СИНЕРГЕТИКА КОЛЬОРУ У РЕКЛАМНИХ КОМУНІКАЦІЯХ ПЕРІОДУ ПОСТМОДЕРНУ
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-3209.2.2016.138514Ключові слова:
візуально-вербальна модель реклами, синергетика кольору, стилістика рекламної гра-фіки, постмодернізмАнотація
Мета роботи. Дослідження кольору в рекламі спрямовано на систематизацію візуальних засобів рекламних комунікацій і визначення їхньої функціональної та стильової специфіки у рамках постмодернізму. Методологія дослідження ґрунтується на соціокультурному, аксіологічному та компаративному підходах до аналізу візуальної мови кольору на прикладі рекламної графіки. Наукова новизна. Авторка розглядає рекламну індустрію не з позицій економіки, маркетингу чи менеджменту, а з точки зору її художнього рівня в умовах глобальної кризи масового споживання кінця ХХ – початку ХХІ ст. У статті визначено детермінованість стилістичних тенденцій та естетичних проблем сучасної рек-лами у соціокультурному просторі. Акцентовано суттєві недоліки рекламної графіки в контексті масової культури: пере-вагу стереотипності, примітивності, вульгарності та фактичну відсутність національної образності – нині у рекламному середовищі панують поп-арт, кітч, еклектика. Порівняльний аналіз формотворчих чинників у рекламі виявив, що візуа-льний ряд виконує вже не ілюстративно-декоративну функцію, а стає сукупною візуально-вербальною моделлю, мова якої спирається на прийоми та засоби мистецтва періоду постмодерну. Розглянуто функції кольору у рекламних звер-неннях як поетапність сприйняття (виразну, психофізіологічну, емоційну, інформативну, позитивно-естетичну). Висно-вки. Синергетичні можливості кольору при проектуванні рекламних матеріалів виявляються у використанні креативних технологій і знаходженні оригінальних вирішень візуалізації рекламних ідей. Колірні поєднання у рекламі повинні бути орієнтованими на цільову аудиторію з урахуванням регіональних етнокультурних традицій. Рекламна продукція для масового ринку повинна мати естетичний рівень і виконувати культурно-виховну функцію.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3.Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи.