ДОСЛІДЖЕННЯ ЕКОНОМІЧНОЇ СУТНОСТІ ТРАНСПОРТНОЇ ПОСЛУГИ ТА ЇЇ ВПЛИВУ НА ЕКОНОМІЧНИЙ РОЗВИТОК РЕГІОНУ
DOI:
https://doi.org/10.31498/2225-6725.30.2015.74249Ключові слова:
транспортна інфраструктура, економічне зростання, розвиток регіону, транспортна послуга, економічна сутністьАнотація
У статті обгрунтована значимість транспортної інфраструктури для економіки держави. Підкреслюється, що ефективність функціонування економіки держави багато в чому залежить від рівня розвитку транспорту. Виділено п'ять напрямків за якими може відбуватися вплив інфраструктури на довготривале економічне зростання. Помічено, що інфраструктура як доповнення до інших факторів виробництва може проявлятися у двох формах. З одного боку, модернізація інфраструктури здатна знижувати витрати виробництва. З іншого боку, гарний стан інфраструктури підвищує продуктивність інших факторів виробництва, включаючи капітал, робочу силу й сукупну факторну продуктивність. Теоретичний та практичний аналіз дозволили зробити висновок про неоднозначний позитивний вплив транспортної інфраструктури на економічне зростання. У деяких випадках у кращої доступності з погляду часу й витрат були навіть негативні. Проведені дослідження показують, що інфраструктура - важливий детермінант нерівності доходів й економічного зростання. Точний вплив може залежати, від типу інфраструктури. Розгляд літератури щодо моделей зростання дозволив одержати інформацію про те, як на мікроекономічному рівні, транспортна інфраструктура могла б торкнутися економічного зростання й зростанню продуктивності. А саме, транспортна інфраструктура могла б зменшити витрати по перевезенню, що дозволяють скорочувати витрати приватного сектору й збільшувати спеціалізацію й ступінь поділу праці. Специфіка транспортної послуги обумовлює необхідність кількісного відбиття в системі показників прояву трьох-рівневого тлумачення категорії «транспортна послуга» залежно від виду транспорту й групи інтересів споживачів: різновид блага, різновид діяльності, вид економічних відносинПосилання
- Ковшов Г.Н. Моделювання основних напрямків розвитку транспорту в системі народногосподарського планування / Г.Н. Ковшов. - М. : Наука, 1985. - 198 с.
- Lakshmanan TR, Anderson WP, Li D (2005): «Growth of U.S. Trade and Industrial Competitiveness: The Role of Transportation». Report prepared for the US-DOT, Boston.
- Barro R. «Government Spending in a Simple Model of Endogenous Growth». Journal of Political Economy, Vol. 98, No 5, pp. 102-125.
- Mayer J. “Export Dynamism and marker Access.” World Institute for development Economics Research Discussion Paper 2003, No 2003/42.
- Redding S. and Venables A. “Economic Geography and International Inequality.” Journal of International Economics, 2004, Vol. 62, No 1, pp. 53-82.
- Євсєєв С.В. Ефективність транспортних послуг у сучасних умовах // Економічні науки, 2006. - № 3. - С. 121-136.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2019 Н. М. Потапова, В. В. Оніщенко
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Редакція збірника не несе відповідальності за авторство статей, які друкуються на його сторінках. Суперечки та проблеми в сфері авторського права, що виникають у зв'язку з матеріалами, що публікуються на сторінках збірника наукових праць, вирішуються шляхом прямих переговорів між авторами або третіми особами та авторами. Редакція збірника не втручається в конфлікт інтересів і не несе відповідальності за дії авторів. Якщо суперечка або проблеми в сфері авторського права не можуть бути врегульовані мирним шляхом, автори вирішують їх відповідно до законодавства в судовому порядку.
Редакція збірника перевіряє всі статті на дотримання академічної доброчесності за допомогою технічних застосунків.