Камишникова Е.В. Дослідження впливу корпоративної соціальної відповідальності на результати роботи підприємства

Автор(и)

  • Evelina Kamyshnykova State HigherEducational Istablishment «PRIAZOVSKYI STATE TECHNICAL UNIVERSITY», Mariupol, Україна

DOI:

https://doi.org/10.31498/2225-6725.28.2014.42349

Ключові слова:

корпоративна соціальна відповідальність, стейкхолдер, результати роботи підприємства, матриця впливу

Анотація

Сучасні підприємства стикаються з комплексом економічних, соціальних та екологічних проблем, вирішення яких лежить у сфері корпоративної соціальної відповідальності. Наслідки соціально відповідальної поведінки підприємств не суперечать критеріям економічної доцільності і призводять до покращення діяльності суб'єктів господарювання.У статті запропоновано методичний підхід до вивчення впливу корпоративної соціальної відповідальності на результати діяльності підприємств, в основі якого лежить формування матриці впливу по двох характеристиках - тривалості і масштабу впливу на стейкхолдерів.З погляду масштабу, матриця передбачає виділення внутрішнього і зовнішнього впливу практик корпоративної соціальної відповідальності на результати роботи підприємства, виходячи з аналогічною характеристики груп стейкхолдерів, з позицій тривалості виділено довгострокове і короткострокове вплив.Встановлено, що в короткостроковій перспективі соціальні та екологічні ініціативи підприємств ведуть до відтоку грошових коштів, викликаному необхідністю фінансування витрат на екологію, підвищення якості продукції, розвиток місцевого співтовариства. Позитивні ефекти в короткостроковому періоді викликані зростанням продуктивності праці, обсягів продажів, енергоефективності та екологічності виробництва, якості продукції.В результаті аналізу виявлено, що заходи в галузі корпоративної соціальної відповідальності приносять найбільші вигоди в діяльності суб'єктів господарювання у стратегічній перспективі. Ефективна реалізація корпоративних соціальних практик повинна вести до досягнення кінцевих цілей - встановлення довгострокових конкурентних переваг і забезпечення сталого розвитку підприємства.

Посилання

  1. Freeman R.E. (1984), “Strategic Management: A Stakeholder Approach”[“Strategic Management: A Stakeholder Approach”]. Boston: Pitman, available at:http://faculty.wwu.edu/dunnc3/rprnts.stakeholderapproach.pdf
  2. Prakash A. (2000), “Greening the Firm: The Politics of Corporate Environmentalism”[“Greening the Firm: The Politics of Corporate Environmentalism”]. Cambridge University Press.
  3. Orlitzky M. (2003), “Corporate Social and Financial Performance: A Meta-analysis”[“Corporate Social and Financial Performance: A Meta-analysis”], Organization Studies, No 24(3), pp. 403–441.
  4. “Corporate Social Responsibility (Review of experience of international oil companies)” [“Korporativnaya sotsialnaya otvetstvennost (Obzor opyita mezhdunarodnyih neftyanyih kompaniy”],available at:http://www.csrjournal.com/lib/networkoverview/1481-korporativnaja-socialnaja-otvetstvennost-obzor.html
  5. Kamyshnykova E.V. (2014), “Socially responsible management as a factor of increase of the enterprise’s competitiveness” [“Sotsialno vidpovidal’ne upravlinnya yak faktor pidvischennya konkurentospromozhnosty pidpriemstva”],Marketing: Teoriya i Practyka, No 21, pp. 88-91.
  6. McWilliams A. (2000) “Corporate social responsibility and financial performance: correlation or misspecification?” [“Corporate social responsibility and financial performance: correlation or misspecification?”], StrategicManagementJournal,No 21(5),pp. 603–609.

##submission.downloads##

Опубліковано

2014-11-06

Як цитувати

Kamyshnykova, E. (2014). Камишникова Е.В. Дослідження впливу корпоративної соціальної відповідальності на результати роботи підприємства. Вісник Приазовського Державного Технічного Університету. Серія: Економічні науки, (28), 70–74. https://doi.org/10.31498/2225-6725.28.2014.42349