СТРАТЕГІЧНЕ УПРАВЛІННЯ ІННОВАЦІЙНИМ РОЗВИТКОМ МОРСЬКИХ ПОРТІВ: ЗАКОРДОННИЙ ДОСВІД

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31498/2225-6725.36.2018.169225

Ключові слова:

інновації, стратегічний розвиток, морський порт, управління.

Анотація

Стрімка інтеграція у світові транспортні системи вимагає від топ-менеджменту стратегічних об’єктів держави, вивчення сучасних тенденцій в управлінні. Вагомий вплив на стратегічний розвиток порту мають його зв’язки із зовнішнім оточенням, у тому числі портами-партнерами. Вирішальним фактором прийняття стратегічного рішення про співробітництво з портом залишається ефективна організація інноваційної діяльності. У сучасних умовах навички управління та бізнесу, і компетенції в логістиці потребують постійного удосконалення та творчого підходу менеджерами. Враховуючи це, можна стверджувати, що інноваційний процес формується взаємодією потреб економічних та інституційних чинників. Стратегічні рішення, що стосуються технологічних інновацій, вимагають всебічного дослідження практики діяльності світових лідерів портової галузі. Основні проблеми, що мають бути вирішені в результаті впровадження інновацій розподілено за напрямами: технології, фінанси,безпека, соціальна відповідальність. Для ефективного поєднання усіх компонентів стратегічного розвитку низка портів формує довгострокові стратегічні плани, висвітлені в місії. Довгострокове планування є найбільш ефективним, коли довгострокові перспективи виступають в якості каталізатора для інновацій. Проблемою українських портів на сучасному етапі їх розвитку є те, що у стратегічних планах розроблених до 2038 р. увага звертається лише на технологічне оснащення підприємств і зовсім ігнорується розвиток управлінських компетенцій і підвищення ефективності планування взаємозв’язків між основними напрямками стратегічного управління та інтеграція планів розвитку підприємства у глобальну стратегію країни. Загальна стратегія інноваційного розвитку має базуватися на управлінні шляхом ранжування стратегічних завдань, що надасть можливість швидкого реагування на нові виклики зовнішнього середовища.

Посилання

  1. 1. Buganza, T. and Verganti, R. (2006), "Life-Cycle Flexibility: How to Measure and Improve the Innovative Capability in Turbulent Environments", Journal of Product Innovation Management, vol.23, pp. 393-407.
  2. 2. Cowan, R. and van de Paal, G. (2000), "A study commissioned by the European Commission Enterprise Directorate General, Innovation Policy in a Knowledge-Based Economy", June 2000, Publication no. EUR 17023 of the Commission of the European Communities, Luxembourg
  3. 3. Dundon, E. (2002), "The seeds of innovation: cultivating the synergy that promotes new ideas", New York, AMACOM.
  4. 4. Ansoff I. (1999), "New corporate strategy", ["Novaja korporatyvnaja strategyja"], I. Ansoff, transl. from english, S-Pb., Peter Kom, 416 p.
  5. 5. Paris innovation review, [electronic resource], available at: http://parisinnovationreview.com/articles-en/what-is-a-smart-port
  6. 6. "Official website of the Hamburg port", ["Oficijnyj sajt portu Gamburg"], [electronic resource], available at: https://www.hafen-hamburg.de/en/press/media/brochure/facts-figures---37993
  7. 7. "Official website of the port of Rotterdam", ["Oficijnyj sajt portu Rotterdam"], [electronic resource], available at: https://www.portofrotterdam.com/sites/default/files/downloads/throughput-port-of-rotterdam-2016-and-2015.pdf?token=hNdFESk9
  8. 8. "Official site of the Statistical Service of the European Union", ["Oficijnyj sajt statystychnoi' sluzhby jevropejs'kogo sojuzu"], [electronic resource], available at: https://ec.europa.eu/eurostat/statistics-explained/index.php?title=Maritime_ports_freight_and_passenger_statistics
  9. 9. Goss, R.O. (2002), "An Early History of Maritime Economics", International Journal of Maritime Economics Vol.2, pp. 390-404.

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-08-28

Як цитувати

Filipishina, L. (2018). СТРАТЕГІЧНЕ УПРАВЛІННЯ ІННОВАЦІЙНИМ РОЗВИТКОМ МОРСЬКИХ ПОРТІВ: ЗАКОРДОННИЙ ДОСВІД. Вісник Приазовського Державного Технічного Університету. Серія: Економічні науки, 1(36), 185–192. https://doi.org/10.31498/2225-6725.36.2018.169225

Номер

Розділ

Статті