СИНЕРГЕТИКА КОЛЬОРУ У РЕКЛАМНИХ КОМУНІКАЦІЯХ ПЕРІОДУ ПОСТМОДЕРНУ

Автор(и)

  • Svitlana Pryshchenko доктор наук у галузі дизайну, професор кафедри дизайну та візуа-льно-інформаційного середовища, координатор з міжнародних комунікацій Інституту дизайну та реклами На-ціональної академії керівних кадрів культури і мистецтв, член Спілки дизайнерів України, Україна

DOI:

https://doi.org/10.32461/2226-3209.2.2016.138514

Ключові слова:

візуально-вербальна модель реклами, синергетика кольору, стилістика рекламної гра-фіки, постмодернізм

Анотація

Мета роботи. Дослідження кольору в рекламі спрямовано на систематизацію візуальних засобів рекламних комунікацій і визначення їхньої функціональної та стильової специфіки у рамках постмодернізму. Методологія дослідження ґрунтується на соціокультурному, аксіологічному та компаративному підходах до аналізу візуальної мови кольору на прикладі рекламної графіки. Наукова новизна. Авторка розглядає рекламну індустрію не з позицій економіки, маркетингу чи менеджменту, а з точки зору її художнього рівня в умовах глобальної кризи масового споживання кінця ХХ – початку ХХІ ст. У статті визначено детермінованість стилістичних тенденцій та естетичних проблем сучасної рек-лами у соціокультурному просторі. Акцентовано суттєві недоліки рекламної графіки в контексті масової культури: пере-вагу стереотипності, примітивності, вульгарності та фактичну відсутність національної образності – нині у рекламному середовищі панують поп-арт, кітч, еклектика. Порівняльний аналіз формотворчих чинників у рекламі виявив, що візуа-льний ряд виконує вже не ілюстративно-декоративну функцію, а стає сукупною візуально-вербальною моделлю, мова якої спирається на прийоми та засоби мистецтва періоду постмодерну. Розглянуто функції кольору у рекламних звер-неннях як поетапність сприйняття (виразну, психофізіологічну, емоційну, інформативну, позитивно-естетичну). Висно-вки. Синергетичні можливості кольору при проектуванні рекламних матеріалів виявляються у використанні креативних технологій і знаходженні оригінальних вирішень візуалізації рекламних ідей. Колірні поєднання у рекламі повинні бути орієнтованими на цільову аудиторію з урахуванням регіональних етнокультурних традицій. Рекламна продукція для масового ринку повинна мати естетичний рівень і виконувати культурно-виховну функцію. 

##submission.downloads##

Опубліковано

2016-08-29

Номер

Розділ

Відгуки. Рецензії. Повідомлення