O.M. Shcholokova, V.V. Divak Greenwashing research in the marketing.

Authors

  • Е.М. Щолокова ГВУЗ «Приазовский государственный технический университет», Ukraine
  • В.В. Дивак ГВУЗ «Приазовский государственный технический университет», Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.31498/2225-6725.26.2013.32157

Keywords:

greenwashing, packaging, "organic control", natural, consist of the product, label, marking.

Abstract

The article analyzes on an example of grinvoshing marketing policy enterprises, focused on the promotion and sale "green" products, marketing activities designed to protect consumers.

References

  1. Список использованных источников
  2. Экология в мире, гринвошинг [Электронный ресурс].- Режим доступа: http://geo.albo06.ru/lib/greenwashing
  3. Астапович О. Как производители обманывают любителей натуральных продуктов/О. Астапович // Заўтра тваёй краіны.- 2013.- 20 марта.
  4. Матягина А.М. Экологически ответственный бизнес/ А.М. Матягина. – Москва: Форум, 2012.-190 с.
  5. Карпов М. Экология на этикетках/ М. Карпов //Деловой экологический журнал.- 2003. -№ 3.- С. 36-38
  6. Волоконский А.В. Национальные нормы: экологическая маркировка в Украине/ А.В. Волоконский // Das Management.-2009.-№ 1.-С.99-100
  7. Bibliography:
  8. Ecology in the world, grinvoshing [electronic resource]. - Mode of access: http://geo.albo06.ru/lib/greenwashing
  9. Astapovich O. As manufacturers cheating lovers of natural products / O. Astapovich / / Zaўtra tvaey kraіny. - 2013. - March 20.
  10. Matyagina AM Environmentally responsible business / AM Matyagina. - Moscow: Forum, 2012.-190 with.
  11. Karpov M. Ecology labels / M. Karpov / / Business Journal of Ecology. - 2003. - № 3. - S. 36-38
  12. Volokonsky AV National standards: eco-labeling in Ukraine / AV Volokonsky / / Das Management.-2009. - № 1.-P.99-100

Published

2013-12-26

How to Cite

Щолокова, Е., & Дивак, В. (2013). O.M. Shcholokova, V.V. Divak Greenwashing research in the marketing. REPORTER OF THE PRIAZOVSKYI STATE TECHNICAL UNIVERSITY Section: Economic Sciences, (26), 126–130. https://doi.org/10.31498/2225-6725.26.2013.32157