Tolpezhnikova T. Features of marketing of foreign economic activity and ways to improve it.
DOI:
https://doi.org/10.31498/2225-6725.30.2015.74170Keywords:
marketing, foreign economic activities, marketing mix, management of marketing activityAbstract
There were considered and analyzed the distinctive features of marketing in foreign economic activity in the current economic conditions in the article. These peculiarities of marketing of foreign economic activity as a factor in increasing the efficiency of the enterprise. The above step of standardization of international marketing mix, based on international experience. It is noted that in most cases at the domestic enterprises marketing boils down to the usual sales. It was noted that marketing management requires a change because of the fact that the mobilization of market mechanisms in the production sector of the enterprise is far ahead of the intensity of the introduction of directly to the production of science and technology. Crucial to the success of marketing activities is the organizational structure of the company's marketing. Occupying a special place in the overall organizational structure, marketing, at the present stage is a leading feature of the enterprise, provides competitive advantages in both domestic market and foreign. A model of gradual improvement of management of marketing activities of the company, which makes serial conversion marketing services businessesReferences
- Гаркавенко С.С. Маркетинг. – К.: Лібра, 2004. – 712 с.
- Каніщенко О.Л. Українська специфіка міжнародного маркетингу / О.Л. Каніщенко // Економіка України. – 2006. - №5. – с. 33
- Маркетинг у зовнішньоекономічній діяльності підприємства. Навчальні матеріали онлайн. – [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://pidruchniki.com/12590605/marketing/marketing_zovnishnoekonomichniy_diyalnosti_pidpriyemstva
- Мировая экономика и внешнеэкономическая деятельность / С.Ю. Кричевский, М.И. Плотницкий, Г.В. Турбан и др. – Мн.: ООО «Современная школа», 2009. – 664 с.
- Толпежникова Т.Г. Модернизация комплекса маркетинга на примере ОАО «УГМК» / Т.Г. Толпежникова // Теоретичні і практичні аспекти економіки та інтелектуальної власності: Збірник наукових праць. – Маріуполь: ДВНЗ «ПДТУ», 2013. – Вип. 1, Т. 2. – С. 279-282.
- Kotler, Philip & Zaltman, Gerald (July 1971). "Social Marketing: An Approach to Planned Social Change". Journal of Marketing 35 (3). pp. 3–12.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2019 Т. Г. Толпежнікова
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Редакция сборника не несет ответственности за авторство статей, публикуемых на его страницах. Споры и вопросы в области авторских прав, возникающие в отношении материалов, опубликованных на страницах сборника научных трудов, решаются путем прямых переговоров между авторами или третьими лицами и авторами. Редакция сборника не вмешивается в конфликт интересов и не несет ответственности за действия авторов. Если споры или вопросы в области авторского права не могут быть решены мирным путем, авторы разрешают их в соответствии с законом в судебном порядке.
Редакция сборника проверяет все статьи на соответствие академической честности с помощью технических средств.