Belous-Sergeeva S. Formation of entrepreneurial culture.

Authors

  • Світлана Олександрівна Білоус-Сергєєва Державний вищий навчальний заклад «Приазовський державний технічний університет» м. Маріуполь, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.31498/2225-6725.32.2016.105447

Keywords:

culture of entrepreneurship, entrepreneur, business philosophy, entrepreneur activity.

Abstract

Effective development of a market economy requires the establishment of a competitive production on the basis of a new economic philosophy and in its turn, dictates the need to train a new generation of professionals with a high level of entrepreneurial culture. Entrepreneurs need to find reliable partners and associates. We must be ready to compete. The company generates a certain environment, around itself to affirm respect for the individuals to realize natural human ambition, and a desire for self-realization and self-affirmation that gives off creativity, giving for activity sphere, a sphere of efforts application and serves as a type of management. Entrepreneurship becomes effective when its management staff and its the head will be professionally trained to look for the best options of doing business. A culture of entrepreneurship plays an important role in the functioning of the enterprise. It provides not only a high prestige of the company but enhances production efficiency, improve product quality and services, consequently, an increase in profits. Culture determines the way businessman communicate with their customers, partners, employees and other people in the course of their own business. Culture of the entrepreneurship reflects the appropriate set of rules, requirements, knowledge and the ability to behave in business. Culture of enterpriseship requires the ability to organize its production and commercial activities to combine success in business with the creation of such conditions in which workers are the most satisfied with the performance.

References

  1. Іванілов О. С. Економіка підприємства: підруч. [для студ. вищ. навч. закл.] / О. С. Іванілов — К.: Центр учбової літератури, 2009. — 728 с. — ISBN 978-966-364-885-9.
  2. Т.К. Чмут, Г.Л. Чайка, М.П. Лукашевич, І.Б. Осечинська. Етика ділового спілкування: Курс лекцій/ - 2-ге вид., стереотип. – К.: МАУП, 2003.-208 с.: іл. – Бібліогр. У кінці розділів.
  3. Гриценко Т. Б., Гриценко С.П., Іщенко Т.Д.,Мельничук Т.Ф., Чуприк Н.В., Анохіна Л.П.. Етика ділового спілкування:/ за редакцією Т.Б. Гриценко, Т.Д. Іщенко, Т.Ф. Мельничук / Навч. посібник. – К.: Центр учбової літератури. 2007 – 344 с.
  4. Ходаківський Е.І., Богоявленська Ю.В., Грабар Т.П. Психологія управління. Навчальний посібник. – К.: Центр учбової літератури, 2008. – 608 с.
  5. Виноградський М. Д., Виноградська А. М., Шканова О.М. Управляння персоналом. 2-ге видання: Навч. посіб. – К.:Центр учбової літератури, 2009. – 502 с.
  6. Донець Л.І., Романенко Н.Г. Д 67 Основи підприємництва. Навчальний посібник. – К.: Центр навчальної літератури, 2006. – 320 с.
  7. В. Г. Федоренко, М. П. Денисенко, М. М. Руженський та ін. — Підприємництво: Навч. посіб. для студ. вищ. навч. закл. / К.: МАУП, 2005. — 280 с. : іл. — Бібліогр. : с. 277–279.

Published

2016-09-22

How to Cite

Білоус-Сергєєва, С. О. (2016). Belous-Sergeeva S. Formation of entrepreneurial culture. REPORTER OF THE PRIAZOVSKYI STATE TECHNICAL UNIVERSITY Section: Economic Sciences, (32), 233–239. https://doi.org/10.31498/2225-6725.32.2016.105447

Issue

Section

Статті