Pechulyak Y., Iksarova N. The peculiarities of international marketing at the domestic enterprises

Authors

  • Ю. С. Печуляк Київський університет туризму, економіки і права м. Київ, Ukraine
  • Н. О. Іксарова Київський національний торговельно-економічний університет м. Київ, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.31498/2225-6725.30.2015.74247

Keywords:

marketing, international marketing, strategy, management

Abstract

In the article the essence of international marketing and its features are analyzed. Differences in concepts of international marketing and marketing, which is used in the enterprise in the domestic market are determined. Approaches to international marketing management process are generalized, including the implementation of the peculiarities of individual management functions in international marketing, and the formation mechanism of international marketing strategy of firm is analyzed: assumptions, principles, key stages of strategic decision-making in international marketing and strategy formation are generalized. The main factors that influence the effectiveness of international marketing management, which include, qualified manpower, readiness of the enterprise to focus on consumer marketing orientation penetration in other areas of management are determined. Directions of improvement of this process at the domestic enterprises in the context of the reform of Ukrainian companies with customers in domestic and foreign markets are proposed

References

  1. Мак-Дональд М. Стратегическое планирование маркетинга. – СПб., 2007. – 320 с.;
  2. Ламбен Жан-Жак. Стратегический маркетинг. Европейская перспектива. Пер. с французского.-СПб. : Наука, 1996.- XV+589 с.[електронний ресурс]. - режим доступу до ресурсу: http://www.5port.ru/lamben_jan/;
  3. Економічна енциклопедія (у трьох томах). Том 2. Відп. редактор С. В. Мочерний. – К.: Видавничий центр "Академія", 2001. – 848 с.
  4. Крылов Г.Д., Соколова М.И. Маркетинг. Теория и 86 ситуаций: Учеб. Пособие для вузов. - М.: ЮНИТИ-ДАНА, 2009. - 519 с.
  5. Циганкова Т.М. Сучасна парадигма міжнародного маркетингу: дис... д-ра екон. наук: 08.05.01 / Київський національний економічний ун-т. - К., 2004.
  6. Бондаренко И.В., Дубницкий В.И. Современный маркетинг: Учебное пособие. – Донецк: ООО «Юго-Восток, Лтд», 2001. – 354 с.
  7. Бутенко Н.В. Основи маркетингу: підручник — К., 2006. - 317 с.;
  8. Наумова Валерія Сергіївна. Оцінка ефективності стратегії міжнародного маркетингу підприємства: Дис... канд. екон. наук: 08.02.03 / Київський національний ун-т ім. Тараса Шевченка. - К., 2002. - 184арк. - Бібліогр.: арк. 166-175.;
  9. Маркетинг менеджмент. Научное издание /– Донецк: ДонГУЭТ ім. М. Туган-Барановського. 2001. – 594с.;
  10. Моісєєва Н.К., Конишева М.В. Управління маркетингом: теорія, практика, информаційні технології: Учб. посібник / Під ред. Н.К. Моісєєвої. – М.: Фінанси та статистика, 2002. – 304 с.;
  11. Ассэль Г. Маркетинг: принципы и стратегия: Учебник для вузов. – М.: ИНФРА-М, 2009. – 804 с.

Published

2015-09-03

How to Cite

Печуляк, Ю. С., & Іксарова, Н. О. (2015). Pechulyak Y., Iksarova N. The peculiarities of international marketing at the domestic enterprises. REPORTER OF THE PRIAZOVSKYI STATE TECHNICAL UNIVERSITY Section: Economic Sciences, (30), 325–332. https://doi.org/10.31498/2225-6725.30.2015.74247