Panyuk T., Gogol T. Finacial sequrity in the context of brand management enterprise.

Authors

  • Тетяна Панюк Рівненський державний гуманітарний університет, м. Рівне, Україна, Ukraine
  • Тетяна Гоголь Інститут законодавства Верховної Ради України, м. Київ, Україна, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.31498/2225-6725.32.2016.105273

Keywords:

financial security, brand management, financial risk, innovative investment, principles of formation and development of the brand.

Abstract

The article presents the results of the research in the field of financial security in the context of brand management enterprise. Overview basic approaches of specialists in this area. The main risks arising from financing activities in the design and brand management enterprise. Characterized types of innovative investment that will strengthen the competitive position of the enterprise. Formed the basic principles of creation and development of brands and underlined their effectiveness. The basic protection measures against threats of financial risks that may affect the implementation of financial strategies to protect the brand of the enterprises. It was concluded that the financial security in the context of brand management is an important strategic condition for the functioning and development of enterprises. After all, the financial security is a condition in which financial stability should be the company to implement its strategy and in the process of creation and brand management company. That company brand is an intangible asset that can increase the value-added goods and improve the competitiveness of enterprises. The financial security system uses a variety of methods and activities that include the regulation and the internal mechanism of brand management company, and system tools that are able to store and effectively use available resources company. The concept of financial security associated with financial risks. Important interests in dealing with them are the maximization of profits and additional investments that are realized through the acquisition of finished and developing its own scientific and technical products, patents, inventions, trademarks. This can be implemented according to the principles of forming and developing brands and building an appropriate system of measures to protect them.

References

  1. Бланк И.А. Управление финансовой безопасностью предприятия / И.А. Бланк. – К.: Ника-Центр, 2006. – 776 с.
  2. Барановський О.І. Фінансова безпека / О.І. Барановський; НАН України, Ін-т економ. прогнозування. / О.І. Барановський – К.: Фін. екс., 1999. – 338 с.
  3. Єрмошенко М.М. Фінансова складова економічної безпеки: держава і підприємство: Наук. Монографія. / М.М. Єрмошенко, К.С. Горячева. – К.: Національна академія управління, 2010. – 232 с.
  4. Перекрестова Л.В. Внешние и внутренние угрозы финансовой безопасности предприятия / Л.В. Перекрестова, Р.С. Папехин // Финансы и кредит. – 2009. – №16. – С.68-75.
  5. Шлыков В.В. Комплексное обеспечение экономической безопасности предприятия / В.В. Шлыков – СанктПетербург: «Алетейя», 2007. – 138 с.
  6. Келлер К.Л. Стратегический бренд-менеджмент: создание, оценка и управление марочным капиталом. 2-е изд. Пер. с. анг. / К.Л. Келлер – М.: Издательский дом «Вильямс», 2005. – 704 с.
  7. Бланк И.А. Управление прибылью. 3-е изд. перераб. и доп. / И.А. Бланк. – К.: Ника-Центр, 2007. – 768 с.
  8. Панюк Т. П. Диверсифікація як основа структурної модернізації економічної діяльності аграрних підприємств / Т. П. Панюк, О. І. Лукомська // зб. наук. пр. Луцького національного технічного університету «Економічний форум». – Луцьк. – 2016. – Вип. 1 – С. 189-197.

Published

2016-09-22

How to Cite

Панюк, Т., & Гоголь, Т. (2016). Panyuk T., Gogol T. Finacial sequrity in the context of brand management enterprise. REPORTER OF THE PRIAZOVSKYI STATE TECHNICAL UNIVERSITY Section: Economic Sciences, (32), 84–90. https://doi.org/10.31498/2225-6725.32.2016.105273

Issue

Section

Статті