ДЕРЖАВНЕ РЕГУЛЮВАННЯ РИНКУ ОВОЧЕВОЇ ПРОДУКЦІЇ:

Authors

  • Роман Близький Донецький національний університет економіки і торгівлі імені Михайла Туган-Барановського, Ukraine

Abstract

Мета. Визначити ключові системні проблеми державного регулювання розвитку ринку овочевої продукції та обґрунтувати напрямки їх вирішення.

Методика. Проаналізовано нормативно-правові акти України, що регулюють ринок овочевої продукції. Досліджено позитивний досвід в розвинутих зарубіжних країнах розвитку овочевої галузі. Відокремлено проблему відсутності належної інфраструктури та ефективного механізму державного регулювання галузі. Запропоновано створення регіональних оптових продовольчих ринків. Визначено механізм удосконалення державної підтримки вітчизняного сільського господарства.

Результати. Ринкова економіка не може забезпечити таке саморегулювання цін на аграрному ринку, яке б створювало умови для сталого розвитку сільського господарства. З метою усунення недосконалості ринку об’єктивно необхідним є втручання держави в механізм ринкового ціноутворення. Визначено, що комплекс організаційно-управлінських перетворень, комунікативні зв’язки, організація кооперації й інтеграції на основі територіальної і господарської спеціалізації, залучення в діяльність маркетингових служб наявних засобів зв’язку, транспорту і кадрового потенціалу, що не вимагає великих витрат, дозволять збільшити, ефективність господарської діяльності. Поряд з цим, розробка і реалізація маркетингових заходів щодо захисту інтересів товаровиробників повинні сприяти стабілізації продовольчої безпеки, розвитку ринку.

Наукова новизна. Встановлено, механізми та інструменти державного регулювання ринку овочевої продукції, де визначено концептуальні та комунікативні зв’язки, яки сприяють посиленню взаємодії держави та ринкових суб’єктів у процесі розвитку ринку овочевої продукції.

Практична значущість. Запропоновано план заходів з розвитку виробництва та ринку овочевих культур. Визначено напрями залучення інвестицій державою у розвиток ринку овочевої продукції.

Ключові слова: овочева продукція, державне регулювання, ринок.

Author Biography

Роман Близький, Донецький національний університет економіки і торгівлі імені Михайла Туган-Барановського

к.е.н., доцент

References

Духневич А. Влияние вступления Украины в ВТО на рынок овощей, фруктов и плодоовощного кон-сервирования / А.В. Духневич // Часопис Академії адвокатури України. – 2001. – № 13. – С. 1-5.

Dukhnevich, A.V. (2001) “Influence of the introduction of Ukraine in WTO on the market of vegetables, fruit and fruit-and-vegetable conservation”, Chasopys akademii advokatury Ukrainy, № 13, pp.1-5.

Кучеренко T. Ринок овочів і баштанних культур в Україні: поточна кон’юнктура і прогноз /

Т. Кучеренко // Пропозиція. – 2009. – № 1. – С. 52-55.

Kucherenko, T.A. (2009), “The market of vegetables cultures in the Ukraine: current environment and forecast”, Propozytsiia, № 1, pp. 52-55.

Мельник Ю. Агропромислове виробництво Укра¬їни: уроки 2008 року і шляхи забезпечення інновацій-ного розвитку / Ю.Ф. Мельник, П.Т. Саб¬лук // Економіка АПК. – 2009. – № 1. – С. 3-15.

Melnik, Yu.F., Sabluk P.T. (2009), “Agroindustrial production of the Ukraine: lessons of 2008 and way of ensuring innovative development”, Ekonomika APK, No. 1, pp. 3-15.

Федорчук Н. Формування та державне регулювання ринку овочів у аграрному секторі економіки: авто-реф. дис. ... канд. екон. наук / Н.В. Фе¬дорчук. – Кам’янець-Подільський, 2011. – 20 с.

Fedorchuk, N.V. (2011), “Formation and state regulation of the market of vegetables in agrarian sector of economy”, The abstract of the dissertation of Candidate of Economic Sciences, Kamenets-Podolsk.

Атамась Г. Формування і функціонування регіонального ринку овочевої продукції: автореф. дис. ... канд. екон. наук / Г.П. Атамась. – О., 2005. – 20 с.

Atamas, G.P. (2005), “Formation and functioning of the regional market of vegetable production”, the abstract of the dissertation of Candidate of Economic Sciences, Odessa.

Островський П. Аграрний маркетинг: навч. посіб. / П.І. Островський. – К.: Центр навч. літ-ри, 2006. – 224 с.

Ostrovskii, P.I. (2006), “Agrarnyi marketing”: navchalny posibnyk [Agrarian marketing: textbook], tsentr navchalnoi literatury.

Про перспективи та завдання щодо розвитку овочівництва в області та забезпечення гарантованої реалізації овочевої продукції [Електронний ресурс]: Розпорядження Херсонської облдержадміністрації № 230 від 28.03.2012 р. – Режим доступу: <http://document.ua/pro-perspek¬tivi-ta-zavdannja-shodo-rozvitku-ovochivnictva-v--doc99818.html>.

About prospects and a task concerning vegetable growing development in areas and ensuring the guaranteed realization of vegetable production: The order of the Kherson regional state administration No. 230 from 28.03.2012. Available at: http://document.ua/pro-perspektivi-ta-zavdannja-shodo-rozvitku-ovochivnictva-v--doc99818.html – Heading with the screen.

Про схвалення Концепції розвитку овочівництва та переробної галузі [Електронний ресурс]: Розпоря-дження Кабінету Міністрів України № 1120-р від 31.10.2011 р. – Режим доступу: <http://zakon.rada.gov.ua>.

Concept of the development of vegetable growing and processing area: The order of the Cabinet of Ukraine № 1120-R from 31.10.2011. Available at: http://zakon.rada.gov.ua – Heading with the screen.

Published

2013-04-16

Issue

Section

Теоретичні проблеми перехідної економіки