ФОРМУВАННЯ КОНКУРЕНТНИХ ПЕРЕВАГ, ЯК ЦІЛЬОВИХ ОРІЄНТИРІВ В ПРОЦЕСІ СТРАТЕГІЧНОГО ПЛАНУВАННЯ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ

Автор(и)

  • Г. Є. Рябик Дніпропетровський національний університет імені Олеся Гончара, Україна

DOI:

https://doi.org/10.31498/2225-6725.30.2015.74190

Ключові слова:

конкурентні переваги, стратегія, виробничо-збутовий процес, товар, функціональні й нефункціональні потреби покупця, управлінський інструментарій, бізнес-процеси.

Анотація

У статті розглянуто послідовність вибору стратегії досягнення конкурентних переваг в залежності від умов зовнішнього і внутрішнього середовища. Зроблено висновок про наявність певного протиріччя в існуючих підходах до вирішення завдань стратегічного планування конкурентоспроможності. Одні підходи дозволяють ґрунтовно підійти до вибору конкурентної стратегії з теоретичної точки зору. При цьому вони носять більш описовий характер, в результаті чого знижується прикладна цінність самої моделі.  Інші – дуже вдалі в прикладному плані, проте, відрізняються недостатньою теоретичною обґрунтованістю трактування отриманих чисельних результатів, що знижує вірогідність вибору адекватної стратегії досягнення конкурентних переваг підприємства. Автором запропоновано вирішення даного протиріччя за допомогою методичного підходу до обґрунтування конкурентної стратегії підприємства. Основна його перевага полягає в оптимальному поєднанні теоретичної обґрунтованості використовуваних підходів і отримуваних результатів з можливістю їх ефективного прикладного використання. У рамках цього підходу задачу обґрунтування стратегії досягнення конкурентних переваг передбачається вирішувати в два етапи. В ході першого етапу пропонується здійснювати  комплексну оцінку конкурентної позиції підприємства, яка стане  інформаційно-аналітичною базою для здійснення наступного етапу. Другий етап полягає у виборі конкретних варіантів подолання стратегічних розривів між очікуваним і реальним станом конкурентних переваг. Якісною відмінністю запропонованого підходу є розгляд реальної участі складових підприємства в реальних бізнес-процесах, що дозволяє одночасно оперувати об'єктами і зв'язками, а не простою безліччю елементів.

Посилання

  1. Іванов Ю. Б. Теоретичні основи конкурентної стратегії підприємства : монографія / За заг. ред. проф. Ю. Б. Іванова, проф. О. М. Тищенка. – Харків : ВД „ІНЖЕК”, 2006. – 384 с.
  2. Портер М. Конкуренция / М. Портер. – М. : Изд. дом «Вильямс», 2001. – 495 с.
  3. Рябик Г. Є. Методичні засади оцінки стратегічних конкурентних позицій при формуванні конкурентоспроможності підприємства / Г. Є. Рябик // Вісник економіки транспорту і промисловості: збірник наукових праць. Випуск 29 – Харків : УДАЗТ, 2010. – С. 373–379.
  4. Рябик Г. Є. Стратегічне планування та формування конкурентних переваг підприємства / Г. Є. Рябик // Бизнес Информ. 2009. –№11(2) – С. 79–80.
  5. Рябик Г.Є. Теоретико-методичне забезпечення конкурентоспроможності підприємств / Г.Є. Рябик // Економіка : проблеми теорії та практики : збірник наукових праць. Випуск 217 : В 4 т. Том ІІ. –Дніпропетровськ : ДНУ, 2006. – С. 578-581.
  6. Савинов Ю. А. В погоне за сверхприбылью / Ю. А. Савинов – М. : Мысль, 1967. – 220 с.

##submission.downloads##

Опубліковано

2015-09-03

Як цитувати

Рябик, Г. Є. (2015). ФОРМУВАННЯ КОНКУРЕНТНИХ ПЕРЕВАГ, ЯК ЦІЛЬОВИХ ОРІЄНТИРІВ В ПРОЦЕСІ СТРАТЕГІЧНОГО ПЛАНУВАННЯ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ. Вісник Приазовського Державного Технічного Університету. Серія: Економічні науки, (30), 197–203. https://doi.org/10.31498/2225-6725.30.2015.74190