New vector of direction of the professionally oriented pod-preparing of environmentalist specialist
Keywords:
ecology-economic world view, environmentalist, higher education, educational elements, normative educational disciplinesAbstract
Development of ecology-economic world view of future specialist of environmentalist is one of indirect criteria of higher education quality. Exactly an ecology-economic constituent in preparation of environmentalist with higher education can substantially positively to influence on providing of their competitiveness at the market of labour. Actions, directed on warning or diminishing of influence of potential dangers which threaten an environment, it is possible to attain by forming for the future specialists of all directions of activity of ecology-economic consciousness, which is the complex of presentations, theories and emotions, representing the problems of correlation of society and natural environment in the plan of their optimum co-operation.
References
Болонський процес. Документи / Укладачі: Н. І. Тімошенко та інш. – К.: Вид-во Європ. ун-ту, 2004. – 169 с.
Галузевий Стандарт Вищої Освіти України. Освітньо-кваліфікаційна характеристика підготовки бакалавра напряму 0708 „Екологія”.– Київ,2003. –87с.
Галузевий Стандарт Вищої Освіти України. Освітньо-професійна програма підготовки бакалавра напряму 0708 „Екологія”. – Київ, 2003. – 116 с.
Навчальні програми нормативних дисциплін освітньо-професійної програми підготовки бакалавра за напрямом „Екологія”: Навчальне видання. С грифом МОН України / За ред. проф. В. Ю. Некоса та проф. Т. А. Сафранова. – Х.: ХНУ імені В.Н. Каразіна, 2005. – 158 с.
Демешкант Н.А. Екологічна освіта та виховання як важливі складові фомування майбутнього фахівця // Проблеми освіти: Наук. зб. Кол.авт. – К.: Інститут інноваційних технологій і змісту освіти МОН України, 2008. – Вип. 55. – С.137 – 141.
Неперервна професійна освіта: філософія, педагогічні парадигми, прогноз: Монографія/ В. П. Андрущенко, І.А.Зязюн, В. Г. Кремень та ін.. / За ред. В.Г. Кременя. – К.: Наукова думка, 2003. – 853 с.
Лукьянова Л. Б. Екологічна освіта у контексті концепції стійкого розвитку Проблема формування ціннісних орієнтирів професійної діяльності: Зб. Наук. Праць / за заг. ред. Г. Є. Гребенюка. – Х.: Стиль Іздат, 2005. – С.144 – 154.
Кобилянський В. А. Экология и экологическое образование // Философия экологического образования [Монография] / Под общей ред. И.К.Лисеева. М.: Прогресс-Традиция, 2001. – С. 185 – 209.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Authors reserve the right of attribution for the submitted manuscript, while transferring to the Journal the right to publish the article under the Creative Commons Attribution License. This license allows free distribution of the published work under the condition of proper attribution of the original authors and the initial publication source (i.e. the Journal)Authors have the right to enter into separate agreements for additional non-exclusive distribution of the work in the form it was published in the Journal (such as publishing the article on the institutional website or as a part of a monograph), provided the original publication in this Journal is properly referenced
The Journal allows and encourages online publication of the manuscripts (such as on personal web pages), even when such a manuscript is still under editorial consideration, since it allows for a productive scientific discussion and better citation dynamics (see The Effect of Open Access).