ВЗАЄМОЗВ’ЯЗОК ЕФЕКТИВНОСТІ ОРГАНІЗАЦІЙНОЇ ПОБУДОВИ ТА ЕКОНОМІЧНИХ ПОКАЗНИКІВ РЕАЛІЗАЦІЇ КОМЕРЦІЙНОЇ ФУНКЦІЇ У ВІТЧИЗНЯНИХ РОЗДРІБНИХ ТОРГОВЕЛЬНИХ МЕРЕЖАХ
Аннотация
Мета. Визначити та проаналізувати ефективність управління комерційною функцією через оцінювання як кінцевих фінансово-економічних результатів торговельних мереж, так і раціональності організаційних форм управління.
Методика. Проведено дослідження особливостей організаційних форм управління комерційною функцією продовольчих торговельних мереж України. Проаналізовано кількісні показники ефективності фінансово-економічних результатів їх діяльності.
Результати. Комерційна привабливість торговельних мереж тісно корелює з якістю організаційної побудови управління комерційною функцією. Серед обстежених підприємств найбільш поширеними виявилися концепції управління на основі ранжування стратегічних задач, стратегічних можливостей або стратегічних позицій, управління «за слабкими сигналами». Отож, зв’язок між ефективністю управління комерційною функцією та кінцевими фінансово-економічними результатами торговельних мереж вимагає від обстежених організацій удосконалення принципів та способів побудови організаційної структури на основі використання внутрішніх механізмів самоорганізації. Інтерпретація отриманих результатів вимагає визначення меж рівнів функціональних складових та інтегрального показника ефективності управління комерційною функцією.
Наукова новизна. Доведено кореляційний зв’язок між організаційною побудовою та фінансовими показниками організацій.
Практична значущість. Практична значущість статті полягає у виявленні взаємозв’язку ефективності використання матеріально-технічних, фінансово-економічних, кваліфікаційно-якісних та структурно-функціональних ресурсів комерційних служб.
Ключові слова: організаційна структура управління, показники ділової активності, комерційної привабливості, інтегральний показник ефективності, роздрібна торговельна мережа.
Библиографические ссылки
Азарян О.М. Організація і технологія торгівлі: навч. посіб. / О.М. Азарян, Е.М. Локтєв, В.П. Олі¬фіров. – Донецьк: Дмитренко, 2007. – 528 с.
Azaryan, O.M., Loktyev, E.M. and Olifirov, V.P. (2007), Orhanizatsiya i tekhnolohiya torhivli [Organization and Technology Trade], textbook, Dmytrenko, Donetsk, Ukraine.
Державна служба статистики України. Статистична інформація. Споживчий ринок. Обсяги обороту роздрібної торгівлі за періоди 2007-2011 рр. [Електронний ресурс] – Режим доступу: <http://www.ukrstat.gov.ua/>.
State Statistics Service of Ukraine. Statistical information from 2007-2011, mode of access: http://www.ukrstat.gov.ua/.
Ксенз Л. Наиболее популярные торговые форматы в мире / Л. Ксенз // Компаньйон. – 2001. − № 15. – С. 51-52.
Ksenz, L. (2001), “Naibolee populyarnye torhovye formatu v mire” [The most popular retail formats in the world], Kompanyon, no 15, pp. 51-52.
Мельник І.М. Особливості трансформації організаційної структури роздрібної торгівлі України / І.М. Мельник, М.Ю. Барна // Вісник Запорізького національного університету. – 2011. – № 1 (9). – С. 221-225.
Melnyk, I.M., and Barna, M.Yu. (2011), “Osoblyvosti transformatsiyi orhanizatsiynoyi struktury rozdribnoyi torhivli Ukrayiny” [Features of the transformation of the organizational structure of retail trade in Ukraine], Visnyk Zaporizkoho natsionalnoho universytetu, no. 1 (9), pp. 221-225.
Організація торгівлі: підручник / В.В. Апопій [та ін.]. − 2-ге вид., перероб. і доп. – К.: Центр навч. л-ри, 2005. – 616 с.
Apopiy, V. V. et al. (2005), Orhanizatsiya torhivli [Trade Organization], textbook, TNL, Kyiv, Ukraine
Рейтинг продовольственных торговых сетей Украины [Електронний ресурс]: Прес-реліз GT Partners Ukraine. – Режим доступу: http://www.retailexperts.ru/userfiles/images/UKRAINE_OUTLETS_2009_RELEASE.PDF.
Rating food retail chains in Ukraine. Pres-relіz GT Partners Ukraine, mode of access: http://www.reta¬ilexperts.ru/userfiles/images/UKRAINE_OUTLETS_ 2009_ RELEASE.PDF.
Опубликован
Выпуск
Раздел
Лицензия
1. Автор надає Журналу право на використання Твору наступними способами:
1.1. Використовувати Твір шляхом опублікування його в науковому журналі «Вісник Донецького національного університету економіки і торгівлі імені Михайла Туган-Барановського (серія «Економічні науки») мовою, що погоджена Автором і Журналом.
1.2. Переробляти, адаптувати або іншим чином змінювати Твір без порушення суті змісту.
1.3. Журнал має право довести Твір до загального відома, у т.ч. розміщення Твору повністю або частково в мережі Інтернет на веб-сторінці наукового журналу та інших інформаційних ресурсах.
2. Журнал має право встановлювати умови прийому і опублікування Твору в збірнику. Редколегії належить виняткове право відбору або відхилення матеріалів. Матеріальний носій рукопису поверненню не підлягає.
3. Автор заявляє, що:
- він є автором (співавтором) Твору;
- авторські права на даний Твір не передавались раніше та не будуть передані в майбутньому третім особам;
- даний Твір не був раніше опублікований та не буде опублікований в іншому виданні до публікування його Журналом;
- він не порушив права інтелектуальної власності інших осіб. Якщо у Творі наведені матеріали інших осіб, за виключенням випадків цитування в обсязі, виправданому науковим, інформаційним або критичним характером Твору, використання таких матеріалів здійснюється Автором з дотриманням норм законодавства;
- він отримав усі необхідні дозволи на використання результатів, фактів та інших перейнятих матеріалів, правовласником яких є не він.
4. Автор надає згоду на передачу Журналом його особистих даних:
- прізвище, ім'я, по батькові;
- відомості про наукову кваліфікацію (науковий ступінь, вчене звання);
- відомості про місце роботи та посаду;
- контактні дані авторів.