Karas O. Marketing aspects of increasing of rail transport competitiveness
DOI:
https://doi.org/10.31498/2225-6725.29.2015.52234Keywords:
competitiveness, marketing, railways, transport services market, competitionAbstract
Modern economic realities in Ukraine make new demands on the organization of rail transport. The decline in freight and passenger traffic, increased competition among the transport market participants require Ukrainian Railways search for new methods to attract and retain customers and increase the role of marketing in achieving competitiveness of rail transport. The aim of the article is to reveal the reserves for increasing the competitiveness of Ukrainian railways in the transport market by introducing an effective marketing strategy and policy. The article analyzes the state of the transport services market and the place of rail transport on it, the issue of enterprises competitiveness and the marketing impact on it. There is also proposed a set of marketing measures to improve the competitiveness of rail transport such as the construction of an integrated marketing-management system on railway transport, application of diversification marketing strategy based on the development of new businesses related to the main activity of the railways; organization of an effective information system, improvement of service; improvement of logistics technologies, tariff regulation, implementation of effective communication policy and so onReferences
- Верлока В. С. Маркетинг на залізничному транспорті: шляхи розвитку та проблеми / В. С. Верлока // Вагонный парк. – 2009. – № 2-3. – С. 40 – 41
- Жарська І. О. Маркетингова система підприємства залізничного транспорту України / М. А. Окландер, І. О. Жарська // Маркетинг в Україні. - №2. – 2007. – С.45 – 55
- Калініченко О. І. Фактори, які формують конкурентоспроможність послуг залізничного транспорту / О. І. Калініченко // Вісник економіки транспорту і промисловості. – Харків: Українська державна академія залізничного транспорту, 2011. – Вип. 34.– С. 137-147
- Пасічник А. О. Особливості маркетингових принципів управління пасажирськими перевезеннями на залізницях України / А. О. Пасічник // Маркетинг і логістика в системі менеджменту пасажирських перевезень на залізничному транспорті: Матеріали І Міжнародної науково-практичної конференції (15-18 вересня 2009 р., м. Львів). – К. : ДАЗТУ, 2009. – С. 33 – 34
- Христофор О. В. Застосування маркетингового аналізу як висхідний етап конкурентної боротьби / О. В. Христофор, Т. С.Мельник, С. О. Сіренко // Вісн. Нац. ун-ту «Львів. Політехніка». Логістика. – 2007. – № 594. – С. 345 – 350
- Офіційний веб-сайт Державної служби статистики України [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.ukrstat.gov.ua/
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2019 О. О. Карась
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Редакция сборника не несет ответственности за авторство статей, публикуемых на его страницах. Споры и вопросы в области авторских прав, возникающие в отношении материалов, опубликованных на страницах сборника научных трудов, решаются путем прямых переговоров между авторами или третьими лицами и авторами. Редакция сборника не вмешивается в конфликт интересов и не несет ответственности за действия авторов. Если споры или вопросы в области авторского права не могут быть решены мирным путем, авторы разрешают их в соответствии с законом в судебном порядке.
Редакция сборника проверяет все статьи на соответствие академической честности с помощью технических средств.