КІНОМУЗИКА У ТВОРЧОСТІ СУЧАСНИХ УКРАЇНСЬКИХ КОМПОЗИТОРІВ
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-3209.2.2016.138518Ключові слова:
кіномузика, композитор, кінематограф, сучасна культура, музична культураАнотація
Мета статті. Дослідження пов'язане з вивченням кіномузики сучасних українських композиторів, яка складає специфічний жанровий пласт в український музичній культурі сучасності. Зроблено спробу окреслити проблемне поле культурологічного дослідження кіномузики українських композиторів, визначити декілька аспектів її розуміння (кіномузика як звукова реальність культури, комунікативна функція музично-звукового образу і т.п.). Методологія дослідження полягає в застосуванні методологічних принципів компаративістики, системного та музично-історичного методів. Зазначений методологічний підхід дозволяє досліджувати прикладну за своїм походженням сферу композиторської практики в ракурсі представництва сучасної культури, а також виявити національно-культурну самобутність кіномузики українських композиторів. Наукова новизна даної статті полягає у роз-ширенні уявлень про «другорядну» галузь творчості українських композиторів, яка є значною частиною культури сучасності і часто відображає провідні тенденції її розвитку. «Музика для кіно» є постійною величиною творчості українських авторів, однак ця тема ще не стала предметом спеціального наукового обговорення. Висновки. Кіномузика українських композиторів другої половини XX століття і сучасності представляє специфічне явище, для якого характерна неоднорідність функціональних та стильових проявів. Якщо в одних випадках, музика, створена для фільму, є лише окремим випадком прояву творчого обдарування композитора (як у Бориса Лятошинського, Мирослава Скорика, Валентина Сильвестрова, наприклад), то в інших – ми маємо справу зі справжніми фахівцями в цій сфері, у яких основний масив творів пов'язаний саме з «виробництвом» музики для кіно (Володимир Губа, Олег Кива).
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3.Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи.