МІФОЛОГІЧНІ КОДИ ТА «ПОДВІЙНЕ КОДУВАННЯ» В МИСТЕЦТВІ
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-3209.2.2016.138515Ключові слова:
код, подвійне кодування, міф, міфологічний код, балет, музика, образотворче мистецтво, театрАнотація
Метою статті є визначення особливостей міфологічних кодів та «подвійного кодування» в різних видах мистецт-ва. Методологія дослідження полягає в застосуванні системного підходу, який розкриває особливості міфологічних кодів та «подвійного кодування» в різних жанрах художньої творчості. Методологічною основою для визначення міфологічних кодів стали роботи Ч. Пірса, Ф. де Соссюра та «подвійного кодування» Р. Барта, Ч. Дженкса, Ю. Лотмана. Наукова нови-зна роботи полягає у визначенні міфологічних (аудіальних, вербальних, зорових) кодів у різних жанрах художньої творчості (балет, театр, образотворче мистецтво, музика). Висновки. Міфологічні коди представлені у всіх видах мистецтва (хореографія, музика, театр, образотворче мистецтво). Міфокоди, як будь-які інші коди, зберігають сталу систему якостей, за якими їх розрізняють не залежно від інтерпретацій образів та сюжетів. У творі М. Черепнина «Нарцис і Відлуння» засо-бами балетного мистецтва відбувається деміфологізація істинного змісту міфу. Реміфологізація (заміна старих уявлень новими) присутня в «Пігмаліоні» Б. Шоу. Алюзія на міф про Аріадну виявлена в балеті Р. Поклітару «Перехрестя».
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3.Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи.