Prerequisites for forming a strategy for sustainable development of the tourist services market in Ukraine.
DOI:
https://doi.org/10.31498/2225-6725.37.2019.187289Keywords:
market of tourist services, prerequisites for the formation of a strategy for sustainable development of the tourist services market of Ukraine, stages for the formation of a strategy for sustainable development, conceptual bases for the formation of a strategy for sustainable development.Abstract
The purpose of the article is to determine the main aspects of forming a strategy for sustainable development of the tourist services market, which will ensure the competitiveness of the Ukrainian economy in modern conditions. The course of modernization involves the rationalization of the spatial organization of Ukrainian tourism and the effective transformation of its management system. The main purpose of the article is to monitor the implementation of the development strategy and to compare the results in terms of achieving the set goals. The dynamics of development of the tourist services market and structural changes in it, employment of the population, solving other social problems (level and quality of life, development of tourism infrastructure) are substantiated. Measures in the field of ecology, support of science, etc. are considered. The methodology of the European Expert Service Tacis EES is used, which must be tied to the conditions of Ukraine for the preparation of a strategy for the sustainable development of the tourist services market. It is proposed to use a methodological approach to the development of prerequisites for the formation of a strategy for sustainable development of the tourist services market of Ukraine. The article is based on the theory of jointly separated stages, recognition of tourism as a complex integrated human sphere, necessity of development of the market of tourist services in the conditions of fatigue.
References
- 1. Ворошилова Г. О. Розвиток інвестиційних процесів у міжнародному туризмі. Проблеми розвитку зовнішньоекономічних зв’язків і залучення іноземних інвестицій: регіональний аспект. Донецьк: ДонНУ, 2010. 1050 с.
- 2. Дядечко Л. П. Економіка туристичного бізнесу. К.: Центр навчальної літератури, 2007. 224 с.
- 3. Ткаченко Т. І. Сталий розвиток туризму: теорія, методологія, реалії бізнесу: монографія. К.: Київський національний торгово-економічний університет, 2006. 537 с.
- 4. Офіційний сайт Програма розвитку ООН, 2017 [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://www.undp.org/content/dam/ukraine/docs/SDGreports/UNDP_Strategy_ v06-optimized.pdf
- 5. Офіційний сайт World Tourism Organization. UNWTO [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www2.unwto.org/ru
- 6. Офіційний сайт Всесвітньої ради з подорожей і туризму. World Travel and Tourism Council WTTC[Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.wttc.org
- 7. Офіційний сайт UNWTO Tourism Highlights, 2015 [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.eunwto.org/doi/pdf/10.18111/9789284416899
- 8. Офіційний сайт Eurostat [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://ec.europa.eu/eurostat/statisticsexplained/index.php/Tourism_statistics
- 9. Конференція ООН по торгівлі та розвитку. ЮНКТАД [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.unctad.org
- References:
- 1. Voroshylova Gh. O. (2010) Rozvytok investycijnykh procesiv u mizhnarodnomu turyzmi [Development of investment processes in international tourism]. Problemy rozvytku zovnishnjoekonomichnykh zvjazkiv i zaluchennja inozemnykh investycij: reghionaljnyj aspekt [The problem of development of foreign economic relations and attraction of foreign investments: the regional aspect]. Donecjk: DonNU, 1050 p.
- 2. Djadechko L. P. (2007) Ekonomika turystychnogho biznesu [Economy of tourism business]. Kyiv: Centr navchaljnoji literatury, 224 p.
- 3. Tkachenko T. I. (2006) Stalyj rozvytok turyzmu: teorija, metodologhija, realiji biznesu: monoghrafija [Sustainable Tourism Development: Theory, Methodology, Business Realities: Monograph]. Kyiv: Kyjivsjkyj nacionaljnyj torghovoekonomichnyj universytet, 537 p.
- 4. Official site of the United Nations Development Program, (2017), available at: www.undp.org/content/dam/ukraine/docs/SDGreports/UNDP_Strategy_ v06-optimized.pdf (Accessed 29 October 2019).
- 5. Official site of the World Tourism Organization, (2016), available at: http://www2.unwto.org/ru (Accessed 29 October 2019).
- 6. The official site of the World Travel and Tourism Council, (2016), “World Travel and Tourism Council WTTC”, available at: http://www.wttc.org (Accessed 28 October 2019).
- 7. Official site “UNWTO Tourism Highlights”,(2016), available at http://www.eunwto.org/doi/pdf/10.18111/9789284416899 (Accessed 30 October 2019).
- 8. Official site ”Eurostat”, (2016), available at http://ec.europa.eu/eurostat/statisticsexplained/index.php/Tourism_statistics (Accessed 28 October 2019).
- 9. United Nations Conference on Trade and Development. UNCTAD, (2017), available at http://www.unctad.org (Accessed 29 October 2019).
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2020 Karyna Borblik
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Редакция сборника не несет ответственности за авторство статей, публикуемых на его страницах. Споры и вопросы в области авторских прав, возникающие в отношении материалов, опубликованных на страницах сборника научных трудов, решаются путем прямых переговоров между авторами или третьими лицами и авторами. Редакция сборника не вмешивается в конфликт интересов и не несет ответственности за действия авторов. Если споры или вопросы в области авторского права не могут быть решены мирным путем, авторы разрешают их в соответствии с законом в судебном порядке.
Редакция сборника проверяет все статьи на соответствие академической честности с помощью технических средств.