Borodina O. Integration of logistics and marketing for the formation of innovative potential of economy.

Authors

  • Оксана Анатоліївна Бородіна ДВНЗ «Приазовський державний технічний університет», м. Маріуполь., Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.31498/2225-6725.31.2016.104574

Keywords:

logistics concept, innovative potential, industrial enterprise, organizational and administrative decisions, product logistics.

Abstract

This article contains directions integration of marketing and logistics concepts in the system of innovative development company. Thus defined determinants of logistic flow management innovations, including the most important - the place and time. The place of marketing concepts and logistics to generate innovative potential of the company, while marketing and logistics as defined and direct view of innovation as a process of transformation software innovation. Application of the principle of the system to determine the place of marketing and logistics as a new approach to integration facilities, tools and processes to generate innovative potential of industrial enterprises.

References

  1. Крикавський Є., Чухрай Н. Промисловий маркетинг і логістика. Навч. посібник. - Львів: Держ. ун-т "Львівська політехніка", 1998. - 307 с.
  2. Чухрай Н.І. Логістичне забезпечення інноваційної діяльності підприємства: методичні рекомендації / За наук. ред. Є.В. Крикавського. - Львів: ІРД НАН України, 2003. - 44 с.
  3. Відоменко, О. І. Дослідження еволюції становлення логістики як науки / О. І. Відоменко, Г. В. Коцюченко // Соціум. Наука. Культурa. : матеріали восьмої Міжнародної наук.-практ. інтернет-конф., 24-26 січня 2012 р. – Режим доступу: www.URL: http://intkonf.org/kotsyuchenko-gv-ken-vidomenko-oi-doslidzhennya-evolyutsiyi-stanovlennyalogistiki-yak-nauki
  4. Окландер, М. А. Контуры экономической логістики : монографія / М. А. Окландер. – К. : Наукова думка, 2000. – 175 с.
  5. Гаджинский А. М. Логистика: учебн. / А. М. Гаджинский. — 2-е изд. — М.: Информационно-внедренческий центр "Маркетинг", 1999. — 228 с.
  6. Неруш, Ю. М. Грузовые перевозки и тарифы / Ю. М. Неруш, Я. Ю. Лозовой, Б. В. Шабанов. – Москва : Транспорт, 1989. – 185 с.
  7. Банько В. Г. Логістика : навч. посіб. / В. Г. Банько. — 2-е вид., перероб. — К. : КНТ, 2007. - 332 с.
  8. Транспортная логистика: уч. пособ. / под. ред. Л. Б. Миротина. – М. : МГАДИ(ТУ), 1996. - 145 с.
  9. Кальченко, А. Г. Логістика : підруч. / А. Г. Кальченко. — К. : КНЕУ, 2003. — 284 с. 10. Перебийніс, В.І. Транспортно-логістичні системи підприємств: формування та функціонування : монографія / В. І. Перебийніс, О. В. Перебийніс. – Полтава : РВВ ПУСКУ, 2005. – 207 с.

Published

2016-05-26

How to Cite

Бородіна, О. А. (2016). Borodina O. Integration of logistics and marketing for the formation of innovative potential of economy. REPORTER OF THE PRIAZOVSKYI STATE TECHNICAL UNIVERSITY Section: Economic Sciences, 1(31), 77–84. https://doi.org/10.31498/2225-6725.31.2016.104574

Issue

Section

Статті