Pechulyak Y., Iksarova N. The peculiarities of international marketing at the domestic enterprises
DOI:
https://doi.org/10.31498/2225-6725.30.2015.74247Keywords:
marketing, international marketing, strategy, managementAbstract
In the article the essence of international marketing and its features are analyzed. Differences in concepts of international marketing and marketing, which is used in the enterprise in the domestic market are determined. Approaches to international marketing management process are generalized, including the implementation of the peculiarities of individual management functions in international marketing, and the formation mechanism of international marketing strategy of firm is analyzed: assumptions, principles, key stages of strategic decision-making in international marketing and strategy formation are generalized. The main factors that influence the effectiveness of international marketing management, which include, qualified manpower, readiness of the enterprise to focus on consumer marketing orientation penetration in other areas of management are determined. Directions of improvement of this process at the domestic enterprises in the context of the reform of Ukrainian companies with customers in domestic and foreign markets are proposedReferences
- Мак-Дональд М. Стратегическое планирование маркетинга. – СПб., 2007. – 320 с.;
- Ламбен Жан-Жак. Стратегический маркетинг. Европейская перспектива. Пер. с французского.-СПб. : Наука, 1996.- XV+589 с.[електронний ресурс]. - режим доступу до ресурсу: http://www.5port.ru/lamben_jan/;
- Економічна енциклопедія (у трьох томах). Том 2. Відп. редактор С. В. Мочерний. – К.: Видавничий центр "Академія", 2001. – 848 с.
- Крылов Г.Д., Соколова М.И. Маркетинг. Теория и 86 ситуаций: Учеб. Пособие для вузов. - М.: ЮНИТИ-ДАНА, 2009. - 519 с.
- Циганкова Т.М. Сучасна парадигма міжнародного маркетингу: дис... д-ра екон. наук: 08.05.01 / Київський національний економічний ун-т. - К., 2004.
- Бондаренко И.В., Дубницкий В.И. Современный маркетинг: Учебное пособие. – Донецк: ООО «Юго-Восток, Лтд», 2001. – 354 с.
- Бутенко Н.В. Основи маркетингу: підручник — К., 2006. - 317 с.;
- Наумова Валерія Сергіївна. Оцінка ефективності стратегії міжнародного маркетингу підприємства: Дис... канд. екон. наук: 08.02.03 / Київський національний ун-т ім. Тараса Шевченка. - К., 2002. - 184арк. - Бібліогр.: арк. 166-175.;
- Маркетинг менеджмент. Научное издание /– Донецк: ДонГУЭТ ім. М. Туган-Барановського. 2001. – 594с.;
- Моісєєва Н.К., Конишева М.В. Управління маркетингом: теорія, практика, информаційні технології: Учб. посібник / Під ред. Н.К. Моісєєвої. – М.: Фінанси та статистика, 2002. – 304 с.;
- Ассэль Г. Маркетинг: принципы и стратегия: Учебник для вузов. – М.: ИНФРА-М, 2009. – 804 с.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2019 Ю. С. Печуляк, Н. О. Іксарова
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Редакция сборника не несет ответственности за авторство статей, публикуемых на его страницах. Споры и вопросы в области авторских прав, возникающие в отношении материалов, опубликованных на страницах сборника научных трудов, решаются путем прямых переговоров между авторами или третьими лицами и авторами. Редакция сборника не вмешивается в конфликт интересов и не несет ответственности за действия авторов. Если споры или вопросы в области авторского права не могут быть решены мирным путем, авторы разрешают их в соответствии с законом в судебном порядке.
Редакция сборника проверяет все статьи на соответствие академической честности с помощью технических средств.