Проблема розвитку ринку кваліфікацій для туристичної індустрії в Україні.

Автор(и)

  • Ольга Костянтинівна Любчук Державний вищий навчальний заклад «Приазовський державний технічний університет», м. Маріуполь, Україна https://orcid.org/0000-0002-3815-019X
  • Юлія Віталіївна Ярченко Державний вищий навчальний заклад «Приазовський державний технічний університет», м. Маріуполь, Україна

DOI:

https://doi.org/10.31498/2225-6725.34.2017.128927

Ключові слова:

ринок кваліфікацій, туристична індустрія, професійний стандарт, компетенція, компетентність, кваліфікація.

Анотація

У статті розглянуто важливі умови розвитку світового ринку туристичних послуг на основі факторів позитивного та негативного впливу. Показано необхідність удосконалення професійної підготовки для розбудови ринку кваліфікацій в Україні. Розроблено складові концепції підготовки фахівців з туризму на основі профстандарту. Зазначено особливості професійних стандартів для постіндустріального виробництва. Визначено,що компетенції професійного стандарту повинні включати основні трудові функції, додаткові професійні компетенції,особистісні та соціальні компетенції. Оволодіння даними компетенціями для сфери туризму повинно включати сформовані психофізіологічні функції та особистісні якості, які характерні для фахівця з туризму.

Виявлено, що у  фахівця з туризму повинні бути сформовані: здатність до роботи в команді,  здатність до партнерської взаємодії, здатність до прийняття комплексних рішень,  здатність до розробки проектів.

Відповідно  до вимог ринку кваліфікацій підготовка фахівців з туризму повинна включати як навчання у вищому навчальному закладі, так і виробничу практику на підприємствах туристичної індустрії та додаткове навчання. Розглянуто напрями та принципи діяльності Конфедерації роботодавців для розробки  профстандартів для розбудови національної економіки відповідно до вимог ринку кваліфікацій в Україні. Показано, що підготовка фахівців на основі профстандартів усуває проблему «завищених» вимог бізнесу, дозволяє формувати необхідні поведінкові стереотипи, ділові якості на базі визначених компетенцій для ринку кваліфікації.

Посилання

  1. 1. Дзвінчук Д.І. Ринок праці та вища освіта у суспільстві знань / Д.І. Дзвінчук // Вища освіта України: теоретичний та науково-методичний часопис. – Івано-Франківськ, 2008. – №4, додаток 1: Безперервна освіта в Україні: реалії та перспективи. – С. 24-29.
  2. 2. Діденко Н.Г. Державне управління соціальне партнерство: актуальні проблеми теорії і практики: [ моногр. ] / Діденко Н.Г. – Донецьк: Східний видавничий дім, 2007. – 404 с.
  3. 3. Инновационность в образовании: опыт Германии и США. – [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://inpro.msu.ru/PDF/inno1.pdf.
  4. 4. Лавриненко Л.М. Кадрова політика в умовах інноваційного розвитку. – [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.rusnauka.com/ 1_NIO_2014/Economics/ 5_153453.doc.htm
  5. 5. Любчук О.К. Теоретико-методологічні засади державного управління неперервною освітою в Україні та її регіонах: дис. …д. н. держ. упр.: 25.00.02 / Любчук Ольга Костянтинівна. – Донецьк, 2011. – 469 с.
  6. 6. Національна стратегія розвитку освіти в Україні на період до 2021 року. – [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.meduniv.lviv.ua/files/info/nats_strategia.pdf
  7. 7. Скарга О.О. Сучасні тенденції розвитку світового ринкутуристичних послуг//Східна Європа: економіка, бізнес та управління. - Випуск 2 (02) 2016. – С.52-57

##submission.downloads##

Опубліковано

2017-09-28

Як цитувати

Любчук, О. К., & Ярченко, Ю. В. (2017). Проблема розвитку ринку кваліфікацій для туристичної індустрії в Україні. Вісник Приазовського Державного Технічного Університету. Серія: Економічні науки, (34), 127–135. https://doi.org/10.31498/2225-6725.34.2017.128927

Номер

Розділ

Статті