Tolpezhnikov R. Formation of the mechanism of business - a partnership association of industrial enterprises.
DOI:
https://doi.org/10.31498/2225-6725.29.2015.52222Keywords:
business partnership, business associations, proactivity, marketing strategy, mechanism of forming a business partnershipAbstract
Reviewed and analyzed current trends in the matters of development and implementation of the mechanism of forming business partnerships within the United constituents marketing strategy of economic activity. On this basis the theoretical and methodological foundations of the formation of business partnerships. Discovered the place, content and value of the entity marketing industry in forming business partnerships, and the definition of marketing as a system object of study in the system of business partnership industrial enterprises with the subsequent formation of the concept of integrated marketing activities united industry. Studied mechanism of forming a business partnership strategies: reactive and tactical and strategic proactively. Arranged methodical approach to formation of marketing activities in the industrial enterprise and generalized theoretical and methodological foundations for integrated assessment of effectiveness of marketing activities. Improved organizational support for integrated marketing activities through business partnerships. Grounded forming joint marketing picture market business partners as part of their economic activity. The elements of the mechanism of construction marketing picture market on the basis of building proactive stratagem to create a joint marketing picture market business partnersReferences
- Германчук А. М. Стратегічне партнерство в системі маркетингової логістики [Електронний ресурс] – Режим доступу : http://trade.donnuet.dn.ua/download/2011/32/German.pdf
- Толпежнікова Т. Г. Механізм формування маркетингової стратегії промислового підприємства: автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. екон. наук: спец 08.00.04 – Eкономіка та управління підприємствами (за видами діяльності) / Т.Г. Толпежнікова. – Маріуполь, 2014. – С. 10.
- Фатхутдинов Р. А. Стратегический маркетинг : учебник / Р. А. Фатхутдинов. – 2-е изд., перераб. и доп. – СПб. : Питер, 2002. – 448 с.
- Яхкінд В. П. Маркетинг партнерських відносин як інструмент стратегічного управління підприємством / B. П. Яхкінд // Економіка розвитку. - 2013. - № 2. - С. 100-104.
- Mortensen M. H. Understanding attractiveness in business relationships – A complete literature review / M. H. Mortensen // Industrial Marketing Management. – 2012. – Vol. 41. – Issue 8. – November. – PP. 1206–1218.
- Gounaris S. P. The relationships of customer-perceived value, satisfaction, loyalty and behavioral intentions / S. P. Gounaris, N. A. Tzempelikos, K. Chatzipanagiotou // Journal of Relationship Marketing. – 2007. – Vol. 6. – Issue 1. – PP. 63–87.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2019 Р. О. Толпежніков
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Редакция сборника не несет ответственности за авторство статей, публикуемых на его страницах. Споры и вопросы в области авторских прав, возникающие в отношении материалов, опубликованных на страницах сборника научных трудов, решаются путем прямых переговоров между авторами или третьими лицами и авторами. Редакция сборника не вмешивается в конфликт интересов и не несет ответственности за действия авторов. Если споры или вопросы в области авторского права не могут быть решены мирным путем, авторы разрешают их в соответствии с законом в судебном порядке.
Редакция сборника проверяет все статьи на соответствие академической честности с помощью технических средств.