МУЗИЧНИЙ ПРОСТІР ТА ТВОРЧІСТЬ УКРАЇНСЬКИХ КОМПОЗИТОРІВ В АСПЕКТІ СТИЛЬОВОГО ДІАЛОГУ

Автор(и)

  • Galyna Zavgorodnyaya доктор мистецтвознавства, професор, професор кафедри теорії музики та композиції Одеської національної музичної академії Ім. А. В. Нежданової, Україна

DOI:

https://doi.org/10.32461/2226-3209.2.2016.138510

Ключові слова:

музичний простір, поліфонія, полістилістика, музичний стиль, музична мова, мислення

Анотація

Мета дослідження полягає у визначенні ціннісно-смислового значення творчості українських композиторів як художньо-змістовної основи музичного мистецтва України. У статті виявлено панування поліфонічних законо-мірностей музичного мислення, які визначають витоки та специфіку музичної мови сучасних українських компози-торів, а також спрямованість її еволюції. Методологія дослідження полягає у використанні принципів системного і музично-історичного методів, а також методу музично-стильового аналізу. Така методологічна база дає можливість для розгляду широкого і неоднорідного в стильовому відношенні простору композиторської практики в сучасній Україні з позицій організуючої функції поліфонічного мислення. Наукова новизна дослідження полягає в систематизації поліфонічних закономірностей музичного мислення як стильової координати сучасної музичної творчості. Поліфонія в даному випадку розуміється як загальний принцип музичного мислення в цілому, який є конструктивною і художньої основою музичного мистецтва від своїх витоків. Висновки. У різних музичних стилях і жанрах української композиторської творчості сучасності (В. Сильвестров, М. Скорик, Ю. Іщенко, О. Козаренко, К. Цепколенко, Ю. Гомельська) представлені різні аспекти втілення поліфонічних закономірностей. Кожен з компо-зиторів знаходить нові виразні можливості поліфонії в умовах сучасного музичного мислення і індивідуальної ор-ганізації музичного простору. Композитори оцінюють поліфонію як базу художнього мислення, яка завжди актуальна для стильової еволюції музики – аж до «поліфонічного Ренесансу» ХХ століття. 

##submission.downloads##

Опубліковано

2016-08-29

Номер

Розділ

Відгуки. Рецензії. Повідомлення