Marketing strategy at transport enterprises in the context of crisis management.

Authors

  • Maryna Kravchenko ДВНЗ «Приазовський державний технічний університет», м. Маріуполь, Ukraine https://orcid.org/0000-0003-2185-178X
  • Alina Kinash ПВНЗ «Європейський університет», м. Київ, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.31498/2225-6725.37.2019.188548

Keywords:

transportation services, freight turnover, railway transport, restructuring, internal and external factors.

Abstract

The article is devoted to the research of issues, analysis and improvement of marketing activities at the railway enterprises of Ukraine. As a result of the research, it was established that in difficult and unstable financial business conditions, and under competition, there is a need to adopt marketing management methods at railway enterprises. The article discusses scientific approaches to the problems of marketing development in the service sector. Also It is revealed the essence of the concept of transport services as an object of marketing activities. The methodological foundations of the marketing assurance of the quality of transport services and the applying of logistic methods in the implementation of the marketing management concept in anti-crisis situations in the field of transport services are defined. The analysis of freight traffic by various types of transport, as well as specifically considered the transport by rail. The main problems of railways and the quality of services, lack of customer service flexibility, weak interaction with other transport processes are identified. Considered and improved the scheme of the exit of the enterprise from the crisis state, and also considered the factors of risk development of the enterprise in the anti-crisis period. Recommendations are given to improve marketing activities in the structure of enterprise management, which allow planning and coordination of marketing activities in rail transport, and you can calculate the optimal distribution of goods using formula and calculations, you can determine the delivery and processing for unplanned goods, and the proposed approach will allow go from planning, receiving applications for shippers in the optimum time.

 

References

  1. 1. Акофф Р. Планирование будущего корпорации. – М.: Прогресс, 1985. – 327 с.
  2. 2. Шершньова З.Є. Антикризове управління підприємством: навч. посіб. для студ. екон. спец. усіх форм навч. / З. Є. Шершньова [та ін.]; заг. ред. З. Є. Шершньова; Київський національний економічний ун-т ім. Вадима Гетьмана. - К. : КНЕУ, 2007. - 676 с.
  3. 3. Державна служба статистики України: офіційний сайт державного комітету статистики України [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://www.ukrstat.gov.ua.
  4. 4. Barton L. Crisis in organizations: Managing and communicating in the Heat of Chaos. Cincinnati. – Ohio: South-Western, 1993.256 p.
  5. 5. Волянська-Савчук Л. В. Порівняльний аналіз теорій визначення кризи науковцями / Л. В. Волянська-Савчук // Вісник Чернігівського державного технологічного університету. Серія : Економічні науки. - 2013. - № 2. - С. 59-62. – Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Vcndtue_2013_2_10
  6. 6. Градова А.П., Стратегия и тактика антикризисного управления фирмой / Под общ. ред. А.П. Градова и Б.И. Кузина. – СПб.: Специальная лит., 1996. – 510 с.
  7. 7. Чернявський А.Д. Антикризове управління підприємством: Навч. посіб. – К.: МАУП, 2006. – 256 с.
  8. 8. Іванюта С.М. Антикризове управління: Навч. посіб. – К.: Центр учбової літератури, 2007. – 288 с.[Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://www.twirpx.com/file/605994/grant/
  9. 9. Дрьомін М.С. Маркетинг у сфері транспортних послуг: автореф.дис. на здобуття вченого ступеня канд.екон.наук (08.06.01) / М.С. Дрьомін; Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана. – К.: 2006. 23 с. – [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://referatu.net.ua/referats/7569/164599
  10. References:
  11. 1. Akoff R. (1985), Future Corporation Planning”, [Planyrovanye budushcheho korporatsyy]. – M.: Prohress, 1985. – 327 p.
  12. 2. Shershnʹova Z. YE. (2007), “Anticrisis management”, [Antykryzove upravlinnya pidpryyemstvom]: navch. posib. dlya stud. ekon. spets. usikh form navch. / Z. YE. Shershnʹova [ta in.]; zah. red. Z. YE. Shershnʹova; Kyyivsʹkyy natsionalʹnyy ekonomichnyy un-t im. Vadyma Hetʹmana. - K.: KNEU, 2007. - 676 p.
  13. 3. State Statistics Service of Ukraine [Derzhavna sluzhba statystyky Ukrayiny]: ofitsiynyy sayt derzhavnoho komitetu statystyky Ukrayiny [Elektronnyy resurs]. – Rezhym dostupu: http://www.ukrstat.gov.ua.
  14. 4. Barton L., Crisis in organizations: Managing and communicating in the Heat of Chaos. Cincinnati. – Ohio: South-Western, 1993. – 256 p.
  15. 5. Volyansʹka-Savchuk L. V. (2013), “Comparative analysis of theories of crisis definition by scientists”, [Porivnyalʹnyy analiz teoriy vyznachennya kryzy naukovtsyamy], Visnyk Chernihivsʹkoho derzhavnoho tekhnolohichnoho universytetu. Seriya : Ekonomichni nauky. - 2013. - № 2. - P. 59-62. – Aviable at: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Vcndtue_2013_2_10
  16. 6. Hradova A.P. (1996), Strategy and tactics of crisis management company”, [Stratehyya y taktyka antykryzysnoho upravlenyya fyrmoy]. – SPb.: Spetsyalʹnaya lyt., 1996. – 510 p.
  17. 7. Chernyavsʹkyy A.D. (2006), “Enterprise crisis management”, [Antykryzove upravlinnya pidpryyemstvom], MAUP, 2006. – 256 p.
  18. 8. Ivanyuta S.M. (2007), “Crisis management”, [Antykryzove upravlinnya], Tsentr uchbovoyi literatury, 2007. – 288 p. – aviable at: https://www.twirpx.com/file/605994/grant/
  19. 9. Drʹomin M.S. (2006), “Marketing in the field of transport services”, [Marketynh u sferi transportnykh posluh], 2006. 23 p. – aviable at: http://referatu.net.ua/referats/7569/164599

Published

2019-09-26

How to Cite

Kravchenko, M., & Kinash, A. (2019). Marketing strategy at transport enterprises in the context of crisis management. REPORTER OF THE PRIAZOVSKYI STATE TECHNICAL UNIVERSITY Section: Economic Sciences, (37), 105–114. https://doi.org/10.31498/2225-6725.37.2019.188548

Issue

Section

Статті