Передача технологій як сучасна форма виходу підприємств на зовнішні рынки
DOI:
https://doi.org/10.31498/2225-6725.24.2012.21360Keywords:
ліцензування, франчайзинг, ноу-хау, передача технологійAbstract
У статті розглянуті теоретичні основи і дан аналіз міжнародній передачі нових технологій; запропоновані заходи щодо розширення зв'язків українських підприємств з іноземними партнерами
References
- Герчикова И.Н. Регулирование предпринимательской деятельности: государственное и межфирменное : учеб. пособие / И.Н. Герчикова. – М. : Консалтбанкир, 2002. – 704 с.
- Мухопад В.И. Лицензионная торговля: маркетинг, ценообразование, управление / В.И. Мухопад. – М. : ВНИИПИ, 1997. – С. 230-232.
- Багиев Г.Л. Международный маркетинг / Г.Л. Багиев, Н.К. Моисеева, С.В. Никифоров. – СПб. : Питер, 2001. – 512 с.
- Матанцев А.Н. Анализ рынка : Настольная книга маркетолога / А.Н. Матанцев. – М. : Альфа-Пресс, 2007. – 552 с.
Downloads
How to Cite
Щолокова, О., Горошко, О., & Кадигробова, К. (2014). Передача технологій як сучасна форма виходу підприємств на зовнішні рынки. REPORTER OF THE PRIAZOVSKYI STATE TECHNICAL UNIVERSITY Section: Economic Sciences, (24). https://doi.org/10.31498/2225-6725.24.2012.21360
Issue
Section
Статті
License
Copyright (c) 2019 О.М. Щолокова, О.В. Горошко, К.М. Кадигробова

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
The journal uses the Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0) licence, which means that the authors retain copyright and allow others to freely use, modify, adapt, distribute articles; even for commercial purposes - provided that the authorship and source are indicated. Full text of the licence: https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.uk.
