A.Z. Shaihatdinov, M.V.Makarenko. Designing of procedure of formation of strategy of competitive development of the enterprise.

Authors

  • А З Шайхатдінов
  • М В Макаренко

DOI:

https://doi.org/10.31498/2225-6725.22.2011.21397

Keywords:

strategy the enterprises, functional strategy, innovative strategy, marketing strategy, the enterprises.

Abstract

In article necessity of studying of procedure of formation of strategy of competitiveness of the enterprise is proved, the basic types of strategy are considered, procedure of creation of strategy of the enterprise is described.

References

  1. Список використаних джерел:
  2. Круглов М.И. Стратегическое управление компанией. – М.: Русская деловая література, 1998. – 768 с.
  3. Минцберг Г., Альстренд Б., Лэмпел Д. Школы стратегий: Пер. с англ. / Под ред. Ю.Н. Каптуревского. – СПб: «Питер», 2001. – 336 с.
  4. Питер Ф.Друкер. Рынок: как выйти в лидеры. Принципы и практика. – Москва: BCI, 1992. – 352 с.
  5. Томпсон А.А., Стрикленд А. Дж. Стратегический менеджмент: Уч. для вузов / Пер. с англ.. под ред. Зайцева Л.Г., Соколовой М.И.. – М.: Банки и биржи, ЮНИТИ, 1998. – 576 с.
  6. Тренев Н.Н. Макроэкономика. Современный взгляд. М.: ПРИОР, 2001. – 425 с.
  7. Ansoff I. Strategic Management.- Macmillian, London, 1979.- 236 p.
  8. Sloan A. P. My years with General Motors. - Garden City, N.Y: Doubleday, 1963.- 472 p.
  9. Bibliography:
  10. Kruglov, M.I. Strategic management of the company. - Moscow: Russian business lіteratura, -1998. – 768 p.(Rus.)
  11. Mintzberg H., Alstrend B., D. Lempel. School Strategies: Trans. from English. / Ed. JN Kapturevskogo. - St. Petersburg: "Peter", 2001. – 336 p.(Rus.)
  12. Peter F. Drucker. Market: how to become a leader. Principles and Practice. - Moscow: BCI, 1992. – 352 p.(Rus.)
  13. Thompson A.A., Strickland A.J. Strategic Management: Ouch. for universities / Trans. from English . ed. Zaitseva, L.G., Sokolova, M.I. - M.: Banks and stock exchanges, UNITY, 1998.- 576 p. (Rus.)
  14. Trenev N. Macroeconomics. The modern view. M.: PRIOR, 2001. – 425 p. (Eng.)
  15. Ansoff I. Strategic Management.- Macmillian, London, 1979.- 236 p.(Eng.)
  16. Sloan A. P. My years with General Motors. - Garden City, N.Y: Doubleday, 1963.- 472 p. (Eng.)

How to Cite

Шайхатдінов, А. З., & Макаренко, М. В. (2017). A.Z. Shaihatdinov, M.V.Makarenko. Designing of procedure of formation of strategy of competitive development of the enterprise. REPORTER OF THE PRIAZOVSKYI STATE TECHNICAL UNIVERSITY Section: Economic Sciences, (22), 73–81. https://doi.org/10.31498/2225-6725.22.2011.21397