Belous-Sergeeva S. Formation of entrepreneurial culture.
DOI:
https://doi.org/10.31498/2225-6725.32.2016.105447Keywords:
culture of entrepreneurship, entrepreneur, business philosophy, entrepreneur activity.Abstract
Effective development of a market economy requires the establishment of a competitive production on the basis of a new economic philosophy and in its turn, dictates the need to train a new generation of professionals with a high level of entrepreneurial culture. Entrepreneurs need to find reliable partners and associates. We must be ready to compete. The company generates a certain environment, around itself to affirm respect for the individuals to realize natural human ambition, and a desire for self-realization and self-affirmation that gives off creativity, giving for activity sphere, a sphere of efforts application and serves as a type of management. Entrepreneurship becomes effective when its management staff and its the head will be professionally trained to look for the best options of doing business. A culture of entrepreneurship plays an important role in the functioning of the enterprise. It provides not only a high prestige of the company but enhances production efficiency, improve product quality and services, consequently, an increase in profits. Culture determines the way businessman communicate with their customers, partners, employees and other people in the course of their own business. Culture of the entrepreneurship reflects the appropriate set of rules, requirements, knowledge and the ability to behave in business. Culture of enterpriseship requires the ability to organize its production and commercial activities to combine success in business with the creation of such conditions in which workers are the most satisfied with the performance.References
- Іванілов О. С. Економіка підприємства: підруч. [для студ. вищ. навч. закл.] / О. С. Іванілов — К.: Центр учбової літератури, 2009. — 728 с. — ISBN 978-966-364-885-9.
- Т.К. Чмут, Г.Л. Чайка, М.П. Лукашевич, І.Б. Осечинська. Етика ділового спілкування: Курс лекцій/ - 2-ге вид., стереотип. – К.: МАУП, 2003.-208 с.: іл. – Бібліогр. У кінці розділів.
- Гриценко Т. Б., Гриценко С.П., Іщенко Т.Д.,Мельничук Т.Ф., Чуприк Н.В., Анохіна Л.П.. Етика ділового спілкування:/ за редакцією Т.Б. Гриценко, Т.Д. Іщенко, Т.Ф. Мельничук / Навч. посібник. – К.: Центр учбової літератури. 2007 – 344 с.
- Ходаківський Е.І., Богоявленська Ю.В., Грабар Т.П. Психологія управління. Навчальний посібник. – К.: Центр учбової літератури, 2008. – 608 с.
- Виноградський М. Д., Виноградська А. М., Шканова О.М. Управляння персоналом. 2-ге видання: Навч. посіб. – К.:Центр учбової літератури, 2009. – 502 с.
- Донець Л.І., Романенко Н.Г. Д 67 Основи підприємництва. Навчальний посібник. – К.: Центр навчальної літератури, 2006. – 320 с.
- В. Г. Федоренко, М. П. Денисенко, М. М. Руженський та ін. — Підприємництво: Навч. посіб. для студ. вищ. навч. закл. / К.: МАУП, 2005. — 280 с. : іл. — Бібліогр. : с. 277–279.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2019 Світлана Олександрівна Білоус-Сергєєва
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Редакция сборника не несет ответственности за авторство статей, публикуемых на его страницах. Споры и вопросы в области авторских прав, возникающие в отношении материалов, опубликованных на страницах сборника научных трудов, решаются путем прямых переговоров между авторами или третьими лицами и авторами. Редакция сборника не вмешивается в конфликт интересов и не несет ответственности за действия авторов. Если споры или вопросы в области авторского права не могут быть решены мирным путем, авторы разрешают их в соответствии с законом в судебном порядке.
Редакция сборника проверяет все статьи на соответствие академической честности с помощью технических средств.