ELEMENTS OF PROMOTIONAL MIX IN FOREIGN COMPANIES
DOI:
https://doi.org/10.31498/2225-6725.29.2015.52199Keywords:
integrated marketing, promotional mix, marketing mix, promotion, marketing communicationAbstract
There is no doubt that marketing communication is one of the parts of business which is considered the key to competitive advantage. But as there is different attitude in definitions in understanding of components that are involved – this paper raise a problem that it is needed to be analyzed, compared in theory and practice. Methodology consists of literature analysis and synthesis and analysis of two companies. Results show that companies usually choose and adapt different elements of marketing communication that are presented in literature and get great results in communication with customers, public and it encourages to do more research and to find out the reason of this success – what are the success factors if it is not the specific set of elements.References
- Kitchen P.J and Pelsmacker P. (2004), “Integrated Marketing communications: A Primer”. Taylor & Francis e-Library.
- Kotler, P (2001), „Principles of marketing“. Financial Times/ Prentice Hall.
- Blythe J. (2005), “Essentials of marketing”. Financial Times/ Prentice Hall.
- Pike S. (2008),“Destination marketing. An integrated marketing communication approach”. Elsevier/Butterworth-Heinemann.
- Information about UCB company,available at: http://www.benetton.com
- Vodafone Group advertising information, available at: http://www.adbrands.net/uk/vodafone_uk.htm
- Information about Vodafone Group, available at: http://www.vodafone.co.uk/personal/index.htm
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2019 Z. Simanaviciene, E. Kisielius
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Редакция сборника не несет ответственности за авторство статей, публикуемых на его страницах. Споры и вопросы в области авторских прав, возникающие в отношении материалов, опубликованных на страницах сборника научных трудов, решаются путем прямых переговоров между авторами или третьими лицами и авторами. Редакция сборника не вмешивается в конфликт интересов и не несет ответственности за действия авторов. Если споры или вопросы в области авторского права не могут быть решены мирным путем, авторы разрешают их в соответствии с законом в судебном порядке.
Редакция сборника проверяет все статьи на соответствие академической честности с помощью технических средств.