Panyuk T., Gogol T. Finacial sequrity in the context of brand management enterprise.
DOI:
https://doi.org/10.31498/2225-6725.32.2016.105269Keywords:
financial security, brand management, financial risk, innovative investment, principles of formation and development of the brand.Abstract
The article presents the results of the research in the field of financial security in the context of brand management enterprise. Overview basic approaches of specialists in this area. The main risks arising from financing activities in the design and brand management enterprise. Characterized types of innovative investment that will strengthen the competitive position of the enterprise. Formed the basic principles of creation and development of brands and underlined their effectiveness. The basic protection measures against threats of financial risks that may affect the implementation of financial strategies to protect the brand of the enterprises. It was concluded that the financial security in the context of brand management is an important strategic condition for the functioning and development of enterprises. After all, the financial security is a condition in which financial stability should be the company to implement its strategy and in the process of creation and brand management company. That company brand is an intangible asset that can increase the value-added goods and improve the competitiveness of enterprises. The financial security system uses a variety of methods and activities that include the regulation and the internal mechanism of brand management company, and system tools that are able to store and effectively use available resources company. The concept of financial security associated with financial risks. Important interests in dealing with them are the maximization of profits and additional investments that are realized through the acquisition of finished and developing its own scientific and technical products, patents, inventions, trademarks. This can be implemented according to the principles of forming and developing brands and building an appropriate system of measures to protect them.References
- Бланк И.А. Управление финансовой безопасностью предприятия / И.А. Бланк. – К.: Ника-Центр, 2006. – 776 с.
- Барановський О.І. Фінансова безпека / О.І. Барановський; НАН України, Ін-т економ. прогнозування. / О.І. Барановський – К.: Фін. екс., 1999. – 338 с.
- Єрмошенко М.М. Фінансова складова економічної безпеки: держава і підприємство: Наук. Монографія. / М.М. Єрмошенко, К.С. Горячева. – К.: Національна академія управління, 2010. – 232 с.
- Перекрестова Л.В. Внешние и внутренние угрозы финансовой безопасности предприятия / Л.В. Перекрестова, Р.С. Папехин // Финансы и кредит. – 2009. – №16. – С.68-75.
- Шлыков В.В. Комплексное обеспечение экономической безопасности предприятия / В.В. Шлыков – СанктПетербург: «Алетейя», 2007. – 138 с.
- Келлер К.Л. Стратегический бренд-менеджмент: создание, оценка и управление марочным капиталом. 2-е изд. Пер. с. анг. / К.Л. Келлер – М.: Издательский дом «Вильямс», 2005. – 704 с.
- Бланк И.А. Управление прибылью. 3-е изд. перераб. и доп. / И.А. Бланк. – К.: Ника-Центр, 2007. – 768 с.
- Панюк Т. П. Диверсифікація як основа структурної модернізації економічної діяльності аграрних підприємств / Т. П. Панюк, О. І. Лукомська // зб. наук. пр. Луцького національного технічного університету «Економічний форум». – Луцьк. – 2016. – Вип. 1 – С. 189-197.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2019 Тетяна Панюк, Тетяна Гоголь
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Редакция сборника не несет ответственности за авторство статей, публикуемых на его страницах. Споры и вопросы в области авторских прав, возникающие в отношении материалов, опубликованных на страницах сборника научных трудов, решаются путем прямых переговоров между авторами или третьими лицами и авторами. Редакция сборника не вмешивается в конфликт интересов и не несет ответственности за действия авторов. Если споры или вопросы в области авторского права не могут быть решены мирным путем, авторы разрешают их в соответствии с законом в судебном порядке.
Редакция сборника проверяет все статьи на соответствие академической честности с помощью технических средств.