Gonchar V., Kalinin O. Problems and prospects for the development of tourist services marketing in Ukraine
DOI:
https://doi.org/10.31498/2225-6725.28.2014.42579Keywords:
tourism, marketing services, competitive advantages, competitiveness, market prospectsAbstract
Tourism is a service sector which earns a substantial foreign exchange to developing countries.Ukrainecan become an interesting destination for the international tourists with its unique nature beauty with backwaters, mountains and beaches. To make the tourism a great success one has to take advantage of the modern technology to full extent.
Present paper is an attempt to market Ukrainian tourism by adapting the service marketing approach for achieving great success. The prospects were described for the development of tourist services in marketingUkraineon the basis of the tourist market research and analysis of the major trends in tourist flows. The development of the tourism sector is constrained by unfavorable visa regime for tourism, regional gaps in the regulation of the tourism industry, the lack of information and promotional activities inUkraineabroad. Focusing on the global tourism market has declined, there are possibilities of mergers and acquisitions among the top tourist destinations. The main force in this market will be vertical integration, which will give a significant competitive advantage integrated structures over the non - integrated ones. This trend can be seen as a positive for the globalization of Ukrainian tourism market, but the negative fact is that the global market of the major tourist countries monopolize it, as is evidenced by the presence of big transnational companies.Ukrainecompetitive advantage is the high level of tourist resources security, especially to enter the recreational and healthy segments of foreign markets. The strategic goal of the tourism industry in Ukraine can be defined to create a globally competitive tourist complex that can meet the needs of the tourist population, in full term and to provide a marketing promotion on the basis of an integrated development of the territories and their social and economic interests, while maintaining the ecological balance and the historical and cultural environment.
References
- Гонтаржевська Л.І. Ринок туристичних послугв Україні: Навчальний посібник / Л. І. Гонтаржевська – Донецьк: Східний видавничий дім,2008. – 180 с.
- Офіційний сайт державного комітету статистики Німеччини [Електронний ресурс]. - Режим доступу: https://www.destatis.de
- Офіційний сайт державного комітету статистики США [Електронний ресурс]. - Режим доступу: http://travel.trade.gov/
- Офіційний сайт державного комітету статистики України [Електронний ресурс]. - Режим доступу: http://www.ukrstat.gov.ua.
- Офіційний сайт національного інституту статистики та економічних досліджень Франції [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://www.insee.fr/en/
- Реалії і перспективи готельного сегменту Києва [Електронний ресурс]. - Нерухомість в Україні. - 2008. - Режим доступу: http://vukraine.com.ua/news/content/realii_i_perspektivy_gostinichnogo_segmenta_kieva
- Філіпенко А.С. Глобальні форми економічного розвитку: історія і сучасність / А.С. Філіпенко. – К.: Знання, 2007. – 670 с.
- Global and transnational business: strategy and management / George Stonehouse [et al.] – 2nded.
- ГончарВ.В. ПономаренкоА.А. Перспективи розвитку туризму України з урахуванням участі країни в процессах глобалізації / В.В. Гончар, А.А. Пономаренко // VIII Регіональна студентська науково-технічна конференція. Тези доповідей учасників конференції. – Маріуполь: ПДТУ. – 2014. – Т. 2. – С. 71.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2019 Вікторія Василівна Гончар, Олександр Володимирович Калінін
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Редакция сборника не несет ответственности за авторство статей, публикуемых на его страницах. Споры и вопросы в области авторских прав, возникающие в отношении материалов, опубликованных на страницах сборника научных трудов, решаются путем прямых переговоров между авторами или третьими лицами и авторами. Редакция сборника не вмешивается в конфликт интересов и не несет ответственности за действия авторов. Если споры или вопросы в области авторского права не могут быть решены мирным путем, авторы разрешают их в соответствии с законом в судебном порядке.
Редакция сборника проверяет все статьи на соответствие академической честности с помощью технических средств.