономика. – 2006. - № 5. – С. 116 -121.
- 12. 3улькарнай И. Государство как фирма по предоставлению общественных услуг. // Общество и экономика. – 2006. - №5. - С. 105-116.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2019 Віталій Борисович Мішура
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Редакция сборника не несет ответственности за авторство статей, публикуемых на его страницах. Споры и вопросы в области авторских прав, возникающие в отношении материалов, опубликованных на страницах сборника научных трудов, решаются путем прямых переговоров между авторами или третьими лицами и авторами. Редакция сборника не вмешивается в конфликт интересов и не несет ответственности за действия авторов. Если споры или вопросы в области авторского права не могут быть решены мирным путем, авторы разрешают их в соответствии с законом в судебном порядке.
Редакция сборника проверяет все статьи на соответствие академической честности с помощью технических средств.