ДОСЛІДЖЕННЯ ЕКОНОМІЧНОЇ СУТНОСТІ ТРАНСПОРТНОЇ ПОСЛУГИ ТА ЇЇ ВПЛИВУ НА ЕКОНОМІЧНИЙ РОЗВИТОК РЕГІОНУ

Автор(и)

  • Н. М. Потапова Державний вищий навчальний заклад «Приазовський державний технічний університет м. Маріуполь., Україна
  • В. В. Оніщенко Азовський морський інститут м. Маріуполь, Україна

DOI:

https://doi.org/10.31498/2225-6725.30.2015.74249

Ключові слова:

транспортна інфраструктура, економічне зростання, розвиток регіону, транспортна послуга, економічна сутність

Анотація

У статті обгрунтована значимість транспортної інфраструктури для економіки держави. Підкреслюється, що ефективність функціонування економіки держави багато в чому залежить від рівня розвитку транспорту. Виділено п'ять напрямків за якими може відбуватися вплив інфраструктури на довготривале економічне зростання. Помічено, що інфраструктура як доповнення до інших факторів виробництва може проявлятися у двох формах. З одного боку, модернізація інфраструктури здатна знижувати витрати виробництва. З іншого боку, гарний стан інфраструктури підвищує продуктивність інших факторів виробництва, включаючи капітал, робочу силу й сукупну факторну продуктивність. Теоретичний та практичний аналіз  дозволили зробити висновок про неоднозначний позитивний вплив транспортної інфраструктури на економічне зростання. У деяких випадках у кращої доступності з погляду часу й витрат були навіть негативні. Проведені дослідження  показують, що інфраструктура - важливий детермінант нерівності доходів й економічного зростання. Точний вплив може залежати, від типу інфраструктури. Розгляд літератури щодо моделей зростання дозволив одержати інформацію про те, як на мікроекономічному рівні, транспортна інфраструктура могла б торкнутися економічного зростання й зростанню продуктивності. А саме, транспортна інфраструктура могла б зменшити витрати по перевезенню, що дозволяють скорочувати витрати приватного сектору й збільшувати  спеціалізацію й ступінь поділу праці. Специфіка транспортної послуги обумовлює необхідність кількісного відбиття в системі показників прояву трьох-рівневого тлумачення категорії «транспортна послуга» залежно від виду транспорту й групи інтересів споживачів: різновид блага, різновид діяльності, вид економічних відносин

Посилання

  1. Ковшов Г.Н. Моделювання основних напрямків розвитку транспорту в системі народногосподарського планування / Г.Н. Ковшов. - М. : Наука, 1985. - 198 с.
  2. Lakshmanan TR, Anderson WP, Li D (2005): «Growth of U.S. Trade and Industrial Competitiveness: The Role of Transportation». Report prepared for the US-DOT, Boston.
  3. Barro R. «Government Spending in a Simple Model of Endogenous Growth». Journal of Political Economy, Vol. 98, No 5, pp. 102-125.
  4. Mayer J. “Export Dynamism and marker Access.” World Institute for development Economics Research Discussion Paper 2003, No 2003/42.
  5. Redding S. and Venables A. “Economic Geography and International Inequality.” Journal of International Economics, 2004, Vol. 62, No 1, pp. 53-82.
  6. Євсєєв С.В. Ефективність транспортних послуг у сучасних умовах // Економічні науки, 2006. - № 3. - С. 121-136.

##submission.downloads##

Опубліковано

2015-09-03

Як цитувати

Потапова, Н. М., & Оніщенко, В. В. (2015). ДОСЛІДЖЕННЯ ЕКОНОМІЧНОЇ СУТНОСТІ ТРАНСПОРТНОЇ ПОСЛУГИ ТА ЇЇ ВПЛИВУ НА ЕКОНОМІЧНИЙ РОЗВИТОК РЕГІОНУ. Вісник Приазовського Державного Технічного Університету. Серія: Економічні науки, (30), 342–348. https://doi.org/10.31498/2225-6725.30.2015.74249