ТЕОРЕТИЧНІ АСПЕКТИ РИНКОВОГО РОЗВИТКУ «ЕМБІЄНТ-МЕДІА»

Автор(и)

  • Л.Л. Носач Харківський державний університетхарчування та торгівлі, Україна

Анотація

Мета. Сформулювати теоретичну дефініцію «ембієнт-медіа» (ЕМ) шляхом аналізу і оцінки існуючих трактувань сутності «ембієнт-медіа». Визначити ключові ознаки та елементи ЕМ, які вирізняють їх з-поміж інших засобів маркетингових комунікацій.

Методика. Досліджено стан сучасного світового ринку товарів та послуг. Встановлено його достатню насиченість у найрізноманітніших сферах, видах та цінових категоріях. Визначено характер впливу сучасних маркетингових комунікацій підприємств на цільову аудиторію і необхідність появи нових перспективних джерел інформаційного забезпечення. Проаналізовано сутність поняття «ембієнт-медіа», як однієї з рефлексій на появу інноваційних, креативних та непередбачуваних комунікацій. Визначено характерні особливості та ключові ознаки ЕМ в системі ATL/BTL маркетингових комунікацій.

Результати. Засіб «ембієнт-медіа» вирізняється своєю здатністю підвищити ефективність комунікативного впливу на цільові аудиторії шляхом активного використання і поєднання інструментаріїв традиційних і нетрадиційних методів просування. Він належить до такого типу маркетингових комунікацій, який є для підприємців, що прагнуть динамічно просувати свій товар на ринок, засобом підвищення рентабельності та дієвості їх комунікаційних каналів. ЕМ є далеко не найдорожчим рекламним інструментом і може допомогти багатьом компаніям у заощадженні.

Наукова новизна. Встановлено, що ембієнт-медіа можна трактувати як безумовний комунікаційний засіб, який є оригінальним та інноваційним поєднанням засобів ATL та BTL, у тому числі партизанського (ПМ) та вірусного (ВМ) маркетингу.

Практична значущість. Практична значущість статті полягає в дослідженні сутності поняття «ембієнт-медіа» та його корисного впливу на діяльність різного роду компаній в умовах функціонування сучасного ринку товарів та послуг.

Ключові слова: ринок товарів та послуг, маркетингові комунікації, ATL/BTL засоби, нетрадиційні засоби маркетингу, ембієнт-медіа, партизанський маркетинг (ПМ), вірусний маркетинг (ВМ).

Біографія автора

Л.Л. Носач, Харківський державний університетхарчування та торгівлі

к.е.н., доцент

Посилання

Barnes J. Making a difference with ambient media / J. Barnes [Electronic resourse]. – Admap, February, 1999. – Available from: http://en.wiki¬pedia.org/wiki/Ambient_media>.

Barnes, J. (1999), Making a difference with ambient media, Admap, February, URL: http://en.wikipedia.org/wiki/Ambient_media.

Англо-український словник: у 2 т., т. 1 / склав М.І. Балла. – К.: Освіта, 1996. – 725 с.

Balla, M.I. (1996), English-Ukrainian dictionary, 2 v., Education, Kiev, Ukraine.

Петренко Н. Словник з маркетингу. Англо-укра¬їнсько-російський / Н. Петренко, А. Петрен¬ко, Л. Пи-липчик. – Д.: Вид-во ДУЕП, 2006. – 152 с.

Petrenko, N., Petrenko, A. and Pilipchik, L. (2006), A dictionary from marketing. English-Ukrainian-Russian, Ph DUER, D.

Тоффлер Б. Словарь маркетинговых терминов / Б. Тоффлер; перевод с англ. А.Г. Пивовар. – М.: ИНФРА-М, 2000. – 432 с.

Toffler, B. (2000), Dictionary of marketings terms [transl. fr. engl. A.G. Pivovar], INFRA-M, Moscow, Russia.

Ковалевский Д. Классификация приёмов партизанского маркетинга [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://rekmar.com.ua/ marketing.statji.0008.html>.

Kovalevskiy, D. Classification of receptions of Partisan Marketing. URL: http://rekmar.com.ua/ marketing.statji.0008.html.

Смелова М. Типологии и технологии провокационного маркетинга / М. Смєлова // Реклама и совре-менный мир: матер. II Всерос. науч.-практ. конф. – Тверь, 2010. – С. 22-28.

Smelova, M. (2010), Tipologii and technology of the provocative marketing. Advertising and modern world : Proc. II the All-rus. n.-prakt. conf., Tver, 2010, pp. 22-28

Долхаш М. Провокаційна реклама – спосіб привертання уваги сучасного споживача / М. Долхаш // Логістика. – Л.: Вид-во Нац. ун-ту «Львів. політехніка», 2008. – С. 209-214.

Dohlash, M. (2008), Provocative advertising – method of bringing in of attention modern user, Logistic., Ph NU “Lviv politekhnika”, Lviv, Ukraine.

Мороз Л.А. Проблеми використання нестан¬дартних методів маркетингових комунікацій / Л.А. Мороз // Теорія логістика і маркетинг. – 2010. – № 6. – С. 109-113.

Moroz, L.A. (2010), Problems of the use of non-standard methods of marketings communications, A theory is logistic and marketing, no. 6, pp. 109-113.

Опубліковано

2013-04-23

Номер

Розділ

Підприємництво, менеджмент, маркетинг