Методичний підхід щодо оцінки впливу державної регіональної політики на модернізаційний стан регіонів в умовах становлення нового регіоналізму.

Автор(и)

  • Ростислав Володимирович Тульчинський ПВНЗ «Міжнародний науково-технічний університет імені академіка Юрія Бугая», місто Київ, Україна https://orcid.org/0000-0003-1605-1403

DOI:

https://doi.org/10.31498/2225-6725.35.2018.147317

Ключові слова:

новий регіоналізм, методичний підхід, соціально-економічний розвиток, регіон, оцінювання, вплив державної регіональної політики, модернізаційний стан регіонів.

Анотація

У статті запропоновано удосконалення методичного підходу щодо оцінювання впливу державної регіональної політики на модернізаційний стан регіонів в умовах становлення нового регіоналізму. Запропонований методичний підхід оцінки впливу державної регіональної політики на модернізаційний стан просторових господарських систем в умовах становлення нового регіоналізму складається з семи етапів, а саме: теоретико-концептуального обґрунтування методичного підходу; обґрунтування часткових показників оцінювання; стандартизації часткових показників; знаходження вагових коефіцієнтів стандартизованих показників; розрахунку інтегрального індексу соціально-економічного розвитку регіонів; розрахунку комплексного інтегрального індексу модуля функцій становлення нового регіоналізму; оцінки впливу функцій становлення нового регіоналізму на соціально-економічний розвиток регіонів. Наукова новизна даної статті полягає у тому, що, на відміну від наявних існуючих методичних підходів, для оцінювання впливу державної регіональної політики на модернізаційний стан регіонів в умовах становлення нового регіоналізму, запропоновано використання принципу максимуму Л.С. Понтрягіна. Обґрунтування використання принципу максимуму Л.С. Понтрягіна полягає у тому, що: по-перше, більшість методів оптимізації розглядають цільові функції без з’ясування впливу функцій управління процесами, які тим чи іншим способом впливають на розв’язки поставленої задачі. Принцип максимуму Л.С. Понтрягіна навпаки дозволяє виконати оптимізацію цільової функції, і знайти оптимальні функції управління процесом, у нашому випадку процесом становлення нового регіоналізму, що супроводжують цю цільову функцію у вхідній задачі; по-друге, принцип максимуму Л.С. Понтрягіна дозволяє відмовитися від складних методів розв’язку даної задачі; по-третє, принцип максимуму Л.С. Понтрягіна забезпечує доведення методу динамічного програмування на лінійному наближенні оптимальних управлінь.

Посилання

  1. Понтрягин Л. С., Болтянский В. Г., Гамкрелидзе Р. В., Мищенко Е. Ф. Математическая теория оптимальных процессов. Москва, Физматгиз, 1961. 432 с.
  2. 2. Про запровадження комплексної оцінки соціально-економічного розвитку Автономної Республіки Крим, областей, мм. Києва та Севастополя: Постанова Кабінету Міністрів України від 20 червня 2007 р. № 833.
  3. 3. Про запровадження моніторингу результатів діяльності Кабінету Міністрів України та Ради міністрів Автономної Республіки Крим, обласних, Київської і Севастопольської міських державних адміністрацій: Постанова Кабінету Міністрів України від 6 квітня 2005 р. № 263. 4. Про запровадження проведення оцінки результатів діяльності Ради міністрів Автономної Республіки Крим, обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій: Постанова Кабінету Міністрів України від 9 червня 2011 р .№ 650. 5. Про затвердження Порядку та Методики проведення моніторингу та оцінки результативності реалізації державної регіональної політики Постанова Кабінету Міністрів України від 21.10.2015 р. № 856.
  4. References:
  5. 1. Pontrjagin, L. S., Boltjanskij, V. G., Gamkrelidze, R. V. and Mishhenko, E. F. (1961) Matematicheskaja teorija optimal'nyh processov [Mathematical theory of optimal processes], Fizmatgiz, Moskva, USSR.
  6. 2. Cabinet of Ministers of Ukraine (2007), “Resolution of the Cabinet of Ministers of Ukraine “On the introduction of a comprehensive assessment of the socio-economic development of the Autonomous Republic of Crimea, oblasts, mm. Kiev and Sevastopol””, available at : http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/833-2007-%D0%BF
  7. 3. Cabinet of Ministers of Ukraine (2005), “Resolution of the Cabinet of Ministers of Ukraine “On introduction of monitoring of the results of activity of the Cabinet of Ministers of Ukraine and the Council of Ministers of the Autonomous Republic of Crimea, regional, Kyiv and Sevastopol city state administrations””, available at : http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/263-2005-%D0%BF
  8. 4. Cabinet of Ministers of Ukraine (2011), “Resolution of the Cabinet of Ministers of Ukraine “On introduction of evaluation of the results of the activity of the Council of Ministers of the Autonomous Republic of Crimea, regional, Kyiv and Sevastopol city state administrations”, available at : http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/650-2011-%D0%BF
  9. 5. Cabinet of Ministers of Ukraine (2015), “Resolution of the Cabinet of Ministers of Ukraine “On Approval of the Procedure and Methodology for Monitoring and Evaluation of the Effectiveness of the Implementation of the State Regional Policy”, available at : http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/856-2015-%D0%BF

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-03-15

Як цитувати

Тульчинський, Р. В. (2018). Методичний підхід щодо оцінки впливу державної регіональної політики на модернізаційний стан регіонів в умовах становлення нового регіоналізму. Вісник Приазовського Державного Технічного Університету. Серія: Економічні науки, (35), 297–304. https://doi.org/10.31498/2225-6725.35.2018.147317

Номер

Розділ

Статті